Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstalla paljon meikittömiä naisia; millaisissa töissä käytte? Entä te, jotka meikkaatte?

Vierailija
09.05.2024 |

Jokaiseen meikkausaiheiseen ketjuun sataa kommentteja, miten kirjoittaja ei käytä ehostusta ja naama on kuin vauvan pylly. 

Olen itse varsinkin talvisin kalpea ja huulteni pigmenttiraja on epäselvä. Pienetkin virheet erottuvat selvästi ihossani. Meikkaan mielelläni töihin ja myös vapaa-ajalla, jos olen menossa kaupungille tai vaikka teatteriin.

Töissä edustusta on vaihtelevasti, joskus en tapaa ketään, eilen työmatkalla pyydettiin yllättäen haastatteluun ja valokuvaan paikallislehteen. Olin tyytyväinen, että olin ehtinyt korjata meikin kyynelet silmiin nostattavan raa*an tuulen jäljiltä. 

Millaisessa työssä käyt vai käytkö missään? Ja mikä on suhteesi meikkaamiseen? Kysely on suuntaa-antava, olen kiitollinen kommenteista!

Meikki/ meikittömyys ja työ

Vaihtoehdot

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina meikkaan jos ihmisten ilmoille menen. Lähikauppaan joskus ilman meikkiä lippis päässä.

Vierailija
22/59 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sellaisia meikkejä olemssa mitkä ei muutu oudoiksi paakuiksi silmien alle päivän jälkeen? Ja ei mitään ylikallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä olen muuten mielelläni meikittä vapaa-ajalla, mutta ruskettuneena kaipaan jonkin kevyen punan huulille. Töihin laitan vähintäänkin ripsivärin lisäksi. 

Ripsari on vähän sellainen pakko 🤗

Vierailija
24/59 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut monenlaisessa työssä. Sihteerinä, palkanlaskijana, ohjelmistosuunnittelijana, lähikaupan kassana, maatalouslomittajana, lastenhoitajana, puhelinmyyjänä. Koskaan en ole meikannut. Miksi muka pitäisi?

Vierailija
25/59 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa, toimin viestintäyrityksessä konsulttina. Jos joku ei halua ammattitaitoani meikittömyyden takia, hän voi palkata hommaan vaikkapa miehen. Hehän tunnetusti käyttävät aina pakkelia. 

Joo joo, tiedän että jotkut miehet meikkaa. Pointti on se, että meikittömyys ei yleensä vaikuta miehen ammattitaitoon tai uralla etenemiseen. Eikä ole vaikuttanut minunkaan kohdallani. 

Vierailija
26/59 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikkaan oman itseni iloksi.Olen aito blondi joten hieman väriä naamaan joka aamu. Ei meikkivoidetta, huulet maalaan joka päivä. Kauniit hampaat tulee siten esille. 

Työkaveri kysyi lähdenkö juhimaan töiden jäkeen.Syy että olin meikannut itseni.Se kuuluu sivistykseen pitää huolta itsestään ja ulkonäöstään. 

Meikithän vahingoittaa ihoa ei ne huolta pidä.

Ripsiväri ja huulipuna tekee hyvää ! En käytä meikkiaineita enkä hössötä kalliiden voiteiden kanssa. 

Vierailija
27/59 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa töihin enkä vapaa-ajalle. Olen teknisen alan duunari. Tapaan töissä lähinnä työkavereita ja esihenkilöitä.

Vierailija
28/59 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan töihin ja näen lähinnä kollegoita. Pyrin pitämään meikin luonnollisena ja käytän bb tai cc voiteita. Vapaa-ajalla en meikkaa kuin erikoistilaisuuksiin. Nykyään teen enemmän etänä, joten meikkaan vähemmän.

Vierailija
29/59 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikkaan oman itseni iloksi.Olen aito blondi joten hieman väriä naamaan joka aamu. Ei meikkivoidetta, huulet maalaan joka päivä. Kauniit hampaat tulee siten esille. 

Työkaveri kysyi lähdenkö juhimaan töiden jäkeen.Syy että olin meikannut itseni.Se kuuluu sivistykseen pitää huolta itsestään ja ulkonäöstään. 

