Paljon matkustelleet. Mihin veisitte 18- vuotiaan pojan
kaupunkilomalle, ulkomaille, elokuussa poislukien Viro, Ruotsi ja tietenkin Venäjä.
Tässä haetaan ehkä enemmän euroopan maita , vaikka kaikelle ollaankin avoimia.
Mitä olette tykänneet esim. Berliinistä, Roomasta, Madridista, Lontoosta, Dublinista, Kööpenhaminasta, Pariisista..
minne meijän oikein kannattaisi matkustaa ?
Kiitti vinkeist jo etukäteen :).
Kommentit (86)
Barcelona on todella monipuolinen paikka missä paljon tehtävää ja nähtävää.
Ehdottomasti pattayalle, mutta ilman sinua.
Elokuu on pahin mahdollinen aika matkustaa Euroopan kaupunkeihin. Koko Eurooppa on lomalla, hinnat on pilvissa, monet ravintolat on suljettu kesalomien vuoksi. Ja on kuuma, kuuma, kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Pojalle lippu kouraan ja hummailurahaa tilille itse valitsemaansa kohteeseen. Ei tuon ikäinen reissulle vanhempiaan halua mukaan.
Miksei?
Matkoja voi olla erillaisia.
On ryyppy matkoja ja on matkoja joissa vieraillaan mielenkiintoisissa paikoissa. Mä ainakin olen voinut käydä vanhempieni kanssa kaiken ikäisenä matkoilla.
Samoin omat lapseni mieluusti lähtevät kansani matkalle.
M50
Berliini: en ollut fani, mutta itäpuoli on ehdottomasti mielenkiintoisempi kuin länsipuoli, esim. kommari-diktatuuriin liittyvät museot
Rooma: upeat historialliset nähtävyydet, kuten Colosseum ja Vatikaani
Lontoo: paljon tekemistä nuorille aina nähtävyyksistä shoppailuun
Dublin: Irlanti muistuttaa henkisesti Suomea, kaunis kaupunki, Temple Barissa kivoja illanviettopaikkoja
Pariisi: kuten Rooma eli hurjasti historiallisia nähtävyyksiä, kuten Eiffel, Louvre.
Ibizalle ryyppylomalle (ilman äitiä ofc)
Noista pojan harrastuksista/kiinnostuksista minäkin lähtisin liikkeelle. Jos harrastaa urheilua, niin joku ottelu, jos historiaa niin sellainen kohde, jos shoppailu niin sen mukaan, ja jos vaikka elokuvia, niin leffojen kuvauspaikkoja.
Sinne minne se haluaa, voisi itse valita.
Elokuu on kyllä aika ruuhkainen isommissa turistirysissä. Ehkä oikeasti kannattaisi katsoa vähän syrjempään, eli jos kohteena Italia, niin ehkä Rooman sijaan Firenze (sekin on kyllä varmaan täpötäynnä), Lontoon sijaan vaikka York, Pariisin sijaan Bordeaux, Barcelonan sijaan vaikka Bilbao, you get the picture.
Jos 40 astetta hellettä ja joka paikka täynnä turisteja niin ei se kyllä mitään unelmalomaa ole.
Nuoret tykkää New yorkista! Viikko riittää Manhattanin läpi käymiseen.
Pariisia ehdottavat muistakaa etta siella on heina-elokuussa olympialaiset. Tuskin saa enaa majoitustakaan paitsi jos on kymppitonneja laittaa rahaa. Kaikki muukin tekeminen on vaikeaa ja kallista silloin.
Viipuriin naisia naurattamaan. Poika voi saada p1mpp1ä Viipurissa muutamalla ruplalla.
18 on jo täysi-ikäinen, anna pojan lähteä itse ja tulla takaisin miehenä, kun on matkalla tajunnut, että pärjää ilman mamman ohjausta ja huolenpitoa
Vierailija kirjoitti:
Elokuu on kyllä aika ruuhkainen isommissa turistirysissä. Ehkä oikeasti kannattaisi katsoa vähän syrjempään, eli jos kohteena Italia, niin ehkä Rooman sijaan Firenze (sekin on kyllä varmaan täpötäynnä), Lontoon sijaan vaikka York, Pariisin sijaan Bordeaux, Barcelonan sijaan vaikka Bilbao, you get the picture.
Komppaan tätä kommenttia. Jos loman voi siirtää, mikä tahansa muu kuin elokuu on parempi Euroopan kaupunkikohteista puhuttaessa. Mikäli elokuu on fixattu, sitten tosiaan kannattaa suunnata jonnekin muualle kuin suosittuimpiin turistikohteisiin a la Rooma, Pariisi, Barcelona.
Toinen huomio: elokuu (varsinkin sen alku) on Etelä-Euroopassa tilastollisesti vuoden kuuminta aikaa. Yli 35 C asteen lämpötilat ovat jopa todennäköisiä. Mikäli ei erityisesti pidä kuumasta, välttelisin tuohon aikaan eteläisen Euroopan kohteita, varsinkin sisämaassa.
Pohjoisen Euroopan kaupunkikohteista Krakowa Puolassa on tosi mahtava. Runsaasti historiaa, museoita upea keskiaikainen vanha kaupunki. Toisaalta trendikahviloita, hyviä ravintoloita, vilkas yöelämä. Auschwitziin pääsee sieltä päiväretkelle, jos synkempi sotahistoria kolahtaa.
Pojalle lippu kouraan ja hummailurahaa tilille itse valitsemaansa kohteeseen. Ei tuon ikäinen reissulle vanhempiaan halua mukaan.