Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Astra Zeneca vetää koronarokotteensa markkinoilta

Vierailija
09.05.2024 |

Veritulppariski oli tiedossa jo kehitysvaiheessa 2020, mutta se puskettiin silti markkinoille väkisin. 

Ihmiset koitti varoitella, mutta kukaan ei kuunnellut. 

https://yle.fi/a/74-20087689

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nuori ihminen kuolee täysin yllättäen, on äärimmäisen tahditonta ja epäkohteliasta kysellä: "-oliko hän ottanut piikit"?

Silti muutama vuosi takaperin oli täysin ok kysellä otettujen piikkien lukumäärää ravintolan, uimahallin, teatterin ja konserttitalon ovella.

Vierailija
2/19 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä koko rokotteiden hyöty oli? Hmmm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisivat vetää kaikki pois

Eihän ne edes hyödyttänyt mitään

Vierailija
4/19 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harmita että ei tullut otettua yhtään piikkiä. Kerran olen sairastanut Koronan. Eikä ollut perusflunssaa pahempi. Siitäkin jo päälle pari vuotta eikä ole mitään tauteja ollut sen jälkeen.  Tuon Koronan sain piikitetyiltä työkavereilta kun koko tiimi sairastui samaan aikaan :D niin olipa hyödyllinen rokote.

Rahan takia ne rokotteet tehtiin. 

Vierailija
5/19 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sen, että joskus on suuremman edun vuoksi otettava tiettyjä riskejä. Sitä en ymmärrä, että AZ:n rokotetta annettiin esimerkiksi armeijaikäiselle veljelleni, vaikka tieto siitä, että juuri nuorille miehille on riski tässä rokotteessa. Vaikka olisi pienikin, niin miksi ei edes voinut piikittää suurimmassa riskiryhmässä olevia toisella valmisteella

Vierailija
6/19 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä asiat on ollut tiedossa mutta koska raha ja valta niin näin sitten. 

Neulat jäi väliin, en käyttänyt kaupassa enkä sairaalassa maskia. Perunuhaa pahempaa en sairastanut koko kolmen vuoden kunnes viime jouluna iski kunnon flunssa.

Ja valitettavasti rokotteiden ottaminen näkyi ja näkyy töissä esim omassa tiimissä. 30v, hoikka ja urheilullinen nainen joka sanoi ettei ole juuri koskaan kipeänä on ollut 3-5 kunnon flunsassa ja sairastin viruperäisen taudin - kaikki rokotteiden jälkeen.

Vierailija
7/19 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkittu ja turvallinen. Jep.

Vierailija
8/19 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho!

Vierailija
9/19 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä asiat on ollut tiedossa mutta koska raha ja valta niin näin sitten. 

Neulat jäi väliin, en käyttänyt kaupassa enkä sairaalassa maskia. Perunuhaa pahempaa en sairastanut koko kolmen vuoden kunnes viime jouluna iski kunnon flunssa.

Ja valitettavasti rokotteiden ottaminen näkyi ja näkyy töissä esim omassa tiimissä. 30v, hoikka ja urheilullinen nainen joka sanoi ettei ole juuri koskaan kipeänä on ollut 3-5 kunnon flunsassa ja sairastin viruperäisen taudin - kaikki rokotteiden jälkeen.

Mulla kolme rokotetta, ei koronaa eikä mitään muitakaan sairauksia vuosiin.-ylipainoinen nainen 66v.

Vierailija
10/19 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet myöhässä, AZ käyttö lopetettiin Suomessa marraskuu 2021 jälkeen.

Vierailija
11/19 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vladimirilla taas kiihkeä viikonloppuvuoro.

Vierailija
12/19 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jotkut otti näitä kokeellisia paniikissa 🤣🤡 

Tää oli ihan vanhanaikainen rokote, eikä tuota uutta mrna -tyyppiä. 

Vierailija
13/19 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikissa lääkkeissä on riskit vaikka mihin. Minä olen käynyt kolmesti rautainfuusiossakin koska olen puolikuollut raudanpuutteisena, ja siitäkin pelotelllaan että voi tulla hengenvaarallinen allerginen reaktio, ja paskan marjat, erittäin, erittäin harvinaista. Olen ottanut kolme rokotetta, lapset kaksi, mies sai neljä kun hänellä on diabetes muiden sairauksien lisäksi. Molemmat ollaan miehen kanssa riskiryhmään kuuluvia ylipainoisia keski-ikäisiä, ja minä varsinkin erittäin deen puutteinen, juuri sellaisia "terveitä" ihmisiä korona tappoi ympäri maailman vaikka miten paljon. Meillä on ollut korona kahteen kertaan, mutta koska oli parit piikit jo otettuna, selvittiin hengissä ja ilman sairaalahoitoa.

