Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vertailetteko esim Chipchi- pussien painoja kaupassa, erot melkoisia!

Vierailija
07.05.2024 |

Ostin 275 nimellispainoisen perunavalmistepussin tunnetulta valmistajalta, tavallisimpia Orginal Saltet Shipsejä. Viisi pussia valikoin painon perusteella tarkempiin punnituksiin hedelmävaa-alle, erot hämmentäviä vaikka esitarkastis oli tehty. Pussien täyttöaste:

Pussi 1: 320g

Pussi2: 289g

Pussi2: 312 g

Pussi 4: 284 g

Pussi 5: 317g

Tällä kertaa ei sattunut alle nimellispainon pottusäkkejä mutta niitäkin on monesti ollut, etenkin halpamerkeillä!

Tuollaisen 10% painoeron tuntee helposti, minulla tuollainen pieni, Yhdysvalloista ostettu digitaalinen ostosvaaka. On šiis vaaka vain pyykkipojan kokoinen digitaalinäytöllä ja näyttää gramman kymmenesosan ja tarkoitettu ostoskäyttöön- on kuin kalavaaka sellainen josta ostosta tai kalaa roikotetaan. Tänään se ei ollut mukana mutta tyhjää, ilmatäytteistä pussia jossa ehkä vain lusikallinen suolaa pohjalla en halunnut ostaa (olihan edessä junamatka jolla juuri olen!)

Mutta siis myös painot oppii vertaamaan ilman vaakaakin ja hämmästyttävän suurta vaihtelu- mittaileeko muut einesten painoja kaupassa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne venäjällä chipchejä?

Vierailija
2/6 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en 

mä ostan niitä vain 100 g pusseissa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vertaile tsipchuja.

Vierailija
4/6 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mä ostan niitä sipsuja joista tykkään eniten.

Vierailija
5/6 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä isommissa ostoksissa. Meillä otetaan vaaka mukaan kun ostetaan koiranruokaan, usein on muutaman kilonkin eroja isoissa yli 25 kilon paketeissa. Kolme isoa koiraa meillä niin vaikuttaa jo ihan ruokinnan suunnitteluun vaikka mökille mennessä.

Onhan noissa eroja.Kananfilepaketeissa ja jauhelihassa kyllä usein se 20-30 prosenttia paino vaihtelee, joskus tuota hedelmävaakakikkaa käytetään myös meilläkin. 

Vierailija
6/6 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi