Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

RSV-rokote raskaana oleville: kokemuksia?

Vierailija
10.05.2024 |

Moi, kuinka moni muu on ottanut RS-virusrokotteen raskausaikana?

Joko täällä on esim. aiempia testiryhmäläisiä, joilla olisi jakaa enemmän kokemuksia aiheesta vauvankin kannalta? 

Rokotteen voi ottaa raskausviikkojen 24-36 aikana ja on tarkoitettu syntyvän vauvan suojaksi. Tällä hetkellä rokote on omakustanteinen. 

Itse päädyin ottamaan rokotteen julkisella, kun olin rv. 28.

Meille tuli kustannettavaksi 227,69 (apteekin hinta valmisteelle). Meidän apteekissa rokote on tilaustuote.

Reseptin sai soittamalla omahoitajan kautta, rokote pistettiin paikallisella Hyvinvointikioskilla - näistä ei tullut kustannuksia. Yksityisten rokotetalojen kautta hinta on kai muutaman kympin kalliimpi, mutta toisaalta silloin ei tarvitse huolehtia itse rokotteen säilyvyydestä ym. 

Minulla oireet rokotteesta olivat hyvin lievät. Rokotusta seuraavana yönä heräsin hiukan flunssaiseen ja vetämättömään oloon, joka oli kuitenkin poissa jo aamulla. Pistokohtaan ei tullut arkuutta eikä ihoreaktiota.

Toivotaan nyt mahdollisimman tehokasta suojaa kuopukselle. 😊 Esikoinen on päiväkodissa, ja olemme käyneet kuluvan talven aikana läpi sieltä kaikki mahdolliset taudit. Esim. noro ja todnäk. korona olleet varsinaisia kohokohtia näin raskausaikana, jatkuva flunssa on jo ihan perus.  Näiden kokemusten jälkeen päädyttiin rokotteeseen, kun ei haluta eristääkään esikoista muista ihmisistä vauvan ensikuukausien ajaksi. 

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi