Ärhäkkä kissa!! Otimme aikuisen sijoituskissan meille lemmikiksi ja nyt se puri minua!!
Kissa makoili rauhassa sohvalla ja menin suukottamaan siitä, jäin sitten vähän pidemmäksi aikaa, kun sen pehmeä turkki tuntui niin hyvältä kasvoissa, yllättäin kissa sähähti ja ennen, kuin tajusinkaan sen kynnet olivat uponneet päänahkaani ja se yritti purra minua poskesta, mutta ei saanut otetta. Sitten se laski irti ja säikähti itsekin ja lähti pakoon.
Ihme kyllä näkyviä ruhjeita ei tullut, mutta harkitsen vahvasti kissan palauttamista, sijoituskotiin.
Tähän mennessä ei ole ollut mitään ongelmia ja olen tyytyväinen, että kissa puri minua eikä lapsia, mutta onhan tuollainen lemmikki vaarallinen. Onko tyypillistä, että nuo löytökissat on käytöshäiriöisiä?
Kommentit (29)
Suosittelen amstaffia. Ovat käytöshäiriövapaita perhekoiria.
Eläinten ottamiseen pitäisi olla äo-testi, tämä aloitus osoittaa sen tarpeen.
kerro minkä värinen ja rotuinen kissasi on....jouduin luopumaan purevasta kissasta ja se on saanut kodin maaliskuussa
Vierailija kirjoitti:
kerro minkä värinen ja rotuinen kissasi on....jouduin luopumaan purevasta kissasta ja se on saanut kodin maaliskuussa
Maatiaiskissa ja kirjava.
Ap
En tajua tuollaista salamyhkäisyyttä. Kertoisi avoimesti mikä on kriisi tai jättäisi tuollaiset postaukset tekemättä. Onko tuo seuraajien kalastelua?
Vierailija kirjoitti:
En tajua tuollaista salamyhkäisyyttä. Kertoisi avoimesti mikä on kriisi tai jättäisi tuollaiset postaukset tekemättä. Onko tuo seuraajien kalastelua?
Sori. Piti laittaa Himanka Hannan tontille.
Oot ehkä ajatellut liian vähän asioita näissä. Ihminenkään ei pidä jos joku työntyy "suukottamaan" yhtäkkiä ja kuumat huulet, puhallus. Lisäksi se voi ällöttää monia tai suun läheneminen. Miksi kissa siitä pitäisi? Lisäksi voit olla pelottava ja tuntematon vielä. Turkki on ihana kissalla, mutta onko sitä koskettu liikaa väärin aiemmin vai varovasti lähestytty, asiallinen silitys tms. Makupaloja. Kissa ei ole tiktok-lelu (näitä videoitahan on netissä pilvin pimein), vaan sen tunteet pitää huomioida ja tuntemukset. Lapsiperhe ei ehkä ole aina sopiva eläimille tai jos ei tunne kissan tarpeita, mitä kissa haluaa ja toivoo. Toki joskus voi olla niin että ihminen tekee oikein, mutta kissa ei koe että häneen saa koskea sillä hetkellä, on uninen tms.
Ei tuossa mitään käytöshäiriötä ole muualla, kuin ap:n puolella. Kissaa ei kohdella noin. Ei ihme, että puri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maatiaiskissa ja kirjava.
Ap
ok, ei ole sama
Kyllähän mikä tahansa kissa voi yllättäen puraista, mutä ihmeellistä tuossa nyt on
Se käytöshäiriö on kyllä sulla. Se kissa ei ole mikään pehmolelu mitä voi paijata ja puskea silloin kun itseä sattuu huvittamaan. Kissa tulee yleensä itse hakemaan huomiota ja läheisyyttä silloin kun sitä kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisi juossut sen kiinni ja potkaissut sitä.
On se hurrja äijä
Kissa ei ole pehmolelusi. Ehkä sinulle sopisi kissan sijasta sellainen.
No ei mikään kissa välttämättä tykkää tuollaisesta kohtelusta. Pitää oppia lukemaan kissaa, milloin se on saanut liikaa hellittelystä.
Voi luoja.. Oletko vähän tyhmä?
Tottakai kissa puree jos jäät makaamaan sen päälle. Se on eläin, ei ihminen.
Muutenkin jos kyseessä löytökodin kissa niin sille annetaan aikaa ja ei tod. mennä pussailemaan ja makoilemaan päälle.
T. Kahden kissan omistaja
Kamala tilanne, mutta mistä tietää mitä kissa on aikanaan kokenut. Minulla on ollut löytökissoja ja on niillä omat omituisuutensa ollut kuten vaikka syöminen niin nopeasti, että oksentaa, kun ei sitä ruokaa ole aiemmin liiemmin ollut. Ehkä kissa oli unessa ja luuli sinua yhtäkkiä joksikin pedoksi? Minulla on ollut neljä kissaa, eikä yksikään ole aina ja varauksetta tykännyt siitä, että työntää naaman kiinni niihin, vaikka välillä se on ollut mukavaa puolin ja toisin. Sanoisin, että on aika eri asia, jos kissa hyökkää yllättäen jonkun perheenjäsenen kimppuun niin, että tämä ei ole ollut kissan lähelläkään. En tekisi nyt yhden tilanteen perusteella kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä, vaikka ymmärrän, että tilanne oli sinulle kauhea. Kun hankkii löytökissan, pitää ymmärtää, että nämä voivat olla arempia, säikähtää helposti tms., eivät ole aina paijattavissa ja luota varauksetta ihmisiin.
Et osaa käsitellä kissaa. Anna sille aikaa ja silittele rauhassa jos tulee lähelle. Ellei se ihan ilman syytä hyöki ihmisten päälle niin se on aivan normaali kissa.
Mikä käytöshäiriö sinulla on, kun tunget naamasi kissaan kiinni? Miksi edes hankit kissan, jos et ymmärrä asioista tuon vertaa?
Ja kyllä, löytökissat voivat olla käytökseltään haastavampia, eivätkä ne sovi tunareille lemmikeiksi.
En usko. Jos kissa olisi halunnut sinua purra, se todellakin olisi saanut otteen poskestasi. Muutenkin, jos kissa olisi halunnut vahingoittaa, päänahkasi vuotaisi verta syvistä haavoista.
Kissa halusi olla rauhassa ja teki sen sinulle selväksi, kun et muuten ymmärrä.
Erittäin tyypillistä. Meillä on ollut kolme eri kissaa eriaikaa jotka on otettu löytöeläintalosta, kaikki palautettu viikon sisällä ja uutta ei oteta.