Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko saksalaiset rentoa kansaa?

Vierailija
08.05.2024 |

Miten on?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Jengiä uunissa ja samaan aikaan nauttivat ateriaansa.

Vierailija
2/8 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne ainakin rennompia kuin suomalaiset. Perusteluna ovat nyt vähän yli kuukauden saaneet käyttää kannabista laillisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.  Jos Suomessa naapurikyttääjät ärsyttävät, niin menepä Saksassa tekemään pihahommia niin johan on kohta naapuri kertomassa miten leikkaat nurmikkosi väärin tai jotain vastaavaa. Besserwisseröinti käsitteenä  ei ole turhaan lainattu saksan kielestä. Työelämä on todella hierarkista, ja teitittely yleistä ja tittelit tärkeitä. Eli pomolle ei huikata kahvihuoneeseen että "Moi Helmut", vaan "Hyvää päivää herra tohtori diplomi-insinööri Schmidt". Byrokratia on jotain aivan järkyttävää, ja mikään tieto ei kulje näppärästi netissä, vaan esim muuttaessa toiselle alueelle pitää itse säilyä vuosikymmenien paperit jossain mapissa ja selvitellä asioita virastoissa. Tämä ei toki  näy turistimatkalaisille, ihan leppoisaa saksalaisten kanssa on jutustella jossain terassilla tai tapahtumissa. 

Vierailija
4/8 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asunut Saksassa nyt 13 vuotta, enkä kuvaisi rentona kansana. Vaikka pilveä saakin polttaa, mutta sitä saa kasvattaa isommassa määrin vain jos olet liittynyt sertifioituun kannabiksenkasvatusseuraan. Eiköhän tuo määräys kerro kaiken tarvittavan siitä "rentoudesta".

Vierailija
5/8 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen asunut Saksassa nyt 13 vuotta, enkä kuvaisi rentona kansana. Vaikka pilveä saakin polttaa, mutta sitä saa kasvattaa isommassa määrin vain jos olet liittynyt sertifioituun kannabiksenkasvatusseuraan. Eiköhän tuo määräys kerro kaiken tarvittavan siitä "rentoudesta".

Kolme kasvia omaan käyttöön on ihan tarpeeksi. Isommat määrät on myyntiin niin ihan ymmärrettävää että siinä ollaan tarkkoja. Vielä odotan mutta jossakin vaiheessa laitan muutaman kasvamaan omaan käyttöön. Sitä ihmettä tuskin tapahtuu että suomessa voisin ostaa laillisesti jostain valtion päihdemyymälästä. Yksityisille sitä myyntiä ei sallita edes haaveissa.

Vierailija
6/8 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta täällä Saksassa on juuri sama määrä rentoja ja tiukkapipoja kuin Suomessakin. Matkustan usein Suomeen, en näe eroa. Syy voi olla se, että Suomen sukulaiset asuvat Helsingissä ja Espoossa, minä perheineni Frankfurtissa, eli kummastakin maasta tunnen aika kansainvälisen kaupungin ihmisiä, ja hyvin harvoja maalaisia. Tiedä sitten.

Vierailija
7/8 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa on ainakin halpaa kaljaa. Kansalaiset ovat ymmärrettävästä syystä rentoa ja leppoisaa.

Vierailija
8/8 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei.  Jos Suomessa naapurikyttääjät ärsyttävät, niin menepä Saksassa tekemään pihahommia niin johan on kohta naapuri kertomassa miten leikkaat nurmikkosi väärin tai jotain vastaavaa. Besserwisseröinti käsitteenä  ei ole turhaan lainattu saksan kielestä. Työelämä on todella hierarkista, ja teitittely yleistä ja tittelit tärkeitä. Eli pomolle ei huikata kahvihuoneeseen että "Moi Helmut", vaan "Hyvää päivää herra tohtori diplomi-insinööri Schmidt.

Byrokratiasta olen täällä Saksassa asuvana samaa mieltä kuin sinä, mutta tuohon ylläolevaan otteeseen tekstistäsi totean, että

- 35 vuoden aikana ei kukaan - kukaan - ole tullut besserwisseroimaan kun teen puutarhatöitä, ei koskaan! Sinulla on ollut v. . .umainen naapuri. 

- Työpaikoillani sanottiin Hallo (suomeksi Hei), mitään nimiä tai titteleitä sanaan liittämättä, kun nähtiin käytävällä tai kahviossa tai kanttiinissa päivän aikana. Aamulla sanottiin Guten Morgen (Hyvää huomenta)  ja töistä lähtiessä Tschüss, bis Morgen (Heippa, huomiseen) eikä niidenkään ohessa ketään nimeltä mainittu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä