Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen luovuttanut työelämän suhteen

Vierailija
08.05.2024 |

Joka paikassa edessä on kilometrin pituinen vaatimuslista mihin tahansa parin tonnin kuukausipalkkaiseen hommaan. Olin työhaastattelussa, ja haastattelun aikana alkoi jo vähän ahdistaa se täysin järjettömän laaja tehtävänkuva. Teet käytännössä vähintään kahden eri ammattilaisen työt, venyt ihan mihin tahansa asentoon kolmella kielellä, osaat sen seitsemän eri järjestelmää ja saat palkkaa jolla tulee nipin napin toimeen. Ja kun tuntuu että tää on tätä nykyään vähän joka puolella. Ja vaikka olis minkälainen Kelan määräaikainen etuuskäpistelijän paikka kyseessä niin hakijoita on satoja. 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt työpaikkoja joissa palkataan jollain tuikitavallisella koordinaattorin tittelillä ja saat sitten tehdä töitä joita oikeasti hoitaa moni eri ihminen eri rooleissa. Esimerkkinä talouskoordinaattori joka hoitaa laskutusta, reskontraa, asiakaspalvelua, veroasioita, sisäistä tilintarkastusta, vastaa raportoinnista ja ennusteista ja antaa strategisia neuvoja ylimmälle johdolle. 

Juuri tällainen tuli itselläkin vastaan ihan hiljattain. Titteli oli asiakaspalvelija ja palkka sen mukainen, mutta oikeasti tehtävässä tarvittiin aika laajaa asiantuntemusta ja käytännössä myös korkeakoulututkintoa, vaikka sitä ei suoraan ilmoituksessa mainittukaan. Ja piti tarvittaessa osata tuurata myös kollegaa, jolla eri toimenkuva. Kai noilla vaatimattomilla ja epämääräisillä titteleillä pyritään hämärtämään sitä että asiantuntijatehtäviä tekevälle ihmiselle halutaan maksaa kaks tonnia kuussa. 

Vierailija
22/32 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman koulutusta ei nykyään pärjää.

Missä tynnyrissä elät jos luulet että tämä on tätä vain täysin kouluttamattomilla? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös hain Turussa Kelan etuuskäsittelijän paikkaa. Hakijoita +300.

Vierailija
24/32 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta juuri näinhän se on. 20 vuotta sitten pääsi vähän sinen sun tänne ilman erityisosaamisia ja nyt ihan samoihin paikkoihin pitää olla miljoona eri korttia sun muuta paskaa työkokemuksineen.

Vierailija
25/32 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta juuri näinhän se on. 20 vuotta sitten pääsi vähän sinen sun tänne ilman erityisosaamisia ja nyt ihan samoihin paikkoihin pitää olla miljoona eri korttia sun muuta paskaa työkokemuksineen.

Samaa tahdissa se koulutuskin on kokenut täyden inflaation. Johonkin firman some- ja sähköpostiviestinnän pyörittäjän hommiinkin tarvitaan käytännössä jo ylempi korkeakoulututkinto, vaikka ne tehtävät ei ole sellaisia että niihin varsinaisesti missään viestinnän maisteriohjelmassa pätevöityisi.

Vierailija
26/32 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tulevaisuudessa tukia karsitaan, että ei voi itse päättää jäädä toisten elätettäväksi, kun ei huvita.

Vierailija
27/32 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun saisi vaan lapset kasvatettua isoiksi (vielä noin 10 vuotta). Sen jälkeen ei olisi niin väliä, voisin lopettaa koko työnhakurumban, muuttaa johonkin korpikirkonkylään asumaan itsekseni. Myyn nykyisen asunnon, ostaisin mahdollisimman pienen ja halvan rivariyksiön jollain kymppitonnilla, ja loput rahat pistäisin johonkin sijoituskohteeseen, joka tuottaisi edes joskus jotakin. Jos Kelan tukia saisi sen verran, että edes vastikkeen, sähkön, netin ja veden saisi irti, ja muutaman kympin kuussa ruokarahaa, niin muun elannon saisin raavittua vaikka marjoja, sieniä ja pulloja poimimalla.

Vähän vastaavaa itsekin miettinyt. Kouluttaudun ensin sote-alalle, ellei työkkäri ja tämä hallitus tee siitäkin täysin mahdotonta, ja teen keikkatöitä sen minkä kroppa ja pää kestää. Sitten kun ei enää kestä muutan jonnekin korpeen ja toivon lyhyttä loppuelämää.

Vierailija
28/32 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan kroppa eikä pää kestä. Talvi mentiin tuli perseen alla ja sitten sanoi nuppi ping! Enkä ole töihin mennyt kuin käymään kerran ja sekin loppui hermojen menoon. En tiedä kuinka monta viikkoa tätä hermolomaa täytyy pitää, että uskaltaa mennä koittamaan. Siis ei raha nyt niin tärkeää ole, että sen takia täytyy elämänhalunsa menettää.

Vierailija
29/32 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tulevaisuudessa tukia karsitaan, että ei voi itse päättää jäädä toisten elätettäväksi, kun ei huvita.

Joku kehitysmaa sopisi varmaan sulle elinpaikaksi.

Vierailija
30/32 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Työelämän vaatimukset ihan älyttömiä. Kaikki samaan putkeen. Ihmetellään, kun porukka väsyy. Ei me olla mitään robotteja. 

Minulla on riittämätön olo. 😔 Ei kelpaa mihinkään, kenellekään tai minnekään. 

Vierailija
31/32 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuntuu turhauttavalta hakea mitään työtä, kun vaatimuslistat kilometrin mittaiset. Minulla on työkokemusta n.  30 vuoden ajalta eräästä työstä, mutta kun juuri se yksi ohjelma, jota jossain yrityksessä käytetään ei ole minulle tuttu, niin ei onnistu työllistyminen.  Olen onnistunut oppimaan lukuisia ohjelmia, joten enköhän oppisi tämänkin. Sitten työhön valitaan joku juuri koulusta valmistunut ilman työkokemusta. Osaa kuulemma katsella tiktok-videoita suurimman osan päivästä.

Vierailija
32/32 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän