Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selviäisit maailmassa jos ruoka tarttis hankkia suoraan joltain maatilalta, metsästää, kalastaa jne? Olisko sulla mitään verkostoa?

Vierailija
10.05.2024 |

Miten selviäisit maailmassa jos ruoka tarttis hankkia suoraan joltain maatilalta, metsästää, kalastaa jne? Olisko sulla mitään verkostoa tämmöseen?

Sellaisessa maailmassa olisi aika hirveää jos kaikki aika menisi vaan ruoan hankintaan. Voisko sellaisessa maailmassa - pienet vähäruokaiset pärjää ehkä paremmin - sanoa että suuret syö pienet... kauheeta ajatus lensi että sellainenhan voisi tapahtua ihan konkreettisesti koska suuret voittaa taistelussa pienet vaikka olisivat kuinka ketteriä... 

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤣🤣🤣🤣

Täällä Italiassa tuo on arkea, sitä parasta!!

Tänään hain torilta kasvikset ja hedelmät (olidin voinut hakea tilaltakin) leipomosta leivät, juustotilalta vuohenjuustoa. Lihatilan myymälä 1km kotoa joten sieltä lihat. Eilen haettiin viinitäydennys viinitilalta. 

Niin, mikä tässä on niin outoa?

Vierailija
62/76 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Vege, ja eläisin mustikoilla ja puolukoilla, 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤣🤣🤣🤣

Täällä Italiassa tuo on arkea, sitä parasta!!

Tänään hain torilta kasvikset ja hedelmät (olidin voinut hakea tilaltakin) leipomosta leivät, juustotilalta vuohenjuustoa. Lihatilan myymälä 1km kotoa joten sieltä lihat. Eilen haettiin viinitäydennys viinitilalta. 

Niin, mikä tässä on niin outoa?

Italia <3 

Vierailija
64/76 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en metsästä, jotenlihapuoli pitäisi hankkia muilta. Pääosin eläisin kalalla, 18 - 80 millin verkostoa laskisin järveen - nykyisellään avoveden aikaanriittää ihan vapakalastus - ahvenet ja hauet eivät järvestä lopu. Metsän antimista marjat olisivat tärkeitä - sienien ravintopitoisuus on vähäinen, vaikkakin maittava lisä aterioihin. Suolaa tulisi varata tarpeeksi.

Vierailija
65/76 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kuvitella tuollaista tilannetta, koska realistisesti kaupunkiasutus olisi täydessä kaaoksessa ja ulkomailta järjestettäisiin ruoka-avustusta. Kaaoksessa pitäisi huolehtia myös joko lämmöstä tai kulkutaudeista ja puhtaasta vedestä, sekä ryöstäjistä ja r*iskaajista. Jos taas pitäisi kuvitella olevansa heitetty yksin keskelle erämaata, silloin verkostoilla ei olisi mitään väliä. 

Vierailija
66/76 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kuvitella tuollaista tilannetta, koska realistisesti kaupunkiasutus olisi täydessä kaaoksessa ja ulkomailta järjestettäisiin ruoka-avustusta. Kaaoksessa pitäisi huolehtia myös joko lämmöstä tai kulkutaudeista ja puhtaasta vedestä, sekä ryöstäjistä ja r*iskaajista. Jos taas pitäisi kuvitella olevansa heitetty yksin keskelle erämaata, silloin verkostoilla ei olisi mitään väliä. 

Jos ihmisillä on todellinen hätä, niin ravinto tulee ensin raiskaamista. Sukupuolet ovat tasa-arvoisia tosipaikassa.

Vierailija
67/76 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti kuolisin nälkään. Olen täysin tumpelo nössö.

Vierailija
68/76 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella huonosti. Meillä on omenapuu ja pari marjapensasta. En osaa metsästää. Onkinut olen viimeksi 80-luvulla. Vävyllä on jousipyssy joten ehkä saisimme häneltä peuranlihaa hätätapauksessa. 

Vierailija
69/76 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aselait ovat kiristyneet ja kalastusmaksut nousseet niin paljon ettei moni enää pysty harrastamaan näitä.

Vierailija
70/76 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testikommentti

Vierailija
71/76 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se, joka tarjoaisin teille lihaa, kalaa, marjoja, yrttejä, oravannahkoja ynnä muuta vaihdettavaksi suolaan ja sokeriin. Ja panoksiin ja kalanpyydyksiin.

Vierailija
72/76 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja talvella lumensyönnillä.

Vierailija
73/76 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja talvella lumensyönnillä.

Jos pissaa lumeen ja syö sitä silloin tällöin, niin maku on sitruunaisempi.

Vierailija
74/76 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä tarvitse verkostoa vaan verkon. Sen kun heität järveen, niin kalaa tulee.

Vierailija
75/76 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa olisi pärjääminen. Kalastusvälineet,vene ja järviä lähiympäristössä löytyy mutta vaikeaa olisi elää pelkällä kalalla. Kaneja voisi kasvattaa niin saisi lihaa. Marjoja keräisin syksyisin. Perunoita voisi jonkin verran kasvattaa omakotitalon pihassa. 

Vierailija
76/76 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mettää on kolme hehtaaria, siihen päälle 1ha kasvimaakelposta peltoa, muutama marjapensas ja kriikunapuska. Tolla pellolla kyllä pitäisi pystyä kasvattamaan riittävästi palkokasveja perheenkin tarpeisiin, ja pottuja. Niitä tarvis olla tonnin verran (onneksi on kellarikin). Sisko asuu vieressä, niillä on alle hehtaarin pelto mutta sen sijaan kanoja ja mehiläisiä. Saisin varmaan kananruokaa vastaan munia ja hunajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän