Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lapsettoman kannattaa käyttää rahansa?

Vierailija
08.05.2024 |

Eli Olen saanut asua ilmaiseksi ylläpitoa vastaan perintötalossa ja ihan asuntoautossa viime vuodet. Nyt olen 40v. ja päättänyt etten perillisiä halua enkä välttämättä Suomessa asua. Eli mietin muuttoa ulkomaille. Mutta siis, eikös minun nyt kannata sitten käyttää säästöni 120k ihan elämiseen, koska viimeistään eläkeiässä ja varmaan aiemminkin jos haluan jatkaa työttömänä, niin saan tuet kuitenkin elämiseen. Eli en välttämättä saisi asumistukea jos olisin noilla rahoilla vaikka oman asunnon ostanut. Ja tosiaan ei tartte yhtään perintöä kenellekään jättää. Mitä siis itse tekisit, jos olisit lapseton 40-vuotias eikä työura kiinnosta ja säästöissä 120k? Aijoo, tällä hetkellä siirrän 3000€ nettopalkastani rahastoihin 500€/kk. En ole halunnut ottaa isompaa riskiä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita timantit hampaiden tilalle.

Vierailija
22/25 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piilottaa rahansa ja alkaa yhteiskunnan tuilla eläjäksi eikä raataa töissä loppuun asti.

Miten rahojen piilotis käytännössä onnistuu? Tai no joo, perus ansiosidonnaista ja työttömyysrahaa ajattelin toki nostaa. Mutta jos haluais enemmän tukia niin sit pitäis joo piilottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ulkomailla asuessa tuloja niin tietenkin käyttäsin asumis- ja ruokakuluihin siellä .Asumistuethan omistusauntoihin hallitus lopettaa. Eikä tarvitse vielä miettiä jättääkö kenelle perintöä, vanhana sitten  on miettiminen niistä kuvioista. Nauti elämästä.

Vierailija
24/25 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin enää 70 veenä asut asuntoautossa ja perintötalossa ja kaikenlaista kremppaa ym alkaa olemaan. Jos nyt olet tarvinnut peruselämiseesi 2500 e/kk 0 asumismenoilla ja ajattelit lopettaa työt 40 veenä niin eläkekertymäsi on luokkaa 800 €/kk ja siitä miinus asumismenot ym. Yhteiskunnan varaan ei kannata laskea sillä tuet tulevat pienenemään vuosi vuodelta. Ja kremppoja varten ja mahdollista hoitoapua sekä loppuajan tuettua asumista varten tulet tarvitsemaan todellakin säästöjä. Vai haluatko vanhana ja sairaana kituuttaa yksin missä tahansa asuntolassa 200 € käyttörahalla. Vuodeosastojakin lakkautetaan jatkuvasti joten sinnekään lääkittynä pääseminen ei sinulle taida olla viime vuosille vaihtoehto. 

Vierailija
25/25 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin toimii parhaaksi katsomallaan tavalla. Minä olen lapseton 45v ja omaisuutta löytyy useamman sadan tuhannen verran, ei vaan kiinteä vaan myös likvidiä. 

Olen matkustellut ja elänyt leveää elämää ja silti saanut rahaa säästöön koska tuloni ovat suuret ja menot pienet koska ei ole lainaa eikä elätettäviä. Viiden vuoden päästä jään pois työelämästä ja pystyn elämään lopun ikäni omilla säästöilä, en tarvitse tukia. Aion syödä myös pääoman loppuun koska ei ole perillisiä. Ap:nä en jättäisi asioita sen varaan että valtio elättää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme