Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teistäkin tulee sellaisia vanhoja yksinäisiä ihmisiä jotka kuljeskelee rollaattorilla.

Vierailija
09.05.2024 |

Tuolla kadulla ja istutte penkeillä  monta tuntia päivässä kun ei ole ketään läheistäkään kenen kanssa viettää aikaa. Ajattelin vaan kun yks vanha nainen tuolla istuu aina samalla penkillä monta tuntia päivässä ja sitten se kävelee rollaattorilla ympäriinsä. Näen sitä lähes joka päivä. Vaikuttaa yksinäiseltä ja ajattelin vaan että minustakin tulee sellainen myös koska ei minulla nyttenkään 40 vuotiaana ole kavereita.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ap tuleekin olemaan vihanneksena osastolla

Vierailija
2/72 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen vanhana yksin, olen tyytyväinen. Yksin on rauhallista ja mukavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala laajentaa sosiaalista ympäristöä. Nauti myös yksin olemisesta. Pidä itsesi kunnossa että ei tarvii mennä rollaattorilla, vaan pääset juoksemaan nuorempien mukana. Tällaista ens alkuun! 👍

Vierailija
4/72 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kaverit missään iässä tule kotiin sun luo. Jos haluat seuraa ei puistonpenkki ole kovin hyvä vaihtoehto en mentävä sen rollaattorin kanssa vaikka eläkeläisten päiväpiireihin tai eläkeläiset jumppiin.

Vierailija
5/72 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rollaattori on hyvä keksintö ja jos kärsii yksinäisyydestä voi hakeutua esim. jonkun harrastuksen pariin tai erilaisiin vanhuksille tarkoitettuihin ryhmiin. 

Olen 60+, en ole vanhus enkä vanha. Olen yksin mutta en yksinäinen. Seuraa löytyy jis haluaa, mutta minä en halua. 

Vierailija
6/72 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mee jutteleen sen mummon kanssa. Teistä voi olla iloa toisillenne. 

Vierailija
7/72 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala laajentaa sosiaalista ympäristöä. Nauti myös yksin olemisesta. Pidä itsesi kunnossa että ei tarvii mennä rollaattorilla, vaan pääset juoksemaan nuorempien mukana. Tällaista ens alkuun! 👍

Mitä vanha ihminen saa nuorten seurasta? Yleensä samanikäisillä on enemmän juteltavaa keskenään. Elämäntilanne on usein suunnilleen sama, samoin sukupolvikokemus maailmasta. Ei erisukupuolvien välille kovin helposti synny vertaisuuden kokemusta.

Vierailija
8/72 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 70-vuotias. Istun mielelläni puistopenkeillä kävelyreiteilläni. Liikun sauvojen avulla, pidän ihmisistä mutta myös rauhasta ja yksinolosta. Terv. elämään tyytyväinen mietiskelijä.

Vierailija
9/72 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ikinä ajatellut mennä juttuseuraksi?

Vierailija
10/72 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne kaverit missään iässä tule kotiin sun luo. Jos haluat seuraa ei puistonpenkki ole kovin hyvä vaihtoehto en mentävä sen rollaattorin kanssa vaikka eläkeläisten päiväpiireihin tai eläkeläiset jumppiin.

Vpihan siellä puistossa olla ryyppyseuraa. Sosiaaliset ihmiset katsos ryyppäävät.

Vierailija
11/72 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuori mutta jo tuossa tilanteessa. Tai ei rollaattoria, mutta muuten. T. Masentunut

Vierailija
12/72 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Ei ole varaa edes taksikortin taksimatkaan. Jos on tuossa kunnossa, menee kaikki rahat kotihoidon palveluihin, lääkkeisiin ja lääkäreihin. Rahat eivät edes riitä.

Vierailija
13/72 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä allu vanhoja rollaattorimummoja katselee, seurustelet sitte rollaattoripappojen kanssa kun eivät pääse enää karkuunkaan niin nopeasti.

Vierailija
14/72 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaan ajella tiukkapeppuisten trikooasuistennopiskelijoiden perässä iltaisin

Vierailija
15/72 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas bangattu ketju jossa Ap harrastaa koko ketjun tuottamista ihan itse???

Vierailija
16/72 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vanha ihminen saa nuorten seurasta? Yleensä samanikäisillä on enemmän juteltavaa keskenään. Elämäntilanne on usein suunnilleen sama, samoin sukupolvikokemus maailmasta. Ei erisukupuolvien välille kovin helposti synny vertaisuuden kokemusta.

No huh huh! Mulla on ystävänä jopa isoäitini ikäisiä ihmisiä ja juttua riittää vaikka ikäeroa on kymmeniä vuosia. Oman isoäitini kanssa käyn aurinkolomilla etelässä ja meillä on kivaa. Ikä ei merkitse vaan ihmisen luonne, huumorintaju ja käytös. 

Vierailija
17/72 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo kädet selän takana kun kävelen...

M35

Vierailija
18/72 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät pääse hoitokoteihin koska siellä asuminen maksaa 2000 euroa kk ja ruoka 20 euroa kaksi perunaa.

Vierailija
19/72 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten, ap? Entä sitten?

Vierailija
20/72 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Ei ole varaa edes taksikortin taksimatkaan. Jos on tuossa kunnossa, menee kaikki rahat kotihoidon palveluihin, lääkkeisiin ja lääkäreihin. Rahat eivät edes riitä.

Muuta palvelutaloon jossa on muita ja josta ei tarvitse lähteä harrastuksiin minnekään. Liikunta on hyvä aloittaa mahdollisimman nuorena niin ei tarvitse niitä kotihoidon palveluita kun ne pystyy tekemään itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi