Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri tuli valittamaan kun pesen pyykkiä pyhäpäivänä

Vierailija
09.05.2024 |

Ei kai nyt nykypäivänä sillä mitään väliä ole onko pyhäpäivä tai ei? Niin olen ainakin kuvitellut. Sanoin etten ole uskovainen ja tietääkseni saan pestä pyykkiä vaikka jouluna. Sanoi, tai pikemmin huusi että ottaa isännöitsijään yhteyttä. Pitäisikö tässä huolestua jostain vai voinko pestä vielä toisen koneellisen?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä turpaan ja sano ettei pyhänä saa soittaa ovikelloa ja häiritä naapureita. Uhkaile poliisilla jos ei viesti muuten tehoa.

Vierailija
22/46 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä, että joku luulee ap keksineen koko jutun. Oma äitini 74v. on valitettavasti juuri tuollainen pyhäpäivinä tehdyistä kotitöistä valittaja. Hän ei voi millään ymmärtää, että monilla työssäkävijöillä on juuri vapaapäivinä paras mahdollisuus tehdä rästiinjääneitä kotihommia.

Lapsuudessani vanhempani pyykkäsivät ja siivosivat aina viikonloppuisin, myös sunnuntaisin. Kun muistutan tästä äitiäni, hän sanoo, että se on eri asia. Meillä kun oli omakotitalo. Nykyään hän asuu kerrostalossa ja hänen mielestään siellä ei saa edes vetää vessaa klo 22 jälkeen.

En tiedä mikä joihinkin ihmisiin oikein iskee, kun ikää tulee lisää. Luultavasti elämän sisällöttömyys tekee joistakin kyttääjiä ja valittajia. Usein nämä valittajat ovat myös kyttääjiä, olen huomannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedä turpaan ja sano ettei pyhänä saa soittaa ovikelloa ja häiritä naapureita. Uhkaile poliisilla jos ei viesti muuten tehoa.

No tuo nyt on typerä neuvo.

Vierailija
24/46 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän taloyhtiön järjestyssääntöjen mukaan pyykinpesu ja kuivaus ulkona sekä mattojen tamppaaminen on kielletty pyhäpäivinä. Tätä sääntöä noudatetaan ja hyvä niin. Monet vanhat ihmiset haluavat viettää pyhänsä arvokkaasti ja hartaasti. 

Suomen laki takaa ihmisille kotirauhan, mutta siihen se ei puutu saako kerrostalossa yöllä esimerkiksi imuroida tai pestä pyykkiä. Talon omissa järjestyssäännöissä voi olla maininta, että nämä asiat ovat yöaikaan kiellettyjä, mutta tosiasiassa niitä ei voida kieltää kuin poikkeustapauksissa, sanoo Kiinteistöliiton apulaispäälakimies Kristel Pynnönen.

Vierailija
25/46 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus laitoin jo klo 7 koneen päälle kun oli kertynyt pyykkiä, mutta en tietoisesti tahdo häiritä.  Täällä saa pestä sunnuntaisinkin kun vain hiukan myöhemmin kuin arkena.  Joku paheksui roskien viemistä sunnuntaisin. 

Vierailija
26/46 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan usein pesukoneen päälle pyhänä klo 8.15.

Ennen klo 12 et muuten laita.

Vierailija
27/46 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisetkin saa esim. pestä pyhänä pyykkiä jos ihan pakko

Vierailija
28/46 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyykinpesu kuuluu normaaliin elämään ja sitä saa tehdä vaikka yöllä.

Vierailija
29/46 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä vanhoissä kerrostaloissa asuu köyhää, sivistymätöntä porukkaa. He eivät ole käyneet mitään kouluja ja puolet on työttömiä. Jos heidän kanssa yrittää jutella asiasta niin se on täys tappelu päällä. Uusissa kerrostaloissa, joitten hintakin on viisinkertainen asuu ihan eri porukka. On toimitusjohtajia, lääkäreitä, kauppiaita. Kaikki on paremmin pärjäävää ja sivistynyttä porukkaa. He osaavat yhdessä laatia järjestyssäännöt, jotta kaikilla olisi mukavaa, kun taas näissä köyhien kerrostaloissa ei ole lainkaan järjestyssääntöjä. Eli pyykinpesu pyhänä on ok, mikäli asiasta on yhdessä niin päätetty. Köyhien talossa on sellainen kulttuuri, että kaikki päättävät itse omassa päässään ihan mitä haluavat.

Vierailija
30/46 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin joskus opiskelija asunnossa ja omalla pyykki vuorollani eräs naisen oli ottanut pyykkini kesken ja viskannut ne sieltä pois?! Kun sanoin tästä hänelle, niin kertoi, että olin varannut sen toisen koneen, en siis sitä, missä pyykkini olivat? Kuka voi olla näin ilkeä?! No, kostin sen hänelle, kun poistui pyykkituvasta, niin otin molemmista koneista hänen pyykkinsä pois kesken. Oppii sitten seuraavalla kerralla. 

