Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikas, mikset ystävysty köyhien kanssa ja lahjoita heille rahaa, jotta heilläkin olisi elämisen arvioinen elämä?

Vierailija
10.05.2024 |

?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole aikaa uusille ystäville. Yksi sukulainen on köyhä mt-kuntoutuja ja hänen kanssaan koitan viettää aikaa. Kerjää kyllä usein vaivihkaa rahaa ("tuotko tullessasi kaupasta pullaa, limpparia, leikkelettä..." "Olisi niin ihanaa joskus mennä Ikeaan ja ostaa sieltä uusi sohva. Eihän ne kallita ole, mutta kun rahat on aina loppu...")

Joskus, ja ehkä mt-tilanteesta johtuen, hän myös yrittää syyllistää minua itsekkyydestäni, kun en vietä hänen kanssaan tarpeeksi aikaa. Hänen epäonnekseen olen kohdannut vastaavaa aiemminkin niin olen näille tempuille täysin immuuni, mutta huomaan ne toki.

En anna rahaa ihmiselle, joka yrittää manipuloida. Ei sellainen ole aito ystävä. Ystäviäni auttaisin jos olisivat taloudellisessa hädässä. Esim työttömäksi jäänyttä kaveria vien välillä lounaalle ja kahviloihin, että pääsee tuulettumaan. Lisäksi pitää säästää rahaa jos sama osuu omalle kohdalle. Ei sitä rahaa vaan ole jaettavaksi vaikka kuukausitulot olisivat isotkin. Menot yleensä kasvavat samassa suhteessa.

Vierailija
2/7 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jokaisella on oma elämä elettävänä. Siksi. Joskus tarjoan ruokaa ravintolassa köyhille ystävilleni. 

Hyväntekeväisyyteen voisin laittaa ja auttaa yritysideoissa jne. 

Onko köyhät kaverini auttaneet minua silloin, kun olisin tarvinnut apua? Päinvastoin ovat nauraneet päin naamaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa paska idea

Vierailija
4/7 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä ystävyydeltä, jos jo alunperin pointtina on vain taloudellinen hyötyminen.

Vierailija
5/7 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi, kun aina hoetaan ettei raha tee onnelliseski?

Vierailija
6/7 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lahjoitettua rahaa vaan työpaikan jolla elättää itsensä ja perheensä. 

Vierailija
7/7 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutaman köyhän. He ovat normipalkkatöissä, mutta rahat polttaa tilillä, heti pitää päästä tuhlaamaan. Voi ostaa lounasta, mutta meneekin ulos syömään ja seuraavana päivänä ostettu lentää roskiin. Ehtymätön kaivo, jos sitä alkaa sponsaamaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän