Oululaisten merimatkat loppuvat
Hailuotoon alettiin tekemään siltaa. Se on ollut sellainen kesän "merimatka". Täältä paskakaupunnista kun ei pääse laivalle muuten kuin 3 päivän reissulle Tukholmaan. Tallinna olisi lähempänä, mutta sekin kestää vähintään 2pv huonojen junayteyksien vuoksi. No kaitpa tästä joku hyötyy. Veikkaan, että meno on villiä, kun nuoriso keksii tämän paikan. Pääsevät syrjään poliisin silmistä ja sitähän poliisit itse asiassa haluavatkin.
Kommentit (6)
Olen tehnyt "merimatkan" Hailuotoon. Auton sisällä istuttiin täpötäydessä lautassa lasten kanssa kesäkuumalla. Öljyn katkua ja lautan meteliä. Melkein tunti jonotettiin ensin, että päästiin lautalle.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt "merimatkan" Hailuotoon. Auton sisällä istuttiin täpötäydessä lautassa lasten kanssa kesäkuumalla. Öljyn katkua ja lautan meteliä. Melkein tunti jonotettiin ensin, että päästiin lautalle.
Miksi siellä autossa piti istua?
Minä ainakin lautalla nousen ulos haistelemaan merituulta.
Juu, Hailuoto lakkaa olemasta saari, se tietysti helpottaa siellä asuvien elämää.
Mutta lieveilmiöitäkin tulee, kestääkö infra kasvavan liikenteen, parkkitila on Hailuodossa kortilla jo nyt.
Ja lisäparkkitilan järjestäminen Hailuotoon ei ole yksinkertainen asia. Alueesta suuri osa on suojeltua, maanomistuskselle on leimallista erittäin kapeat ja pitkät kiinteistöt, maanhankinta on siten hankalaa.
Mutkainen ja kapea tie jos aletaan oikomaan ja leventämään, raiskataan idyllinen kylä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siellä autossa piti istua?
Minä ainakin lautalla nousen ulos haistelemaan merituulta.
Juu, Hailuoto lakkaa olemasta saari, se tietysti helpottaa siellä asuvien elämää.
Mutta lieveilmiöitäkin tulee, kestääkö infra kasvavan liikenteen, parkkitila on Hailuodossa kortilla jo nyt.
Autossa piti istua, koska lautta oli tupaten täynnä eikä ovea edes saanut auki, että olisi päässyt ulos.
Kannatan siltaa lämpimästi, pääsee sitten mökille sujuvasti milloin haluaa. Kesän hellepäivien lauttajonot joutaakin historiaan.