Vierailija
31/46 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä vanhoissä kerrostaloissa asuu köyhää, sivistymätöntä porukkaa. He eivät ole käyneet mitään kouluja ja puolet on työttömiä. Jos heidän kanssa yrittää jutella asiasta niin se on täys tappelu päällä. Uusissa kerrostaloissa, joitten hintakin on viisinkertainen asuu ihan eri porukka. On toimitusjohtajia, lääkäreitä, kauppiaita. Kaikki on paremmin pärjäävää ja sivistynyttä porukkaa. He osaavat yhdessä laatia järjestyssäännöt, jotta kaikilla olisi mukavaa, kun taas näissä köyhien kerrostaloissa ei ole lainkaan järjestyssääntöjä. Eli pyykinpesu pyhänä on ok, mikäli asiasta on yhdessä niin päätetty. Köyhien talossa on sellainen kulttuuri, että kaikki päättävät itse omassa päässään ihan mitä haluavat.

Hyvin sanottu

Vierailija
32/46 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just oma äitini laittoi, ettei heille nyt pyhänä kukaan tule puita pilkkomaan tai autoa huoltamaan, eli näitä kyllä riittää 😄

Vierailija
33/46 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät ole kristittyjä. On olemassa muitakin pyhäpäiviä kuin kristittyjen pyhäpäivät, ja jopa ateistejakin on olemassa. Lakien ja taloyhtiön sääntöjen rikkomisesta saattaa toki tulla seurauksia.

Suruaikana ihmiset ovat yleensä aika herkillä. En itse ole kuitenkaan normaalin elämisen ääniä jaksanut rajoittaa sen jälkeen kun naapurissani asui yöbilettäjä, joka ei antanut minun nukkua rauhassa vaikka kävin huomauttamassa, mutta kun hänelle tuli suruaika, niin hän tuli valittamaan siitä, että koira oli haukkunut päivällä.

Taloyhtiön säännöt luen, mutta en jaksa munankuorilla kävelyä.

Vierailija
34/46 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin joskus opiskelija asunnossa ja omalla pyykki vuorollani eräs naisen oli ottanut pyykkini kesken ja viskannut ne sieltä pois?! Kun sanoin tästä hänelle, niin kertoi, että olin varannut sen toisen koneen, en siis sitä, missä pyykkini olivat? Kuka voi olla näin ilkeä?! No, kostin sen hänelle, kun poistui pyykkituvasta, niin otin molemmista koneista hänen pyykkinsä pois kesken. Oppii sitten seuraavalla kerralla. 

Itse asuin vuoden kaupungin vuoktatalossa, pyykkini oli 5min liian kauan koneessa, niin naapurin lapsilleen alvariinsa huutava nainen oli heitellyt pyykkini pitkin käytävää (ei pesutupaa, vaan sen viereistä likaista käytävää) pyykkituvassa olisi ollut pöytä ja kori. Todella moukkamaista, mutta karma oli hänelle jo kostunut, alkoa ja tupakkaa kului. Kävin valittamassa, minkä jälkeen hän teki minusta valituksen myöhästyvistä varauksistani, olihan niitä se yksi 5min. Onneksi ostin oman ja muutin pois. 

Vierailija
35/46 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua uskovaisena ei haittaa pätkääkään, jos joku pesee pyykkiä helatorstaina. Kirkossa kävin jo, ja nyt vietän tavallista vapaapäivää sisältäen myös tarvittavia kotitöitä. Pyykki ei tosin tänään pyöri, kun pyykkikorissa sitä ei oikein ollut satsiksi asti. Jos olisi ollut, niin olisi varmaan pyykätty tänään. Mun mielestä pyykin ripustaminen on muuten varsin hauskaa puuhaa. Muutenkin nykyään monelle tietyt kotityöt ovat vastapainoa työlle ja mieluisia.

Vierailija
36/46 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

forssan seudulla joka syksyinen ongelma kun juntit kartanoistaan (maamontuistaan) muuttaa  kerrostaloihin siinä on isännöitsijät kusessa kun vali vali siitä ja tästä. minä ostin minä omistan sitten vasta hiljenevät kun tajuuvat muidenkin omistavat huomattavasti isommat asunnot. kuvittelevat että muut ovat VAAN VUOKRALAISIA vetävät vessaakin yöllä. viina trokari olen kun tulen n23 kotiin turun pelastus laitokselta ja muiden kiusaksi lähden autollani 5,30 pihalta. nämä kyllä loppuivat kun isännöitsijä oli sanonut ettei ne onnettomuudet aikaa katso.

Vierailija
37/46 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli pörssisähkölaisen pyykkipäivä. Uskovaiset voi mennä kirkkoon piiloon jos eivät kestä ajatusta että pikkarit pyörii koneessa pyhäpäivänä.

Vierailija
38/46 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyykinpesu kuuluu normaaliin elämään ja sitä saa tehdä vaikka yöllä.

Ajattelee juoppo työtön akka.

Vierailija
39/46 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhäpäivä on pyhitetty lepopäivä. Silloin ollaan hiljaa eikä tehdä töitä. Minusta saisi olla kaupat ja julkinen liikennekin seis pyhänä. Saksan malli

Vierailija
40/46 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oma pyhänsä. Vuorotyöläisillä milloin mitenkin, muslimeilla omansa, juutalaisilla omansa, luterilaisilla su, adventisteilla la jne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä