Paljon matkustelleet. Mihin veisitte 18- vuotiaan pojan
kaupunkilomalle, ulkomaille, elokuussa poislukien Viro, Ruotsi ja tietenkin Venäjä.
Tässä haetaan ehkä enemmän euroopan maita , vaikka kaikelle ollaankin avoimia.
Mitä olette tykänneet esim. Berliinistä, Roomasta, Madridista, Lontoosta, Dublinista, Kööpenhaminasta, Pariisista..
minne meijän oikein kannattaisi matkustaa ?
Kiitti vinkeist jo etukäteen :).
Kommentit (86)
Pojan kiinnostuksen mukaan valitsisin kohteen. Noista mainituista olen ollut Roomassa ja Pariisissa ja niistä valitsisin Pariisin. Kuten jo aiemmin sanottu, niin elokuu on huono kuukausi reissaamiseen. Mulla ei ole lapsia, mutta itse veisin lapseni ainakin Barcelonaan. Kaupungilla katseltavaa ja junalla pääsee kahteen kivaan erilaiseen kohteeseen eli Port Aventuran teemapuistoon ja Montserratin luostariin. Lontoo vois olla myös nuoren mieleen, vaikka mulle se ei ollut mikään wau-matkakohde.
Menkää Pohjois-Espanjaan. Sinänsä erikoinen vinkki, että olen perehtynyt alueeseen, mutta vielä on valitettavasti näkemättä. Upeita maisemia, hyvää ruokaa ja paljon muuta.
Ilmasto viileämpi elokuulla ja paljon hienoja kohteita, jotka saattaisivat kiinnostaa myös 18-vuotiasta. Kohteissa varmasti löytäisi iltamenoista ikäistään seuraa.
Elokuu on kyllä paha aika nähtävyyksien katseluun, yleensä liian kuuma kierrellä euroopassa kaupunkikohteissa.Jos se on aika matkustaa niin kyllä johonkin veden ääreen tai vuoristoon .Japani olisi hyvä, muuta sielläkin voi olla 40 astetta, kokemusta tästä on.
Repäise ja vie poitsu Edinburghiin tai Belfastiin.
Kysymyksestä voi päätellä että ette itse ole kovin paljon matkustelleet. Jättäisin pois köpiksen koska se on aika samanlainen kuin muutkin pohjoismaiset kaupungit, ja ehkä myös Etelä-Euroopan.
Suosittelen Lontoota. Se on todennäköisesti tarpeeksi cool myös teinille, pärjää englannilla ja siellä riittää vaikka mitä tekemistä moneen makuun. Samaan aikaan helppo ja sopivasti jännä/makea. Lisäksi sinne saa edullisia lentoja. Huono puoli on se, että Lontoo on aika kallis. Jos sinne menette niin suosittelen ottamaan vähän kalliimman hotellin kuin mieli tekisi.
Pariisissa on olympialaet eli hinnat on varmasti pilvissa vielä pari viikkoa kisojen jälkeenkin.
Riippuu mistä tykkää. Sama missä puhelintaan tuijottaa jos on nyky normaali.
iislantiin ois kiva ja johonkin tulivuoreen
Iskän kanssa Amsterdamiin, äipän kanssa kanssa vaikka.... Tallinnaan.
Norjaan.Lento Trondheimiin, Hurttigrutenilla Bergeniin ja junalla Osloon.
Jos lähelle niin berliini. Siellä on hyvä klubiscene ja samalla nuorimies saa kokemuksia
Berliini on aivan paras. Siellä on todella paljon nähtävää ja todella rento meininki.
Me lähdetään 18 vee pojan kanssa Barcelonaan. Kerran siellä olen käynyt ja siellä on kaikkea kaupunkilomasa, kulttuuriin ja rantaakin löytyy. Lisäksi helppo kulkea metrolla
Puolan Wroclawiin,yliopistokaupunki,virkeänä menoa,paljon musiikki klubeja.Finnairin suora lento 2 tuntia,tällä hetkellä hinta vain n 150 E m-p.Ruoka ja juoma edullista,isoja kauppakeskuksia myös.Kaunis kaupunki,turvallinen.Hotelleista Old Town Haston paras.
En ainakaan Pariisiin menisi, jos matka on olympialaisten aikana. Joku toinen vuosi sitten.
Prahasta moni tykkää, Lontoossa on vaikka mitä esmes hms belfast, varmasti kiinnostaa nuorta miestä ja greenwich, se vanha kunnostettu voimala ja kaikki muut pakolliset nähtävyydet.
Miksi aikuinen pitäisi viedä minnekään? Sanot että menee itse minne tahtoo. Neuvot että kaikkia rahoja ei kannata pitää lompakossa ja vara sim kortti on hyvä olla mukana sekä 2 henkkarit. Tärkeää on myös ettei tappele ryöstäjiä vastaan.
Näillä vinkeillä pärjää kaikkialla Euroopassa.
Sehän voisi vaikka autolla lähteä saksaan ostamaan halpaa viinaa, siinä on kaikkea kivaa matkan varrella.