Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähes kaikkiin sähköpyriin tulee pakollinen liikennevakuutus

Vierailija
10.05.2024 |

Eli nyt on varmaa...lähes kaikkiin sähköpyöriin tulee pakollinen liikennevakuutus...myös hitaampiin ja vähemmän tehokkaisiin kunhan 25 kg paino ylittyy.. Tämän painorajan ylittää lähes kaikki halvat Kiinan sähköpyörät ihan tiedoksi vain.. Mikään halpa se liikennevakuutus ei ole kun monet vakuutusyhtiöt myy sähköpyörillw vain mopon vakuutusta joka on n. 350 euroa vuodessa.

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei liikennevakuutusta:

Sähköavusteiset polkupyörät, joiden nopeus avustettuna on enintään 25 km/h ja teho enintään 250 W. (Pyörän painolla ei ole merkitystä.)

Lähde Liikennevakuutuskeskus:

https://www.lvk.fi/ajoneuvon-vakuuttaminen/ajoneuvon-vakuuttamisvelvoll…

Näin tällä hetkellä..

Ja näin jatkossa senkin hölmö!

Vierailija
102/110 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

250W on kyllä aivan säälittävä moottori, onko missään pyörässä edes noin pientä mottia käytössä? Eihän sillä mihinkään ylämäkeen ainakaan pääse, kun se liikuttaa just sen 25kg eli matkustajan pitää sitten kävellä vierellä.

Vääntö ratkaisee. Ei se onko watteja 250 vai 400..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei liikennevakuutusta:

Sähköavusteiset polkupyörät, joiden nopeus avustettuna on enintään 25 km/h ja teho enintään 250 W. (Pyörän painolla ei ole merkitystä.)

No niin, eli ap on väärässä. Tuolla on selkeästi eroteltu sähköpyörät ja muut "sähköiset liikkumavälineet ja tavarankuljettimet" joten suurimpaan osaan sähköpyöristä ei edelleenkään tarvitse liikennevakuutusta.

Eikö toi 250w akkuteho ole ihan mitätön 🤔 muistelen mainoksista lukeneeni huomattavasti suurempia watteja ku oon fillaria katsellut 

Harvassa pyörässä on noin pieni akku. Ne on yleensä yli 400Wh.

Vierailija
104/110 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla on kyllä aivan käsittämättömän lukutaidotonta porukkaa. AP valehtelee silmät päästään, ja 90% vastaajista uskoo. :D

Vierailija
105/110 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin selkeesti  lukee milloin vakuutus,ja milloin ei.

Mutta ilmeisen vaikeaa vaativan alan asiantuntijoille.

Vierailija
106/110 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutusyhtiön sivulta:

Sähköavusteisten polkupyörien kohdalla vakuuttamisvelvollisuudessa on lisäsääntöjä.

Pyörää ei tarvitse vakuuttaa, jos se vaatii sähkömoottorin lisäksi liikkuakseen polkemista, moottorin avustus kytkeytyy pois nopeuden ollessa 25 kilometriä tunnissa ja moottorin suurin teho on 250 wattia.

Kyllä. Tänään olin vakuutusyhtiössä asiasta ottamassa selvää, minun sähköpyörä tarvitsee polkemisen liikkuakseen. Lopputulos on etten erillistä vakuutusta pyörääni tarvitse koska laaja kotivakuutukseni kattaa myös pyöräni vakuutuksen. Monia tietojaan , enemmän ja vähemmän paikkansa pitäviä, ihmiset tänne totena syytää, minä uskon vain ja ainoastaan vakuutusyhtiötäni. Ottakaa itse asiasta selvää, ei tämän palstan oletuksien perusteella.🚴🚴🥰🥰 Turvallisia ajoja👍

Vierailija
107/110 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei liikennevakuutusta:

No niin, eli ap on väärässä. Tuolla on selkeästi eroteltu sähköpyörät ja muut "sähköiset liikkumavälineet ja tavarankuljettimet" joten suurimpaan osaan sähköpyöristä ei edelleenkään tarvitse liikennevakuutusta.

Eikö toi 250w akkuteho ole ihan mitätön 🤔 muistelen mainoksista lukeneeni huomattavasti suurempia watteja ku oon fillaria katsellut 

Harvassa pyörässä o

Akun kapasiteetista ei ole kyse, saa olla kuinka paljon vain kunhan moottori on korkeintaan 250W.

Vierailija
108/110 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös sähkökäyttöisiin yli 25cm dildoisiin on otettava vakuutus👅  alkaen 1.6.2024.

Vierailija
109/110 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pyörä painaa yli 25 kg, sen tiedon löysin. Tai siis löysin painon ilman akkua, ja se oli hitusen alle, mutta akku painaa niin että menee yli. Ei liiku polkematta, ja avustus lakkaa 25 km/h. Mutta moottorin tehoa en löydä ohjekirjasta tai mistään. Mutta aika satavarma olen että on tuo 250, eihän niitä mielestäni ole juuri tehokkaampia edes myyty, ja muistelisin että katsoin nuo silloin ostaessani, koska mielestäni silloinkin vuosia sitten oli säännöt mitkä ovat laillisia eivätkä tarvitse vakuutusta. En tiedä mistä sen tehon sitten voisi vielä varmistaa.

Vierailija
110/110 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sähkölautoihin? Alamäki on vauhdikas? Vanhat per*veivarit esille eli polkupyörät? Jalkaveivain.

Autovakuutukset ovat pakollisia. Kaikille auton omistajille.

Eihän tässä ole mistään autoista kyse

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi