Pesetkö auton ennen katsastusta?
Kommentit (9)
Pesen auton silloin kun on tarve, oli katsastus tai ei. Erikseen en sitä katsastusta varten pese.
Yleensä pesen, vaikka ei sitä varten mitenkään oikeasti tartte. On vain auto vähän edustavamman näköinen, kun ei ole ihan ravassa. Myös sisätilat katson, ettei ole roskia eikä roinaa.
Idarit luulee, että auto menee helpommin läpi katsastuksesta, kun puunaa ja imuroi ensin...
Olen laiska pesemään autoani. Yleensä pesetän, kun teiden suolaus loppuu. Syksyllä pesetän ja vahautan auton ennen suolauskauden alkua. Katsastusaika on aina sopivasti juuri sen jälkeen, joten kyllä.
Minä otan paksua alustamassaa purkista ja annan sen ensin kuivahtaa tallin pöydällä esim vuorokauden. Sen jälkeen siitä tulee vähän kuin purukumia joka tarttuu hyvin ruostereikiin. Lopuksi suihkutan koko auton pohjan mustalla kotelosuoja-aineella ettei yksittäiset kohdat herätä epäilyjä.
Viimeksi elokuussa katsastin auton tällä tavalla ilman huomautuksia, vaikka molemmissa kynnyskoteloissa oli ruostereikiä.
Kerran vedin erään vanhan auton pohjan kokonaan paksulla ruosteenestomassalla useamman kierroksen, pohja oli pahasti ruosteessa ja ajo tilkkutäkki hitsauksista. Katsastaja kehui miten hyvä kuntoinen pohja oli... :)
En tietenkään ruostekohdathan näkyy silloin paremmin.
Pesen ja laitan wunderbaumin roikkumaan.
Mulla on tapana pestä, ja pohjaa kanssa. Seuraan mukana katsastustoimenpiteitä ja kurkkkaan auton pohjan alle miltä se näyttää.