Tässäkin ketjussa ihmiset eivät ymmärrä mitään ylipäätään rokotuksista. Suomessa on 220 vvuotta sitten rokotettu ihmisiä ensimmäisen kerran, ja aina, kaikki nämä vuodet on huomattu että rokottaminen on, sen sisältämistä riskeistä huolimatta, paljon parempi kuin olla rokottamatta. Jokaiseen lääkkeeseen saattaa muutama ihminen kuolla tai saada vakavia oireita, mutta sillä ei ole väliä kun miljoonat pelastuvat sairauden vakavilta oireilta.

Ja kaikista naurettavimpia ovat ne, jotka kuvittelevat, että rokote estää virusta tarttumasta. Miettikää nyt herranjumala, että miten se virus tietää, että sun ellimistössä on paranneltu immuniteetta, silloin kun se jonkun toisen suusta lentää vaikka jonkun toisen naamalle ja nenään ja suuhun, tai käsiin josta kulkeutuu suuhun tai nenään? Kyllä se virus tulee, eli tarttuu, ihan samalla tavalla, mutta sun elimistö tappaa sen viruksen paremmin ja tehokkaammin, ennenkuin sulle tulee siitä tappalun tuoksinasta oireita. Ja kun sulle ei tule oireita, kuten räkää, yskää, aivastelua, sinä et levitä virusta muille, siten se vähentää sairastelua. Sairauden oireet mitkä tuntuu, tulee siitä että elimistö taistelee viruksen kanssa, räkä on "kuolleita sotilaita" eli sekä virus- että valkosoluja jotka ovat kuolleet ja elimistö poistaa ne kuonat rään muodossa, siinä mukana menee aina myös eläviä viruspartikkeleita. Jos tautiin ei immuniteetilla ole kunnon aseita, kuten aluksi korona oli lähes kaikille uusi, se alkoi kovalla kuumeella heti. Se kuume on elimistön immuniteetin "ison tykki" eli kun ei muut konstit auta, poltetaan se viruksen paskiainen kuumeella, joskus vaan ihmisen oma elimistökään ei kestä sitä kuumetta, vaan siiinä menee omiakin joukkoja viruksen lisäksi, siksi korkeaa kuumetta yritetään laskea, vaikka se periaatteessa on hyvä taistelukeino.

Vierailija
14/19 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottanut yhtään piikkiä.

Median mukaan minun olisi pitäny kuolla jo pari kolme vuotta sitten.

Mutta onneksi osaan ajatella itse.

Niin minkä median? Hörhöt väittivät että rokotteisiin kuollaan kaikki kahden vuoden sisään. No tässä sitä ollaan, ja kolme piikkiä otettu, miehellä neljä, ja sekin on hengissä.Ja ihan kaikki tutut ihmiset. Kukaan ei ole piikkeihin kuollut.

Vierailija
15/19 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveelle työikäiselle hyötyä ei ollut. Ainoastaan kohonnut veritulppariski saavutettiin.

Kummasti niitä terveitä työikäisiä vaan korona kuitenkin tappoi, ja joutuivat sairaalaan, ihan kovakuntoisia ihmisiä jotka itsekään eivät ikinä olisi uskoneet tulevansa niin sairaiksi. Minä tiedän monta tällaista. En tunne yhtään piikistä sairastunutta.

Vierailija
16/19 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveelle työikäiselle hyötyä ei ollut. Ainoastaan kohonnut veritulppariski saavutettiin.

Kummasti niitä terveitä työikäisiä vaan korona kuitenkin tappoi, ja joutuivat sairaalaan, ihan kovakuntoisia ihmisiä jotka itsekään eivät ikinä olisi uskoneet tulevansa niin sairaiksi. Minä tiedän monta tällaista. En tunne yhtään piikistä sairastunutta.

Itse en ottanut yhtäkään koronarokotetta ja koronan sairastin kerran (testattiin). Ei muita oireita kuin hajuaisti osittain pois puolisen vuotta. Influenssarokotteen olen ottanut joka syksy 10 vuoden ajan.

Vierailija
17/19 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole enää kaupallisesti merkittävä tuota, joten sama perua myyntilupa. Toki pietarilainen lammas tekee aiheesta isot määrät aloituksia.

Vierailija
18/19 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jotkut otti näitä kokeellisia paniikissa 🤣🤡 

Ihan omasta tahdostani otin.

Vierailija
19/19 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottanut yhtään piikkiä.

Median mukaan minun olisi pitäny kuolla jo pari kolme vuotta sitten.

Mutta onneksi osaan ajatella itse.

Rokotettujenhan piti kuolla hyvin nopeasti follareitten mielestä, eipä ole viikatemiestä näkynyt vieläkään eikä kyllä koronaakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme