Miten lapsettoman kannattaa käyttää rahansa?
Eli Olen saanut asua ilmaiseksi ylläpitoa vastaan perintötalossa ja ihan asuntoautossa viime vuodet. Nyt olen 40v. ja päättänyt etten perillisiä halua enkä välttämättä Suomessa asua. Eli mietin muuttoa ulkomaille. Mutta siis, eikös minun nyt kannata sitten käyttää säästöni 120k ihan elämiseen, koska viimeistään eläkeiässä ja varmaan aiemminkin jos haluan jatkaa työttömänä, niin saan tuet kuitenkin elämiseen. Eli en välttämättä saisi asumistukea jos olisin noilla rahoilla vaikka oman asunnon ostanut. Ja tosiaan ei tartte yhtään perintöä kenellekään jättää. Mitä siis itse tekisit, jos olisit lapseton 40-vuotias eikä työura kiinnosta ja säästöissä 120k? Aijoo, tällä hetkellä siirrän 3000€ nettopalkastani rahastoihin 500€/kk. En ole halunnut ottaa isompaa riskiä.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Mulla vähän samantapainen tilanne, ei tosin noin paljoa säästöjä. Jatkan säästöjen kerryttämistä, mutta yritän myös muistaa välillä nauttiakin rahoistani. Itse olen satsannut hyvään ruokaan ja matkusteluun.
Joku toinen saattaisi haluta käyttää rahansa harrastuksiin tai merkkilaukkuihin, kannattaa tietysti tehdä rahoillaan ihan mitä haluaa.
Niin, en yhtään tiedä mitä rahoillani tekisin. Asunnon osto ei kiinnosta mutta ei todellakaan mikään materiaalinaan kuten joku merkkilaukku tai edes mikä vaan halpis laukku. Matkustelu taitas olla se ainoa vaihtis sit ja ulkomaille muutto. Mitään maksullisia harrastuksiakaan ei minulla ole. Vai pitäiskö ihan huvikseen mennä jonnekin aikuisten hevosleirille.
Mä voin lähettää sulle tilinumeroni, tililläni on tilaa isommille ja pienemmille lahjoituksille.
Ei kai toi mikään ongelma ole, jos olet nelikymppinen? Hyvin ehdit ihan eläätuon summan pois.
Jos elät vielä vaikka 30 vuotta, eihän tuosta riitä kuin neljä tonnia per vuosi.
Se on upea valinta kun ei tee lapsia. Voin nauttia elämästä ja rahaa riittää 🙌
55vee
Itseeni, säästän isompiin hankintoihin ja eläkevaroiksi, mutta en hilloa mitään turhia. Mulla on testamentti tehty, mahdolliset jäljelle jäävät rahat menevät siis haluamiini kohteisiin.
Eikö sulla ole sukulaislapsia, joille jättää perintö?
Ehkä ulkomailla voi myydä jotain helpommin, jos ottaa jotain myyntituotteita ja maksaa verot sinne. Ja ei talvi ole riesana. Jos se on turvallinen tapa myydä verkossa tai myyntipaikka (ei tori ehkä), eli EI tapaa kaksin ihmisiä. Ehkä on joku verkosto myöhemmin. Turvallisuus ensin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä minun pitäisi jättää sukulaislapsille? Olen tavannut perhettäni ehkä kerran viidessä vuodessa, sisarukseni lapsista en ole nähnyt kuin yhden. Heillä on varmaan ihan omatkin rahat ja perinnöt, ja kun omista vanhemmistani aika jättää, en pistä pahakseni jos ovat testamentanneet isomman osan sisarukselle.
Mieluummin annan itselleni tärkeään kohteeseen ne jäljelle jäävät rahat.
Ehdottomasti nauttia elämästä kun ei tarvitse kenellekään omia rahojaan säästellä perinnöiksi 🎉👍
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarvetta sukulaisteni lapsille jättää perintöjä. Heidän vanhempansa ovat hoitaneet asiat hyvin. Eli kukaan ei tarvitse rahojani. En itsekään tarvitse niitä kun en keksi niille käyttökohdetta. Elän säästäväisesti mutta olen jo matkustellut monta vuotta elämästäni jne. asunut Havaijilla, Australiassa, Uusessa-Seelannissa ja Aasiassa. Mutta ehkä teen vielä pari vuotta töitä ja laitan rahat säästöön ja sit taas otan loparit ja tuhlaan 100k muutamassa vuodessa ennen kuin mietin et mitäs sitten. Onneksi alkoholi ja tupakka sentään maistuu!
Käytän rahani omiin tarpeisiini ja ihan mihin minua huvittaa. Muiden mielipiteillä ei ole osaa eikä arpaa. Suosittelen ap:lla samaa.
En ymmärrä miksi ap on tehnyt tällaisen aloituksen.
Jäin pois töistä ja elän säästöilläni ennen eläkeikää. Sain ylimääräiset viitisen vuotta vapaata, stressitöntä elämää ja ihan töistä ansaitsemillani rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Se on upea valinta kun ei tee lapsia. Voin nauttia elämästä ja rahaa riittää 🙌
55vee
Miksei elämä vanhempana olisi vähintään yhtä nautittavaa?
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti nauttia elämästä kun ei tarvitse kenellekään omia rahojaan säästellä perinnöiksi 🎉👍
Mitäs jos on vaikeasti masentunut eikä pysty nauttimaan rahasta millään tavalla? Tämmöisiäkin ihmisiä on.
Piilottaa rahansa ja alkaa yhteiskunnan tuilla eläjäksi eikä raataa töissä loppuun asti.
Tilaa sikana rekkalasteittain tavaraa Temusta. Materian tuottamaa iloa ei voita mikään.
Ehkäisyyn
Sterilisaatioon
Sukupuolenkorjausleikkaukseen
Mulla vähän samantapainen tilanne, ei tosin noin paljoa säästöjä. Jatkan säästöjen kerryttämistä, mutta yritän myös muistaa välillä nauttiakin rahoistani. Itse olen satsannut hyvään ruokaan ja matkusteluun.
Joku toinen saattaisi haluta käyttää rahansa harrastuksiin tai merkkilaukkuihin, kannattaa tietysti tehdä rahoillaan ihan mitä haluaa.