Palstalla paljon meikittömiä naisia; millaisissa töissä käytte? Entä te, jotka meikkaatte?
Jokaiseen meikkausaiheiseen ketjuun sataa kommentteja, miten kirjoittaja ei käytä ehostusta ja naama on kuin vauvan pylly.
Olen itse varsinkin talvisin kalpea ja huulteni pigmenttiraja on epäselvä. Pienetkin virheet erottuvat selvästi ihossani. Meikkaan mielelläni töihin ja myös vapaa-ajalla, jos olen menossa kaupungille tai vaikka teatteriin.
Töissä edustusta on vaihtelevasti, joskus en tapaa ketään, eilen työmatkalla pyydettiin yllättäen haastatteluun ja valokuvaan paikallislehteen. Olin tyytyväinen, että olin ehtinyt korjata meikin kyynelet silmiin nostattavan raa*an tuulen jäljiltä.
Millaisessa työssä käyt vai käytkö missään? Ja mikä on suhteesi meikkaamiseen? Kysely on suuntaa-antava, olen kiitollinen kommenteista!
Kommentit (59)
Teen töitä kotoa, en meikkaa, kuin äärimmäisen harvoin. Palavereissa kamerat on yleensä auki, mutta luonnonkauniina peikkona sinnekin menen. Seuraavan kerran meikkaan 16.5. jos päätän lähteä illalliselle. Edellistä en muista.
Ei meikki ole naiselle sen pakollisempi kuin miehellekään. Tavallisissa töissä sitä ei siis todellakaan tarvitse, mutta joku tv-työ tai muotialaan liittyvät hommat saattavat sitä vaatia.
Toki miljardien kosmetiikkateollisuus (ja sekä perinteiset, että somemainostajat) antaa ymmärtää, että olet arvotonta roskaa, mikäli et käytä sitä sun tätä. Mutta ei ihmekään, kun oma kiva elintaso riippuu siitä.
Tottakai meikkkaan, näytän paljon paremmalta meikillä ja tokki haluan antaa itsestäni hyvän kuvan kun ihmisten ilmoille menen. Finanssiala.
Meikkaan kevyesti joka päivä, myös kotona ollessa.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai meikkkaan, näytän paljon paremmalta meikillä ja tokki haluan antaa itsestäni hyvän kuvan kun ihmisten ilmoille menen. Finanssiala.
Sama juttu! Olen löytänyt hyvät tuotteet (primer, meikkivoide, peitevoide, luomien pohjustus, eyeliner, kulmageeli, luomiväri, ripsiväri, poskipuna ja huulikiilto) eikä meikin tekemiseen mene kauaa.
N44
Meikkaan joka päivä, vaikka teen etätöitä tai vaikka oltaisiin vain kotona. Myöskään äitiys ei ole vähentänyt meikkaamistani. Tykkään olla huoliteltu ja se kuuluu aamurutiineihin.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt ripsien kestovärjäystä, mutta näinköhän se hieman allergiselle toimisi? Yksinkertaistaisi elämää hieman.
Lisäripsiä en missään nimessä halua, enkä kulmien pigmentointia.
N45
Voihan sitä kokeilla vaikka niin, että otat sitä ainetta pienelle ihoalueelle ja katsot mitä tapahtuu. Se on yksilöllistä mikä allergisoi.
Itse olen fyysisessä varastotyössä ja meikkaan joka päivä. En pidä siitä miltä näytän ilman meikkiä kun iholla on aknearpia ja lehahtelen milloin minkäkin väriseksi kasvoilta yms. Lisäksi olen kuullut niin paljon päänaukomista aikanaan aknesta ja tuosta punastelusta joten on varmaan jättänyt teaumat. Olen nopea meikkaamaan ja meikkityylini on aika luonnollinen.
Teininä olin epävarma ulkonäöstäni ja meikkasin jopa roskikselle mennessäni.
Nykyään ihmettelen miksi ihmeessä. Jokainen on sen näköinen kuin on. Enkä ole ikinä nähnyt rumaa ihmistä - paitsi ilkeät ihmiset ovat rumia, eikä meikki auta siihen.
Minusta meikittömät ihmiset ovat kauniita ja persoonallisia. 95% meikkaavista naisista näyttää omaan silmään suttuisilta ja jauhoisilta. Miten naiset ovat päätyneet siihen, että luonnollisuus olisi rumaa ja keinotekoinen kaunista?
