Jos teen tuntiopettajana töitä viikossa 30 tuntia (tunnin kesto 45min), saan kuukaudessa palkkaa lähes 4000€
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vaan kokeilemaan. Ala, jossa monet uupuu ja vaihtavat alaa kokonaan. Toisaalta onhan näitä mätiä opeja joka koulussa, jotka alisuoriutuu työssään. Johtamisongelma. Ap on provo tai mätä omena.
Aloittajan juttu on puppua, mutta mun mielestä tämä on aika rento duuni. Asiallinen liksa ja parhaat lomat. Opehuoneessa näkyy kyllä näitä selkeästi uupuneita surullisia hahmoja, jotka ottavat henkilökohtaisesti sen, jos jotakuta ei kiinnosta hänen opettamansa aine.
Uskoisin kestävän vuosikausia, jopa 10 vuotta, ennenkuin alkaa olla niin rutitoitunut, että kykenee ja uskaltaa jättää opetuksen suunnittelun ja valmistelun vähemmälle.
En minä tee töitä koulussa. Ei ole siis mitään wilma-viestejä tai kokeita.
ap
Kesä-, heinä- ja elokuukin pitkälti lomaa, joten ihan hyvä palkka. Syysloma, joululoma jne, joten palautumisaikaa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö laske ollenkaan tuntien valmisteluaikoja?
Ei kato tarvitse kun on niin hyvä 🤩
Niinpä! Näitä opettajia on kyllä nähty. Ovat töissä viimeistä vuotta ennen eläkkeelle jäämistä tai sitten sijaisia, jotka etevät tyyliin yksi sivu edellä oppilaita. Palkasta päätellen tuollainen on valtakunnan viimeisiä syrjäseutulisää saavia opettajia, täysillä palvelulisillä.
Vierailija kirjoitti:
En minä tee töitä koulussa. Ei ole siis mitään wilma-viestejä tai kokeita.
ap
Kansalaisopistossa? Miten olet onnistunut saamaan niin ison tuntimäärän?
Lyödään faktat tiskiin. Olen aineenope, päätoiminen tuntiopettaja amiksessa. On yhtä vaille kaikki palveluvuosilisät ja teen 100-prosenttista työaikaa (eli meillä vuosityöajassa olevilla yhteensä 1500 h). Opetusta jonkin verran alle tuhat tuntia vuodessa plus sitomatonta ja sääntelemätöntä loput. Ne pitävät sisällään kaiken sälän arvioinnista oman työn kehittämiseen, kokouksiin yms. Palkka mulla on noin 4400 - 4500 euroa kuussa. Eivät kaikki opettajat mitenkään alipalkattuja ole.
Lukiossa tienaa helposti viis tonnia, jos on jokin ylimääräinen vastuutehtävä tai jokunen ylitunti.
Mistä tämä luku-ja kirjoitustaidottomuus tulee? Surullista tämä nuorten ja koulujen haukkuminen.
Toki kuuluu tämän päivän persuprovoihin.