Äitienpäivän ruokailu. Sopiiko äidille tarjoiltavaksi?
Alkuruoka: paahdettu juuressosekeitto
Pääruoka: Uunissa kypsennettyjä ahventa, puikulaperunasosetta, majoneesia, kasviksia
Jälkiruoka: kuningatarpaistos, vaniljakastike, kahvi ja konjakki
Kommentit (60)
En opi ymmärtämään näitä, jotka kertoo joka päivä elämänsä ruokalistan tänne. Miksi hemmetissä?
Sinulla on ruokaa ja sinulla on äiti. Mitä siitä?
Vierailija kirjoitti:
Muuten kuulostaa hyvältä, mutta majoneesi on karmeaa. Mutta jos sitä ei ole sotkettu yhteen muiden ruokien kanssa, niin sen voi jättää ottamatta.
Pakko sen kuivan ahven kanssa joku soosi kuuluu olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa todella herkulliselta.
Äiti joka saa tarjoamasi aterian, saa todella olla ylpeä ja onnellinen, kun huomioit noin ihanalla tavalla ja aterialla päivänsankarin.
Tunnetko äidin hyvinkin? Voi olla ettei noista mikään ole hänen makuunsa.
En tunne, mutta todennäköisesti ap. tuntee ja tietää paremmin, kuin me tänne kommentoijat, äitinsä ruokamieltymykset ja makunautinnot. Ja edelleen, ap. Tarjoama ateria kuulostaa herkulliselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti joka saa tarjoamasi aterian, saa todella olla ylpeä ja onnellinen, kun huomioit noin ihanalla tavalla ja aterialla päivänsankarin.
En tunne, mutta todennäköisesti ap. tuntee ja tietää paremmin, kuin me tänne kommentoijat, äitinsä ruokamieltymykset ja makunautinnot. Ja edelleen, ap. Tarjoama ateria kuulostaa herkulliselta.
Voihan tuo olla joku narsisti miehen vittuilu lounas vaimolleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et vieläkään tajua aloituksen olevan provo olet aika kuutamolla.
No mistäpä minä tiedän mitä tämä äiti tykkää tuosta. Itse voin sanoa etten tulisi edes sisälle, niin paha kala- allergia. Ja en ymmärrä miksi just puikuloita, joskus olen niitä ostanut en osta enää, ei minun makuuni
Vierailija kirjoitti:
No mistäpä minä tiedän mitä tämä äiti tykkää tuosta. Itse voin sanoa etten tulisi edes sisälle, niin paha kala- allergia. Ja en ymmärrä miksi just puikuloita, joskus olen niitä ostanut en osta enää, ei minun makuuni
Puikuloista tulee paras muussi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltapäivälehtien otsikosta luettua?
Ahvenet uunissa fileinä, koska paistaessa kala käryttää herkästi. Tulee herkullista eikä tarvitse lautasella perata vaan on suoraan syötävässä muodossa
Riippuu kunkin äidin mausta. Itse en innostu konjakista, jäätelöstä enkä piiraasta. Uuniahven kuulostaa oudolta. Pannulla paistettu tai savustettu olisi parempi valinta. Puikulasta ei saa kuohkeaa muusia. Keiton tilalla voisi olla salaatti tai vaikka katkarapuleipä.
Vierailija kirjoitti:
Juureskeiton tilalle tekisin vaikka maa-artisokkakeiton tai jonkun muun lempeän makuisen keiton.
Paistetaanko ahvenet kokonaisina vai miksi uunissa? Eikö olisi siistimpää syöjänkin kannalta, että ahvenet paistetaan fileinä pannulla.
Jos ei tiedä kestääkö vieraan vatsa maa-artisokkaa, niin sitä ei kannata tarjota. Aiheuttaa monilla ihan jäätävät ilmavaivat, menee juhlapäivä pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Jospa vaan kokoat viinapuffetin, juotat äitisi ja itsesi känniin, jonka jälkeen hierot hyydekakun päin näköä! Tekisi varmasti hyvää teille molemmille🌹
Eivät kaikki ole samanlaisia kuin sinä ja äitisi.
Kiitos, kyllä maistuisi. Konjakista en pidä, saisiko sen sijasta tilkan likööriä.
Onko uunissa kypsennetty ahven pikkuahvenista tehtyä ahvenkukkoa? Kelpaisi sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et vieläkään tajua aloituksen olevan provo olet aika kuutamolla.
Ihan sama, provo tai ei, näin äitinä voin silti kommentoida. Sitä päivää äitienpäivää odotan, että lapseni tekisivät ruokaa minulle eikä vain työpaikkansa yleiseen äitienpäiväruokailuun. Siellä näyttää olevan tarjolla sellaista, joka on meillä sattuneesta syystä arkiruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Iltapäivälehtiä en juuri lue, mutta puikulapottuja olen syönyt noin 40 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kunkin äidin mausta. Itse en innostu konjakista, jäätelöstä enkä piiraasta. Uuniahven kuulostaa oudolta. Pannulla paistettu tai savustettu olisi parempi valinta. Puikulasta ei saa kuohkeaa muusia. Keiton tilalla voisi olla salaatti tai vaikka katkarapuleipä.
Puikulasta ei saa kuohkeaa muusia?! Jotain valmistuksessa on perusteellisesti pielessä, jos puikulamuusi ei ole kuohkeaa. En tosin raaski käyttää ostopuikulaa muusiin vaan keitän kuorineen ja teen hyvän kastikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juureskeiton tilalle tekisin vaikka maa-artisokkakeiton tai jonkun muun lempeän makuisen keiton.
Paistetaanko ahvenet kokonaisina vai miksi uunissa? Eikö olisi siistimpää syöjänkin kannalta, että ahvenet paistetaan fileinä pannulla.
Jos ei tiedä kestääkö vieraan vatsa maa-artisokkaa, niin sitä ei kannata tarjota. Aiheuttaa monilla ihan jäätävät ilmavaivat, menee juhlapäivä pilalle.
Harvemmin oma äiti on vieras, kun tässä oli kai omalle äidille tarkoitetusta ateriasta kyse. Jos tuon olisin ap:n äiti, eniten ihmettelisin ahventen paistamista uunissa.
Onpa juhlava tarjoilu! Jos Ap meinaat itse kokata, niin melkein toivoisin, että olisin äitisi. :)
T. Vela
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puikulasta ei saa kuohkeaa muusia?! Jotain valmistuksessa on perusteellisesti pielessä, jos puikulamuusi ei ole kuohkeaa. En tosin raaski käyttää ostopuikulaa muusiin vaan keitän kuorineen ja teen hyvän kastikkeen.
Ei saa ei. Liisteriä tuppaa tulemaan... Toki joku siitäkin tykkää
Miksi ihmeessä ahvenet uuniin? Voisiko ap selittää, miten hän ne valmistaa. Ahvenfileet ovat parhaimmillaan pannulla nopeasti rapeaksi paistamalla, turhaa niitä on uunissa uitella. Vai ovatko ahvenet kokonaisia?