Oletko stressaantuneena ottanut lopareita? Mitä sen jälkeen, kaduttiko?
Tai järjestyikö asiat?
Mietityttää kun olen lähes 50v että jos ei enää löydäkään mitään?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Alkuviikosta päätin ottaa. Järjestelen asioita että pystyisin siihen.
Olen verkostoitunut duunari, jolla on useampi ammatti ja sivutyönantajia. Ikää samoin 50 ja risat, mutta se ei näissä hommissa haittaa.
Aion myös päivittää vanhaa koulutusta.
Harkitsen lopareita, mutta sitä ennen tutustun toisen työnantajan kohteisiin. Olisi ainakin teoriassa paikka, mihin siirtyä.
Otin vähän riskillä tyhjän päälle loparit, mutta siirryin hyvin nopeasti (olin kuukauden siinä välissä "lomalla") uuteen työpaikkaan.
En ole katunut hetkeäkään, oli siinä kohden paras mahdollinen vaihtoehto. Olisin todennäköisesti ollut loppuunpalanut alkuperäisessä työpaikassani muutaman kuukauden sisällä.
Oon juuri ottanut loparit töistä nimenomaan stressaantumisen takia. Töitä oli liikaa, päivät alkoi venyä 12-tuntisiksi. Yöllä en pystynyt nukkumaan, kun kävin ylikierroksilla koko ajan. En nähnyt muuta vaihtoehtoa, kun lähteä. En jää tyhjän päälle, vaan sain työpaikan, joka on kevyempää. Palkka pienenee tuntuvasti, mutta uskon että tämä on oman mielenterveyteni vuoksi ainoa järkevä ratkaisu. Taloudellisesti pärjään kyllä, koska palkka ollut aiemmin niin hyvä. Asuntolainat maksettu ja säästöjä runsaasti. En pysty vieläkään uskomaan, että tämä on totta.
Viime vuonna otin loparit vakituisesta sekä määräaikaisesta duunista. Tänä vuonna otin loparit vakituisesta duunista, koska siirryin toiseen vakituiseen. Ikä 48v ja tulevaisuus ei pelota, se on joka tapauksessa turvattu, oli töitä tai ei.
Jos mielenterveys kärsii liikaa, niin loparit on hyvä sijoitus. Koska voi mennä terveys ja henkikin siinä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Jos mielenterveys kärsii liikaa, niin loparit on hyvä sijoitus. Koska voi mennä terveys ja henkikin siinä sitten.
Juuri näin. Terveys on lopulta arvokkainta. Kannattaa jo lähteä ennenkuin sairastuu fyysisesti.
Otin Stockalta loparit työttömäksi tyhjän päälle. En ole katunut, saan nukuttua eikä itketä koko ajan. N57
Kyllä lopetin stressin/uupumuksen takia. 20v työelämöö. Nyt 4v sairasloma/ansiosidonnainen/5kk työjakso/6kk työttömyys.
Vastaus kysymykseen, ei kaduta. En ole pitänyt opiskelusta enkä työnteosta, pakkopulla on nyt hetkeksi aikaa ohi.
Voitin lotossa ja otan loparit. Vuosikausia teetetty järjettömiä määriä duunia paskapalkalla ja ohessa sitten tyyppejä, joiden työpanokset vaihdelleet melkoisesti, osa lintsaa ihan avoimesti ja heillä palkat jopa puolta suuremmat. Porukkaa vähentynyt mm. eläköitymisen ja muihin töihin siirtymisten vuoksi. eli nyt tehdään duunit puolta pienemmällä porukalla ja työmäärät eivät ole tuosta vähentyneet. Olen siis duunissa valtiolla, mutta en enää pitkään. Ajoitan irtisanomisen loma-aikaan, jolloin ei voi rekrytä ketään tilalle. Voi korttipakka hajota aika nopsaan....sen verran asiakkuuksia vastuulla, joita muut eivät ole tehneet, saati viitsineet perehtyä.Yksi lisätekijä taitaa olla, että olen nainen ja nämä lintsarinyhväkkeet miehiä, joita suositaan etenkin täällä pohjoisen lesta-alueilla.
Alkuviikosta päätin ottaa. Järjestelen asioita että pystyisin siihen.
Olen verkostoitunut duunari, jolla on useampi ammatti ja sivutyönantajia. Ikää samoin 50 ja risat, mutta se ei näissä hommissa haittaa.