Ärhäkkä kissa!! Otimme aikuisen sijoituskissan meille lemmikiksi ja nyt se puri minua!!
Kissa makoili rauhassa sohvalla ja menin suukottamaan siitä, jäin sitten vähän pidemmäksi aikaa, kun sen pehmeä turkki tuntui niin hyvältä kasvoissa, yllättäin kissa sähähti ja ennen, kuin tajusinkaan sen kynnet olivat uponneet päänahkaani ja se yritti purra minua poskesta, mutta ei saanut otetta. Sitten se laski irti ja säikähti itsekin ja lähti pakoon.
Ihme kyllä näkyviä ruhjeita ei tullut, mutta harkitsen vahvasti kissan palauttamista, sijoituskotiin.
Tähän mennessä ei ole ollut mitään ongelmia ja olen tyytyväinen, että kissa puri minua eikä lapsia, mutta onhan tuollainen lemmikki vaarallinen. Onko tyypillistä, että nuo löytökissat on käytöshäiriöisiä?
Kommentit (29)
Ihmisen pää voi olla iso ja painava. Jos se on kissaa kyljestä tai selästä painava.
Vierailija kirjoitti:
Kissa ei ole pehmolelusi. Ehkä sinulle sopisi kissan sijasta sellainen.
Ehkä sulle sopis? Ei kai vaan sulla ole oikeita eläimiä?? Elsun paikka jos on!
Semmosia ne kissat on.
Tyypillistä käytöstä. Eihän kissaa pidä IKINÄ päästää kasvojensa lähelle.
Tee kissalle palvelus ja anna se sopivaan kotiin lemmikiksi. Sinä olet kissalle turvaton huoltaja.
Kissan eleet ovat niin hienovaraisia, että niitä pitää opetella lukemaan. Nyt kissa ei pitänyt kosketuksestasi ja kun et vähemmällä ymmärtänyt, kissa näytti vähän kovemmilla otteilla, että käytöksesi ei ollut ok. Jos kissa olisi oikeasti yrittänyt sinua satuttaa, olisi se varmasti siinä onnistunut. Anna jatkossa kissan lähestyä sinua ja tarkkaile sen eleitä ennen kuin käyt iholle.
"Kissa makoili rauhassa sohvalla..."
Ja mitä sinä teet? Menet sitä häiritsemään! Ei mikään ihme että kynsi ja yritti Purra. Sinusta ei ole kissanomistajaksi.
Kannattaa nyt tarkistaa, että onko jäykkäkouristusrokotus voimassa.
Meidän kissa ei olisi hyväksynyt ikinä tuollaisia haleja, vaikka tuli meille pentuna. Ei edes viihtynyt yhtään sylissä. Halusi kyllä silityksiä silloin kuin sille sopi. Osa kissoista ei todella hyväksy tuollaista, että pää laitetaan sen vartalon päälle.
Meillä on kissa joka on meidän kotona syntynyt. Siitä huolimatta kissa ei viihdy yhtään sylissä eikä varmasti saisi häntä lähestyä tuolla tavoin, on sen verran arka luonteeltaan.
Miksi ihmeessä menit herättämään nukkuvan kissan?