Sosionomi nuorisokodissa ohjaajana. Voi vetää miten haluaa. Meikeissä ja jakkupuvussa tai ilman meikkejä crocseissa, rikkinäisissä collareissa ja hevibändin hupparissa.
Itse heilun töissä vanhoissa kuluneissa/rikkinäisissä kuteissa, joita en enää siviilissä käytä. Meikit sen mukaan mihin on vuoron jälkeen menossa.
Meikin voima:
Glenn Closella ig-tili. Meikittömänä kuvissa väännellen naamaansa, ja kyllä voi sanoa että meikki tekee kauniiksi hänenkin pärstänsä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ihmettelen miksi ihmeessä. Jokainen on sen näköinen kuin on. Enkä ole ikinä nähnyt rumaa ihmistä - paitsi ilkeät ihmiset ovat rumia, eikä meikki auta siihen.
Minusta meikittömät ihmiset ovat kauniita ja persoonallisia. 95% meikkaavista naisista näyttää omaan silmään suttuisilta ja jauhoisilta. Miten naiset ovat päätyneet siihen, että luonnollisuus olisi rumaa ja keinotekoinen kaunista?
Ilkeää on myös meikkaavien mollaaminen suttuisiksi. Ei auta ilkeyteen myöskään meikittömyys näköjään.
Ei ole rahaa ostaa meikkejä. Pätkätyö.
Olen kalpea kuin lakana. Pakko meikata
En meikkaa arkeen enkä juhlaan. Työkseni pauloitan kalaverkkoja. Asiakkaita ja muita uteliaita tehtaalla pyörii ajoittain, mutta en koe meikittömyyttä ongelmaksi. Iho ja hiukset pysyvät paremmassa kunnossa kuin mitä ne olivat nuoruudessa kun tököteillä vielä läträsin.
En meikkaa. Minulla on hyvä iho ja luonnostaan tummat pitkät ripset ja tummat kulmakarvat. Kulmat harjaan aamuisin ja laitan vaseliinia niihin, ripset taivutan. Työskentelen hoitoalalla eikä töihin ole järkeä meikata, tuntuu epähygieeniseltä ja monesti tulee hiki ja meikit vain leviäisi. En meikannut myöskään ollessani kassamyyjänä.
Olen opiskelija ja osa-aikainen museo-opas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkeää on myös meikkaavien mollaaminen suttuisiksi. Ei auta ilkeyteen myöskään meikittömyys näköjään.
Sanoin omaan silmään näyttää. Se oli vain mielipide. Jos se tekee ilkeäksi, sitten olen ilkeä. En nyt tarkoittanut itkettää ketään, jonka mielipide on eri. En kenellekään sano päin naamaa paakkuisista ripsistä, joista putoilee muruja, tai naamaa pohjustaessa kaikki muu (korvat, kaula, rintalasta yms. on unohtunut, huulipunat on hassusti tai silmäpussit korostettu).
Kirjoitin mitä kirjoitin. Joidenkin meikkiä käyttävän mielestä ei meikattu näyttää hoitamattomalta, huolittelemattomalta, epäsiistiltä, huono-ihoiselta, rumalta, suttuiselta? Jos mulle tai jollekin muulle sanotaan (päin naamaa) että näyttäisi paljon paremmalta meikattuna, onko ajatellut kuinka kauniit silmistä voisi saada meikillä, peitevoide tasoittaisi ihon "virheitä", huulet voisi saada täyteläisemmiksi tms..onko se jotenkin parempaa mollaamista eli aiheellista rakentavaa kritiikkiä?
Meikkaan töihin, aika maltillisesti tosin (pohja, kulmat, ripset, kevyt huulimeikki). Työssä on paljon "jakkupukuedustamista" joten kevyt meikki tuntuu itsestä parhaalta. Ulkomaiset naiset ovat yleensä todella paljon vahvemmin ehostettuja, tekoripset ja rakennekynnet mukaan luettuna. Teknologia-alalla toimin.
Meikkaan, mutta minimaalisesti. Sekoitan päivävoiteeseen meikkivoidetta, jotta kasvojen väri on tasaisempi. Jos en ole lähitöissä, en tee tuotakaan. Aina ollut hyvä iho, mutta silmät nykyään niin allergiset, etten voi niitä enää meikata. Mielelläni käyttäisin ripsaria, kun ripset harvenneet ja vaalenneet 50+.