Jos ikää on 34 vuotta, kuinka pitkään kannattaa olla parisuhteessa ennen kuin yrittää lasta ja unelmissa 2-3 lasta
Kuinka pitkään varata aikaa tutustumiseen? Jos vaikutelma toisesta on hyvä ja on luottavainen olo.
Tiettävästi terveitä molemmat.
Kommentit (33)
Yhden lapsen saamiseenkin voi varsinkin kolmekymppiseltä mennä vuosia ennen kuin tärppää. Kolme lasta voi viedä 5+ vuotta, eli vaihdevuodet ovat todella äkkiä vastassa jos ette aloita heti.
Aloita heti, ap, jos kumppanisikin haluaa lapsia. Lapsia ei hankita, vaan niitä saadaan, jos saadaan. Mikään parisuhde ei ole ikinä satavarma.
Me oltiin 29v ja 31v kun tavattiin. Aika pian huomattiin, että nyt osui oikea kumppani kohdalle ja 8kk seurustelun jälkeen mentiin naimisiin. 3kk tuosta eteenpäin tulin raskaaksi ja lapsi syntyi aikalailla 1,5v ekojen treffien jälkeen.
En minä lähtisi silti muita neuvomaan, että pistäkää vain hösseliksi. Meillä oli vaan tosi varma olo toisistamme, eikä toisaalta mitään syytä viivytellä perheen perustamisen kanssa. Tietty se kahdenkeskinen aika jäi aika vähiin ennen lapsen syntymää, mutta tykättiin myös tosi paljon perheenä olosta, joten ei se harmittanut. 24v ollaan nyt oltu naimisissa.
Mekin ajateltiin etukäteen, että haluttaisiin useampi lapsi. Mutta sen ensimmäisen jälkeen tuli hiljalleen sellainen olo, että yksi riittää meille hyvin.
Olen itse sen verran old school, että en olisi lähtenyt hankkimaan lasta ilman avioliittoa. Mieskin halusi avioliiton ja perheen, joten sen puolesta arvot osuivat kohdalleen.
Oman hedelmällisyytensä voi selvittää jo sinkkuaikana, ei siihen tarvita parisuhdetta. Parempihan se on heti alkuun tietää, voiko raskaaksi tulemisessa olla ongelmia, jolloin yrittäminen kannattaa aloittaa mahdollisimman varhaisessa vaiheessa.
Näin 33 vuotiaana kolmatta lasta odottavana ajattelen, ettei tuossa nyt kovin montaa kuukauttakaan kannata odotella jos useampi lapsi haaveissa.. itse tulin alle 30 vuotiaana todella helposti raskaaksi , nyt tätä raskautta sai yrittää ainakin puoli vuotta ( mikä toki vielä ihan normaali Aika sekin mutta silti ). 35 vuotiaana hedelmällisyys alkaa laskea jyrkästi, keskenmenoriski ja kromosomipoikkeamariskit kasvaa vuosi vuodelta .
Se on tosi asia erikseen, kuinka moni oikeasti voi tietää ennen ekaakaan lasta , että montako lasta haluaa. Ja ittelle tuli yllätyksenä, kuinka raskasta pienen vauvan hoito on , joten siksi lapsillani isot ikäerot . Jos en olis aloittanut jo pari kymppisenä niin olis jääny lapsiluku pienemmäksi.
Jos tykkäätte toisistanne, niin menkää heti tänään panemaan paljaalla.
Vierailija kirjoitti:
Oman hedelmällisyytensä voi selvittää jo sinkkuaikana, ei siihen tarvita parisuhdetta. Parempihan se on heti alkuun tietää, voiko raskaaksi tulemisessa olla ongelmia, jolloin yrittäminen kannattaa aloittaa mahdollisimman varhaisessa vaiheessa.
Jos tavoitteena on vain saada lapset, ei toimivaa ydinperhettä, lapset voi ja kannattaa tehdä yksin, silloin ei tarvitse odotella mitään. Kenenkään kanssa ei suin päin pidä hyökätä lastentekoon vain siksi, että on ikää ja/tai tiedossa hedelmällisyysongelmia. Ehdottomasti kannattaa ensin ottaa selvää onko isäehdokas pidemmän päälle ihminen jonka kanssa voi elää ja joka kantaa vastuuta.
Vanha sääntö on, että jos kaksi vuotta jaksaa katsoa toista, suhde kestää.
Jos meinaat vielä kolme saada niin kannattaa aloittaa jo tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vanha sääntö on, että jos kaksi vuotta jaksaa katsoa toista, suhde kestää.
Hah, miljoonat eronneet parit voivat kertoa, että tuo ei pidä paikkaansa.
Tuossa iässä pitää aloittaa heti.
Takeita miehenkään hedelmällisyydestä ei ole. Jos siinä on ongelmia,voi joutua vuosien raskaisiin hoitoihin. Aloittakaa siis heti.
Tutustukaa ensin kunnolla ja ota selvää, onko miehestä vastuunkantajaksi ja perheen elättäjäksi. Myös hänen pitää osallistua lasten- ja kodinhoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Tutustukaa ensin kunnolla ja ota selvää, onko miehestä vastuunkantajaksi ja perheen elättäjäksi. Myös hänen pitää osallistua lasten- ja kodinhoitoon.
Tuossa iässä molempien pitäisi olla jo valmiita, vanhenevia ihmisiä.
Jos homma ei myöhemmin toimikaan, niin lapsiluku on sentään 1 eikä nolla.
Me tavattiin kun olin 34 ja seurusteltiin n. 2 vuotta ennen kuin alettiin yrittää lasta. Aika lailla heti tärppäs ja lapset syntyi peräperää kun olin 37 ja 39. Kolmatta ei enää edes yritetty.
Raskaudet, synnytykset ja palautuminen oli helppoa, mutta onhan se huomioitava että ikä heikentää hedelmällisyyttä ja vaikutus on hyvin yksilöllinen.
Juuri näin, kysy av:ltä! Olet selvästi erittäin järkevä!