Kyllä ne nykyään suojaa ihoa, jopa hoitaakin.

Vierailija
30/59 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusnainen ja kyllä meikkaan töihin aina

Vierailija
31/59 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilassa töissä, välillä voin pistää meikkiä ja välillä en. 

Vierailija
32/59 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sellaisia meikkejä olemssa mitkä ei muutu oudoiksi paakuiksi silmien alle päivän jälkeen? Ja ei mitään ylikallista.

On, mutta luultavasti kuorinta ja kosteutus ovat ensimmäiset asiat, joihin pitäisi ruveta. 

Käytän itse peitevoidetta/korjauskynää vain tarvittaessa ihon virheisiin tai laikkuihin. Silmämeikkiä varten laitan nykyään Lumenen cc-sarjan pohjustusvoiteen (primer lukee tuubissa), voidemaista luomiväriä, ripsivärin ja joskus harvoin rajauksen.

Ripsivärin on minulla oltava vedenkestävää, muuten se on poskilla. Puuterimaisia luomivärejä en käytä, joutuisin hankkimaan koko tuotesarjan kiinnityssuihkeita ja niin pois päin, ja haluan meikkaamisen pysyvän suht simppelinä.

Vierailija
33/59 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut monenlaisessa työssä. Sihteerinä, palkanlaskijana, ohjelmistosuunnittelijana, lähikaupan kassana, maatalouslomittajana, lastenhoitajana, puhelinmyyjänä. Koskaan en ole meikannut. Miksi muka pitäisi?

Missä sanotaan, että pitäisi?

Vierailija
34/59 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ripsiväri ja huulipuna tekee hyvää ! En käytä meikkiaineita enkä hössötä kalliiden voiteiden kanssa. 

Huulipuna piristää kyllä kummasti päivää 😊

Itse olen allerginen lähes kaikille aurinkovoiteille. Meikkivoidetta suojakertoimella voin käyttää, niinpä sitten suojaan kasvoni sillä, kun tarvetta on. 

Vierailija
35/59 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konttorirotta, en voisi ikinä kuvitella meneväni töihin ilman meikkiä. Kadehdin naisia, jotka siihen pystyvät. Ovat sinut oman rumuutensa kanssa toisin kuin minä! 

Vierailija
36/59 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikitön. Olen toimistotyössä periaatteessa, mutta minut tupataan aina johonkin sosiaaliseen hommaan. Etsin sellaista työtä, jossa saa hautautua johonkin takahuoneeseen piiloon. Minulla on sitäpaitsi sosiaalinen fobia, niih! Tosin se taisi lähteä, koska en jaksanut enää viimeksi kun työnnettiin tuleen. Ai otan vastaan paavin? Juu juu, ja Madonna tulee huomenna, no selvä sitten.

Vierailija
37/59 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konttorirotta, en voisi ikinä kuvitella meneväni töihin ilman meikkiä. Kadehdin naisia, jotka siihen pystyvät. Ovat sinut oman rumuutensa kanssa toisin kuin minä! 

Tällaisten kommenttien takia koen että naiset ovat toistensa pahimpia mollaajia. 

Vierailija
38/59 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut muutaman vuoden työkyvyttömyyseläkkeellä ja meikkaan edelleen päivittäin niin kuin olen tehnyt koko ikäni eli n. 15-vuotiaasta alkaen. Iho on hyvässä kunnossa. Kuulin tämän plastiikkakirurgin suusta. 

Vierailija
39/59 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt ripsien kestovärjäystä, mutta näinköhän se hieman allergiselle toimisi? Yksinkertaistaisi elämää hieman. 

Lisäripsiä en missään nimessä halua, enkä kulmien pigmentointia. 

N45

Vierailija
40/59 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin olin ravintolassa töissä, silloin oli volyymiripset ja meikkiä. Oli pakko olla edustava.

Nyt vanhustyössä töissä, ei murheita omasta ulkonäöstä, on tosi vapauttavaa!

Olen saanut myös kuulla olevani luonnonkaunis, ja mies ei arvostaa meikittömyyttä.

Eli win win olla meikittä.

N25

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme