Menee hermo kun kaveri koko ajan kehuu kuinka ihanaa on olla työtön
"Turha tuhlata elämää töissä", "Ihanaa kun saan olla vapaa". Elää siis miehensä talossa hänen rahoillaan pääosin, toki työmarkkinatuen saa. Itse paahdan töissä elannon ja lasten ja lainojen takia, ja alan väsyä tuohon kehuskeluun. Hyvä että on hienoa, mutta itse en voi tehdä niin.
Kommentit (21)
Kun pääsee eläkkeelle, niin yllätys voi olla melkomoinen. Eläke pieni ja leipäjono odottaa.
Kannattaa miettiä millaisten ihmisten kanssa sitä viettää aikaansa. Työtön voi olla, mutta jos yrittää vääntää siitä jotain ylemmyydentunnetta niin juoksisin karkuun
Vierailija kirjoitti:
Kun pääsee eläkkeelle, niin yllätys voi olla melkomoinen. Eläke pieni ja leipäjono odottaa.
On kuulemma sen ajan murhe eikä murehdi tippaakaan, ja onhan se rikas mies siinä, mihin se lähtis...
Vierailija kirjoitti:
Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ymmärrän toki, jos ärsyttää tuossa tilanteessa, mutta toisaalta aika tyhjä elämä tuollekin kaverille jää, jos jostain syystä tulee ero/mies kuolee tms. Joskus kannattaa suunnitella elämässä hieman pidemmälle ja valitettavasti siinä kohden työssäkäynti on selkeä etu.
Tätä ei tunnu tajuavan....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kuulemma sen ajan murhe eikä murehdi tippaakaan, ja onhan se rikas mies siinä, mihin se lähtis...
Rikas mies voi kuolla. Sitten ne ongelmat vasta alkavat, kun köyhälle rätkähtää kunnon perintöverot.
Minulla on kiva ja merkityksellinen työ. Myös ystävilläni on kiinnostavat työt. En tiedä, mitä puhuttavaa minulla olisi ns. elämäntapatyöttömän kanssa. Vapaa-aika ja lomat maistuvat nonin verroin paremmalta, kun vapaan vastapainona on työ.
Hän on kateellinen kun tod näk miehensä ei päästä häntä töihin tai sit ei saa töitä vaikka hakenut. Siksi hokee tuota samaa virttä sulle kun kokee alemmuutta.
Vakuuttelee siis itselleen
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se yllätys tulee kaikille, kun eläkkeet on nykyään niin pieniä.
Ehkä hän kuitenkin tuntee alemmuudentunnetta ja paikkaa sitä leuhkimisella, kun sinulla oikeastaan on kaikki asiat mallillaan. Hän ilmeisesti ei ole naimisissa tuon ns. rikkaan miehen kanssa ja ehkä mies ei häntä pidä kuin hetken hupina ennenkuin tuleva vaimo ilmaantuu. Sitten vaan uppista ja lähtö tuli.
Ei kehu. Vain vauvapalstan ja oikeistopoliittikkojen päiväunissa joku tulee hyvin toimeen työttömyysrahoilla. Se on helvetillistä kitkuttamista eikä sossukaan mitenkään helposti hellitä kukkaronnyörejä. Se on ylipäiväistä puuroa aamupalaksi ja lounaaksi, punalaputettua maksa/makaroni laatikkoa päivälliseksi ja punalaputettua ruisleipää iltapalaksi. Lapset syövät itsensä koulussa aivan ähkyyn kun kerrankin saavat niin paljon kuin haluavat, ja ope aina kehuu niiden ruokahalua. Minä aina että woi kun kiva, liikkuvat kovasti.
Ja vain vauvapalstan ja oikeistopoliitikkojen mielestä ratkaisu on "mene töihin". Olen lähettänyt sata hakemusta, mutta ei mihinkään oikeasti pääse.
Vierailija kirjoitti:
Ei kehu. Vain vauvapalstan ja oikeistopoliittikkojen päiväunissa joku tulee hyvin toimeen työttömyysrahoilla. Se on helvetillistä kitkuttamista eikä sossukaan mitenkään helposti hellitä kukkaronnyörejä. Se on ylipäiväistä puuroa aamupalaksi ja lounaaksi, punalaputettua maksa/makaroni laatikkoa päivälliseksi ja punalaputettua ruisleipää iltapalaksi. Lapset syövät itsensä koulussa aivan ähkyyn kun kerrankin saavat niin paljon kuin haluavat, ja ope aina kehuu niiden ruokahalua. Minä aina että woi kun kiva, liikkuvat kovasti.
Ja vain vauvapalstan ja oikeistopoliitikkojen mielestä ratkaisu on "mene töihin". Olen lähettänyt sata hakemusta, mutta ei mihinkään oikeasti pääse.
No hän kehuu, koska on elämänsä asunut miehen rakentamassa talossa ilmaiseksi ja mitään laskuja ei joudu maksamaan. Kaikki matkatkin maksaa mies. Eihän se NORMAALILLE työttömälle olekaan kehuttavaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hän kehuu, koska on elämänsä asunut miehen rakentamassa talossa ilmaiseksi ja mitään laskuja ei joudu maksamaan. Kaikki matkatkin maksaa mies. Eihän se NORMAALILLE työttöm
Niin sillä ei ole mitään käsitystä työttömän elämästä ja varoilla elämisestä kun on elätettänä kuin lapsi. Koittaisi tulla toimeen niillä karkkirahoilla mitä työttömyyskorvaukseksi kutsutaan ja maksaisi siitä elämisensä niin alkaisi tuska tuntua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hän kehuu, koska on elämänsä asunut miehen rakentamassa talossa ilmaiseksi ja mitään laskuja ei joudu maksamaan. Kaikki ma
Ei olekaan mutta sitten kehuu kuinka ihanaa nukkua pitkään ja tehdä mitä huvittaa, ei tarvi huolehtia mistään
Kukapa töitä tekis jos ei olisi taloudellinen pakko.
Kyllä minullakin paljon töitä tehneenä, kiristi hermoja tutun kommentti, jota luulin aluksi vitsiksi," Harmi kun työt häiritsevät niin paljon vapaa-aikaa." No työttömänä tämäkin ihminen ollut pitkään, perinnöllä kiinni omistusasuntoon ja nostelee korvauksia.
Tulen toimeen hyvin työkyvyttömyyseläkkeelläni.
Vierailija kirjoitti:
Kukapa töitä tekis jos ei olisi taloudellinen pakko.
14 kuukautta sitten olisin voinut väittää samoin. Oli tosi kivaa olla töissä, ja myönnän että tulojen kasvu oli myös iloinen juttu.
Jos talous olis muuten turvattu vosin yrittää töihin tai opiskelemaan, jos ala todella kiinnostaisi. Kyllä töissäkäynti ja työkaverit tuo ryhtiä ja iloa elämään, etätöihin minusta tuskin olisikaan.
Työttömyys onkin ihanaa. Ei tarvii raataa huonon palkan takia. Tässä olen jo suunnitellut mitä teen kesällä ja ainakin mökkeilen paljon. Talvellakin olin kanarialla kaksi kertaa kun oli suomessa niin kylmä.
Varmasti on ihanaa jos on omaisuutta.
Säälittävää leveillä jos elää miehensä rahoilla. Toki niitä tyhmiä äijiäkin riittää, jotka tuon hyväksyy.
Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ymmärrän toki, jos ärsyttää tuossa tilanteessa, mutta toisaalta aika tyhjä elämä tuollekin kaverille jää, jos jostain syystä tulee ero/mies kuolee tms. Joskus kannattaa suunnitella elämässä hieman pidemmälle ja valitettavasti siinä kohden työssäkäynti on selkeä etu.