Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuttuisitko jos kumppanillasi olisi miljoonaomaisuus etkä tietäisi?

Vierailija
10.05.2024 |

Parisuhdetta takana vajaa 2v. Yhteenmuutto ajankohtaista. Yhteisiä unelmia ihan perus duunaripalkalla tehty taloista ym., mutta yllättäen kumppani paljastaa, että hänellä on miljoonaomaisuus. Onko asia ok vai ei? Tuntisitko olosi huijatuksi ja petetyksi? Ikää 34 molemmilla. Ei lapsia vielä. 

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen leppuuttanut jo isompaa nettosumaa tilillä, josta puoliso ei tiedä mitään. Ei siitä koskaan tullut puhuttua. Silloin, kun olimme persaukisia opiskelijoita, emme silloinkaan tienneet toistemme pankkitilien/varallisuuden määrää. Sitten aloitin yrityksen, jota pyöritin useamman vuoden. Myin sen muutama vuosi sitten, ja jatkoin toimitusjohtajana, josta tulee ihan hyvä palkka toki, mutta kaupasta nettosin myös hyvän summan. Ei siitä määrästä koskaan ollut puhetta. Avioehtoa meillä ei ole, että erotessa tulisi tasajako. Mutta en koskaan sitä myöskään vaatinut, vaikka tienaan enemmän rahaa huomattavasti. 

Vierailija
22/51 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No asiahan ei kuulu sulle milläänlailla.

Säästää kituutat sen oman osuutesi, tai mies ostaa sen omiin nimiinsä.

Avioehto tietty tulee.

Missään ei sanottu, että tuo kumppani on mies. 

Eli AP on lesbiaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on paljon rahaa. Lasten kohdalla on täytynyt miettiä mikä on tulevan puolison oikeus rahoihin, entä miten eron tullessa, saako ex-vaimo puolet?

Ap:n kysymykseen: pitäisin itseäni huijattuna. Miten asia muka ei ole tullut ilmi kahdessa vuodessa? Ajattelisin että en ole luottamuksen arvoinen. En osaa kuvitella miten tuo olisi mahdollista, tai sitten meillä on yhdessäolosta erilaiset käsitykset. Kahdessa vuodessa käydään syömässä, baarissa, matkoilla, festareilla, ja ennen kaikkea suunnitellaan yhteistä tulevaisuutta. Pidän todella outona jos raha-asioista ei ole ollenkaan puhuttu. 

Vierailija
24/51 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jos olisin pakotettu kuluttamaan kumppanin vuoksi enemmän, mitä kuluttaisin sinkkuna. Yhteenmuuton pitäisi teoriassa säästää kummankin omaisuutta, kun neliöhinta asuiselle on vähemmän. Siis yleistäen. Jos toisen kalliimmat kulutustottumukset, kuten syöminen, sähkölaitteet tai muu elämä tuntusii minunkin lompakossa, ja toisella olsii ollut omaa omaisuutta kustantaa ne, pitäisin tilannetta taloudellisena väkvaltana. Oikeasti köyhempikin kumppani saattaa kokea oikeudekseen kuluttaa sinun ansaitsemiasi rahoja vain siksi että olette yhdessä.

Toisaalta kahden talouden parisuhde ei ole oikea parisuhde, mutta jos toiden haluaa käyttää rahansa arvokkaaseen harrastukseen, kuten kalliimpi auto tai lentoharrastus, ei sen pitäisi tuntua köyhemmän lompakossa. Hankala selittää.

Vierailija
25/51 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiselle ei kannata kertoa paljonko on rahaa ja jos on miljoona niin kannattaa vaan olla hiljaa siitä.

Vierailija
26/51 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut kolme miestä joiden varakkuus taitaa olla maan yläpään tasoista. Kun olen tutustunut heihin niin en ole tietänyt tästä yhtään mitään. Sitten on vielä oikea sheikki joka tarjosi minusta isälleni 'koko perheen ylöspidon, talon ja miljoonia dollareita'... isäni sanoi vain, että meillä ei ole naiset myynnissä... oli kyllä komea sheikki ilman yhtäkään vaimoa... isäni kyllä kyseli tämän alkoholinkäytöstä... Tykkään katsoa miltä arabimiehet näyttävät omissa vaatteissaan...

Luultavasti minua alkaisi vaan naurattamaan... minulla on sellainen suku että sellaisia ei edes Suomesta löydy... mutta kaikki omaisuus - myös Suomessa - on konfiskeerattu... Ei täällä taida olla ainuttakaan muuta jonka hugenottitaustaisella mummolla ollut oma junanvaunu jolla ajellut Pietarista talolleen Krimillä, vai löytyiskö??? Ilmottaudu jos löytyy... MINÄ OLEN RUTIKÖYHÄ JA TÄYSIN SYRJÄYTYNYT TÄSTÄ YHTEISKUNNASTA... Ja ymmärrän syyn... demokratiassa tarttee olla tietynlainen ja sinne eivät kaikki sovi... Missä tilassa ovat nämä miehet?

Nainen on rikas jos hänellä on kykyjä jotka voi antaa perintönä lapsilleen omassa DNA:ssa. Raha voi hävitä yhdessä yössä ja aiheutta vain ongelmia ja miehiä ja porukkaa ympärillä jotka haluavat vain naisen rahoja. Luultavasti nainen on aika hyvännäköinenkin jollakin mittarilla mitattuna... Luin juuri netistä Aurora Karamzinistä... josta mielestäni jotenkin virheellisesti kirjoitettiin jollakin sivustolla että hän on ollut aikansa Euroopan varakkain nainen... Mitä hittoa - siinähän on suomalainen nainen eikä mikään eurooppalainen... Katsokaa netistä kuka hän on... ja katsokaa hänen sukupuunsa... 

Siis minua vain naurattaisi mutta jotenkin myös pelottaisi koska minulla ei ole minkäänlaista pätevyyttä hoitaa mitään omaisuutta tässä maassa tänä nykyaikana... Onko se omaisuus sitten rahana, metsinä vai missä muodossa??? 

Minua on informoitu kun tulin täysi-ikäiseksi, että sinä olet niin varakas nainen että sinun ei kuuluisi edes käyttää rahaa, mutta tulet olemaan rutiköyhä koko elämäsi... Äitini sisko esitti minulle että menisin serkkuni kanssa naimisiin jotta minulla ei olisi taloudellisia huolia... elämäni aikana minulla on ollut vaikeuksia saada sekä työtä että asuntoa. Kun olin lapsi niin meillä oli aika vähän nk irtorahaa... opittiin elämään rahaa käyttämättä... mutta toisaalta opetettiin ajamaan venettä. tyhjentämään landella puuseet, hakkamaan halot, perkaamaan kalat, laittamaan ruokaa, ompelemaan, kutomaan, pumppaamaan vedet kaivosta, lämmittämään puusaunan, lukemaan merikortteja, selviämään ilman sähköä vaikka puhelin oli seinässä kaukana saaressa minne ei vienyt minkäänsortin tie... mitä vielä? Suomessa minusta on tehty White Trashiä... sanottu suoraan päin naamaa että olet White Trashiä... Kertokaa mistä löytyy joku muu tällaisen elämän kokenut? Olisi hauska tutustua. 

Kerran olin tuki- ja liikuntaelinongelmien vuoksi sairaala Ortonissa pari viikkoa. Siellä sosiaalityöntekijä sanoi minulle, että sinulla on kaikki mitä ihmisellä voi olla paitsi rahaa ja sitä et ikinä tule saamaan mistään... Mitä ihmettä??? En vieläkään tiedä mistä hän tämmöisen asian 'keksi'???  

Vierailija
27/51 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pelästyisinkin... koska minä olen tämän maan White Trashiä...

Olenko White Trashiä? Jos kumppani olisi joku haamu menneisyydestä niin ei mitään väliä... jos joku uusi tyyppi joka ei ole minua nuoruudessani tavannut niin luulen että oloni olisi jotenkin tukala... Haluaisin jotenkin tietää mitä hänen varakkuutensa oikeasti on... raha yleensä haisee... mitään 'vanhaa rahaa' täällä tuskin on... jos on niin missä? Joku Wahlrooskin on kyllä eräässä sukukirjassa mutta hän on vaan joku pikkunen nappula jossain sivuroolissa... Missä täällä on niitä jotka voisivat omistaa vaikka jonkun Bank of Scotland tai Bank of Finland? Ei semmosia ihmisiä ole missään nykymaailmassa... täällä on vaan piikoja ja renkejä ja näiden jälkeläisiä... PISTE... Oikeasti 'varakkailta' ihmisiltä on viety kaikki omaisuus... jos ne  kirjoittaa vaikka jonnekin 'Saksaan' ja kyselee sukujuuriaan niin vastaus on että mitään tietoja ei anneta koska ne voivat johtaa maa-aluevaateisiin... SIIS MITÄ HELVETIN BULLSHITÄ??? Toisaalta - missä on koko PREUSSIT SUN MUUT ja MISSÄ NOIDEN ALUEIDEN IHMISTEN JÄLKELÄISET??? EN YMMÄRRÄ YHTÄÄN MITÄÄN!!! Siis täällä ihmiset eivät enää tiedä keitä he oikeasti ovat... nimet muutettu ja sukujuuret katkaistu. Vain harva tietää ja jos alkaa ronkkimaan niin alkaa myös kyselemään että mitä hemmettiä on tässä maassa tehty... ja nyt koko maa on kuin iso ja haiseva pelkkä paskahuusi... 100 vuotta olemme eläneet demokratiassa jossa rikollinen ja kuningas ovat rivimiesorganisaatiossa samalla viivalla... Kaikki ihmiset eivät sovi sellaiseen demokratiaan... ja demokratiassa pitää pärjätä omin voimin ja omilla kyvyillä suomalaisen koululaitoksen antamalla koulutuksella... koulu tasapäistää... ja oikeesti epäilen että täällä on salakavalasti syrjäytetty ihmisiä eivätkä että huonommuutensa vuoksi ole köyhiä. Ajan varsinkin syrjäytettyjen miesten asiaa... heidän joukostaan voi ne kultajyvät löytyä. Jos Neuvostoliitto syntyi 1917 niin samohin aikoihin syntyi myös tämä demokratia... En jaksa tässä kirjoittaa tästä aiheesta tämän  enempää - jatketaan toiste...

Vierailija
28/51 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nainen ottaa vähemmän tienaavan puolison?

Vierailija
29/51 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiselle ei kannata kertoa paljonko on rahaa ja jos on miljoona niin kannattaa vaan olla hiljaa siitä.

Päteekö sama miehiin?

Vierailija
30/51 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap:n tilanne on täysin ymmärrettävä. Itselläni on jonkin verran omaisuutta. Jos nyt ryhtyisin uuteen parisuhteeseen, en todennäköisesti kertoisi omaisuudestani ainakaan heti alussa. Juuri asuntoa ostaessa tms. voisi asia tulla puheeksi.

Oma lapseni on seurustellut nyt 1,5 v. En usko, että kumppaninsa tietää pojan varoista. Tietää, ettei ihan pa ole, mutta en tosiaan usko, että sen tarkemmin tietää.

Vierailija
31/51 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuttuisin, koska kun aloimme olemaan yhdessä, omaisuutemme oli useita miljoonia.

Mihin hän on hassannut?!

Vierailija
32/51 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on miljoonaomaisuus. Avopuoliso ei tiedä siitä mitään.

Eikä voi suuttua siitä, mistä ei tiedä mitään😽

Vierailija
33/51 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ollut kolme miestä joiden varakkuus taitaa olla maan yläpään tasoista. Kun olen tutustunut heihin niin en ole tietänyt tästä yhtään mitään. Sitten on vielä oikea sheikki joka tarjosi minusta isälleni 'koko perheen ylöspidon, talon ja miljoonia dollareita'... isäni sanoi vain, että meillä ei ole naiset myynnissä... oli kyllä komea sheikki ilman yhtäkään vaimoa... isäni kyllä kyseli tämän alkoholinkäytöstä... Tykkään katsoa miltä arabimiehet näyttävät omissa vaatteissaan...

Luultavasti minua alkaisi vaan naurattamaan... minulla on sellainen suku että sellaisia ei edes Suomesta löydy... mutta kaikki omaisuus - myös Suomessa - on konfiskeerattu... Ei täällä taida olla ainuttakaan muuta jonka hugenottitaustaisella mummolla ollut oma junanvaunu jolla ajellut Pietarista talolleen Krimillä, vai löytyiskö??? Ilmottaudu jos löytyy... MINÄ OLEN RUTIKÖYHÄ JA TÄYSIN SYRJÄYTYNYT TÄSTÄ YHTEISKUNNASTA... Ja ymmärrän syyn... dem

Kivaa unta näit😅

Vierailija
34/51 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan haluaisin erota? Joo voin olla vaikea, mutta onhan tuollaisessa asiassa huijaaminen karua. Ja itselläni on kyllä varallisuutta ja avioituessa luonnollisesti haluaisin avioehdon omalle omaisuudelleni. Mutta jos nyt todella olisin johonkuhun rakastunut ja suunnittelisin yhteistä elämää, niin todellakin haluaisin myös sitä rahaani käyttää tämän ihmisen hyväksi. En siis ostaisi autoa tai muuta sellaista mutta vaikkapa pari kertaa vuodessa tarjoaisin kumppanilleni jonkun kivan etelänmatkan, maksaisin terveydenhoitoa tai jotain tällaista. En todellakaan alkaisi elättämään ketään, mutta kyllä raha on myös sitä varten, että sitä voi käyttää elämänlaadun parantamiseen ja piheys ei ole kiva piirre.

Vierailija
35/51 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittäisin, että tänä päivänä huomaa jo toisena päivänä onko henkilö varakas vai keppikerjäläinen. Jos on rehellisesti hankittu omaisuus, se tulee heti esille.

Jotain mätää, en luottaisi pätkääkään. Miksi hillota omaisuutta jos se ei missään näy?

Jos taas rahaa on, pelkäsi että olet rahan vuoksi, et rakasta eikä hänkään.

Vierailija
36/51 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimittäminem  on Petos, ! Kyllä tuntisin että en Ole luotettava mä kyllä lähtisin Heti suhteesta !

Vierailija
37/51 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kusettavalla sukupuolella ei ole merkitystä, heitä pellolle. minä kyllä ussisin jotain han muuta kuin kahisevaa.

Vierailija
38/51 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu suhteesta. Jos se puoliso olisi maksattanut mulla kaikkea ja valittanut rahapulaa, sitten suuttuisin. Jos taas kulut jaettu sillee puoliksi tai jotenkin tasapuolisesti jne. sitten en suuttuisi. Olisin yllättynyt kyllä. Ymmärrän jos joku haluaa olla miljoonistaan hiljaa.

Vierailija
39/51 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan tuossa vähän hölmistynyt jossei tuossa vaiheessa kerrotaan. Herää kyllä kysymys miksi se siihen asti on haluttu salata ja kuitenkin nyt kertoa.

Vierailija
40/51 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse sitten aktiivisesti toiselle avannut tilitietosi ja kertonut mitä kaikkea omistat? Oletko kysynyt toiselta kuinka hänellä on? Eikai se välttämättä ole tuntunut sopivalta puhua omaisuuksista jos toinenkaan ei ole tai kysynyt, monihan voisi pitää omaisuuksista oma-aloitteisesti puhumista leveilynä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän