Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä uskovaisista?

Vierailija
07.05.2024 |

Mitä mieltä olet niistä jotka sanovat olevansa uskovaisia?

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se minuakin ärsyttää,kun useinmiten uhkaillaan helvetillä,jos ei ajattele samalla tavalla,kuin kiihkouskovainen.on mullekin sanottu joutuvani helvettiin,jos olen sanonut asiasta oman mielipiteeeni ja herranhan kuuluisi olla armollinen kaikille,vai luuleeko uskovaiset,että vain he pääseät paratiisiin ja muut ei uskovat  helvettiin,ketäänhän ei saisi erotella uskon varjolla  tai raamatussa  on käännösvirhe,koska alunperin herra oli lempeä,eikä rangaissut ketään.

Vierailija
62/96 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän se minuakin ärsyttää,kun useinmiten uhkaillaan helvetillä,jos ei ajattele samalla tavalla,kuin kiihkouskovainen.on mullekin sanottu joutuvani helvettiin,jos olen sanonut asiasta oman mielipiteeeni ja herranhan kuuluisi olla armollinen kaikille,vai luuleeko uskovaiset,että vain he pääseät paratiisiin ja muut ei uskovat  helvettiin,ketäänhän ei saisi erotella uskon varjolla  tai raamatussa  on käännösvirhe,koska alunperin herra oli lempeä,eikä rangaissut ketään.

Ne on niitä fanaattisia hihhuleita. Ja niistä ei kannata välittää vaan välttää. ja se siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskovaisuus on ok. 

mutta lahkolaiset on rasittavia ja kristilliskonservatiivit on suorastaan epäkristillisiä. 

Vierailija
64/96 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

heikkoja ihmisiä jotka kuvittelee saavansa apua satukirjan partaheebolta. Kristinuskossa ainoa hyvä asia on palkalliset vapaapäivät.

Vierailija
65/96 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleuskoon.fi

Vierailija
66/96 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siinähän ovat, ei vaikuta mun elämään. Se kuitenkin ärsyttää jos sitä uskoa tullaan tuputtamaan, uhkaillaan helvetillä yms. Mä annan uskovaisten uskoa, joten voisi jotkut uskovaiset antaa mun olla uskomatta.

Halvetti on todellinen asia ei sillä voi uhkailla. Voin vain kertoa totuutta siitä mikä ikuisuus on tiedossa mikäli Jumala ei kiinnosta.

Helvetti ei ole todellinen ja uskovaiset nimenomaan harrastaa helvetillä uhkailua. Ei vaikuta muhun asia johon en usko. Ei kiinnosta Jumala ja muut. Ei ole todellisia. Kestä se, että tämä on mun valinta.

Vierailija
67/96 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat ihan ok niin kauan kuin pitävät uskontonsa omana tietonaan. 

Seo on mahdotonta koska koko sydämestäni uskon Kristukseen ja hänen pelastustyöhönsä. Haluan, että kaikki ympärilläni kuulevat evankeliumin,  sekä ottavat sen todesta.

Eli olet muita ja heidän omia vakaumuksiaan kunnioittamaton moukka. Elä kuten itse haluat ja anna muiden elää kuten he itse haluavat.

Ei vaan kerron heille Jeesuksesta ja annan heidän itse valita sen tiedon jälkeen minne menevät. Ottavatko kapean polun vai lavean. Sen jälkeen se ei ole minusta kiinni enää.

Ei vaan sun kuuluu jättää muut rauhaan. Uskon tuputtaminen on törkeää toimintaa. Kyllä ihminen tulee uskoon jos on tullakseen eikä siihen tarvita muiden tuputtamista.

Vierailija
68/96 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat ihan ok niin kauan kuin pitävät uskontonsa omana tietonaan. 

Seo on mahdotonta koska koko sydämestäni uskon Kristukseen ja hänen pelastustyöhönsä. Haluan, että kaikki ympärilläni kuulevat evankeliumin,  sekä ottavat sen todesta.

Mitä se asia sinulle kuuluu uskovatko? Sinun halusi ei vaikuta asiaan mitenkään. Miksi jotkut ihmiset kokevat oikeudekseen sotkeutua muiden elämään?

Oletko koskaan pohtinut miksi juuri Jeesus Kristus saa sinut raivon partaalle?

En ole tuo jolta kysyit, mutta vastaan silti. Ei mua Jeesus yms. saa raivon partaalle vaan mua ärsyttää ne uskovat jotka ei anna mun olla rauhassa ja olla uskomatta. Jokaisen oma valinta uskooko vai ei eikä pitäisi kaivella muiden persettä. Mä annan toisten olla uskossa, mutta miksi jotkut uskovaiset ei anna mun olla uskomatta? Millä oikeudella te kuvittelette, että teillä on oikeus häiritä mua noilla lätinöillä?

Vierailija
69/96 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siinähän ovat, ei vaikuta mun elämään. Se kuitenkin ärsyttää jos sitä uskoa tullaan tuputtamaan, uhkaillaan helvetillä yms. Mä annan uskovaisten uskoa, joten voisi jotkut uskovaiset antaa mun olla uskomatta.

Halvetti on todellinen asia ei sillä voi uhkailla. Voin vain kertoa totuutta siitä mikä ikuisuus on tiedossa mikäli Jumala ei kiinnosta.

Helvetti ei ole todellinen ja uskovaiset nimenomaan harrastaa helvetillä uhkailua. Ei vaikuta muhun asia johon en usko. Ei kiinnosta Jumala ja muut. Ei ole todellisia. Kestä se, että tämä on mun valinta.

Helvetti oli aikoinaan Jerusalemin kaatopaikka johon Jeesus vertasi lopullista kadotustuomiota eli hävitystä/tuhoa.  Danten näytelmä teki tästä Jeesuksen helvettivertauksesta kirjaimellisen kuoleman valtakunnan missä saatana ja demonit piinaisivat ihmisiä. Tämä ja muut erikoiset tulkinnat helvetistä ovat pesiytyneet kristinuskoon mutta kyse on vääränlaisesta tulkinnasta. Jeesus puhuessaan kansalle käytti aina vertauksia. Silti ennen lopullista kadotustuomiota on jonkinlainen sielujen välitila mistä raamattu puhuu nimellä tuonela. On pelastettujen.ja kadotettujen sielujen tila ja lopussa pelastetut perivät iankaikkisen elämän ka kadotetut iankaikkisen kadotuksen eli tuhon. Mitään ikuista kidutuslaitosta kadotetuille ei ole olemassa.

Vierailija
70/96 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet uskovaiset eivät kykene ajattelemaan itsenäisesti ja kriittisesti, vaan omaksuvat sokeasti muiden opetuksia.Tämä sokea usko voi johtaa siihen, että he luottavat uskonnollisten johtajien ja kirjojen sanaan sen sijaan, että käyttäisivät omia järjenlahjojaan ja tutkisivat asioita laajemmin itse. Tämä asettaa heidät alttiiksi manipulaatiolle ja estää heitä kehittämästä todellista ymmärrystä maailmasta. 

Muiden puheita? Riittää että luet pelkän Uuden Testamentin! Ala siitä äläkä lue muita kirjoja ja kuuntele ties keiden höpötyksiä. Raamatussa on kaikki ymmärrys maailmasta ja ihmisestä.

Olet oppikirjaesimerkki tuosta, että ei kyetä ajattelemaan kriittisesti ja luotetaan uskonasioissa vaan yhteen asiaan, kuten Uusi Testament

Onko sinulla tarjota muka jotain parempaa lähdettä ja tietoa Jeesus Kristuksesta? Raamatun sisältö kertoo Herrastani kaiken  ja vielä enemmän. Raamattu on Jumalani sanaa alusta loppuun. Uskova ei tarvitse kuin Raamatun,  halun lukea sitä ja  oppia  siitä.  Uskovaa auttaa Raamatun ymmärtämisessä myös Pyhä Henki joka asuu uskovan  sisimmässä. 

Niin, siis kieltäydyt tutustumasta muiden uskontojen teksteihin. Mitäpä jos lukisit vaikkapa hindujen Vedat ja muiden uskontojen kirjat ja pohtisit puolueettomasti, mitä mikin uskonto opettaa esimerkiksi oikeasta ja väärästä sekä kuolemanjälkeisestä elämästä. Ehkä löytäisit joitakin kohtia, jotka ovat samankaltaisia oman uskosi kanssa, ehkä löytäisit kohtia, jotka resonoi vielä enemmän. Ehkäpä edelleen koet, että kristinusko on se oma juttu. Mutta se, että uskotaan ilman minkäänlaista kriittistä ajattelua ja tutkiskelua, tarkoittaa, ettet ole löytänyt uskoasi itse, vaan sinut on manipuloitu uskomaan juuri tietyllä tavalla. Näin ne kultitkin syntyvät.

Vierailija
71/96 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet uskovaiset eivät kykene ajattelemaan itsenäisesti ja kriittisesti, vaan omaksuvat sokeasti muiden opetuksia.Tämä sokea usko voi johtaa siihen, että he luottavat uskonnollisten johtajien ja kirjojen sanaan sen sijaan, että käyttäisivät omia järjenlahjojaan ja tutkisivat asioita laajemmin itse. Tämä asettaa heidät alttiiksi manipulaatiolle ja estää heitä kehittämästä todellista ymmärrystä maailmasta. 

Muiden puheita? Riittää että luet pelkän Uuden Testamentin! Ala siitä äläkä lue muita kirjoja ja kuuntele ties keiden höpötyksiä. Raamatussa on kaikki ymmärrys maailmasta ja ihmisestä.

Olet oppikirjaesimerkki tuosta, että ei kyetä ajattelemaan kriittisesti ja luotetaan us

Niin, siis kieltäydyt tutustumasta muiden uskontojen teksteihin. Mitäpä jos lukisit vaikkapa hindujen Vedat ja muiden uskontojen kirjat ja pohtisit puolueettomasti, mitä mikin uskonto opettaa esimerkiksi oikeasta ja väärästä sekä kuolemanjälkeisestä elämästä. Ehkä löytäisit joitakin kohtia, jotka ovat samankaltaisia oman uskosi kanssa, ehkä löytäisit kohtia, jotka resonoi vielä enemmän. Ehkäpä edelleen koet, että kristinusko on se oma juttu. Mutta se, että uskotaan ilman minkäänlaista kriittistä ajattelua ja tutkiskelua, tarkoittaa, ettet ole löytänyt uskoasi itse, vaan sinut on manipuloitu uskomaan juuri tietyllä tavalla. Näin ne kultitkin syntyvät.

Äärettömän hyvin sanottu. 

Vierailija
72/96 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia mikä minua eniten ihmetyttää uskovaisissa on se, että kuinka he hyväksyvät kaiken sen pahan, jonka Jumala itse tekee. Jumalahan tappoi ja suoraan sanoen kidutti Raamatussa valtavan määrän ihmisiä, mukaan lukien lapsia. Jos Jumala on oikeasti hyvä niin miksi hän tekee pahaa? Kaikkivaltiaana Jumalanahan hän voisi ihan hyvin valita olla tekemättä pahaa ja olematta kostonhimoinen. Raamattu sanoo, että Jumala on rakkaus, mutta kaikkien Raamatussa olevien kertomusten mukaan ei kyllä näin näyttäisi olevan.

Vierailija
73/96 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi asia mikä minua eniten ihmetyttää uskovaisissa on se, että kuinka he hyväksyvät kaiken sen pahan, jonka Jumala itse tekee. Jumalahan tappoi ja suoraan sanoen kidutti Raamatussa valtavan määrän ihmisiä, mukaan lukien lapsia. Jos Jumala on oikeasti hyvä niin miksi hän tekee pahaa? Kaikkivaltiaana Jumalanahan hän voisi ihan hyvin valita olla tekemättä pahaa ja olematta kostonhimoinen. Raamattu sanoo, että Jumala on rakkaus, mutta kaikkien Raamatussa olevien kertomusten mukaan ei kyllä näin näyttäisi olevan.

Voisiko, joko uskovainen selittää miksi Jumala on niin kiukkuinen ja kostonhimoinen?

Vierailija
74/96 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuleuskoon.fi

https://www.uskontojenuhrientuki.fi/

Vierailija
75/96 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöisiä sekä työnsä hyvin tekeviä, ahkeria ihmisiä.

Vierailija
76/96 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielisairaita hihhuleita

Fiksumpia keskimäärin kuin monet ateistit

A meta-analysis and an updated analysis by the same research group have found a measurable negative correlation between intelligence quotient (IQ) and religiosity. The correlation was suggested to be a result of nonconformity, more cognitive and less intuitive thinking styles among the less religious, and less of a need for religion as a coping mechanism.

Vierailija
77/96 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harhaanjohdettuja

Vierailija
78/96 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielisairaita hihhuleita

Juuri näin.

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."

Vierailija
79/96 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki viiitun papit, pastorit ja piispat on yhteiskuntamme kirottuja, kuvottavia L-O-I-S-I-A. 

Iilimatoja, verenimijöitä, siis ihan oikeita vampyyreita piikikkäine torahampaineen. YÖK!

He VALEHTELEVAT kansalle ammatikseen rahasta. Aina kun he aukaisevat suunsa, ulos tulee iso liuta saastaisia valheita. Pappien hengitys haisee paskalle. Jotkut typerykset eli aivo-orjat kustantavat pappien, pastorien ja piispojen makean elämän. Noloa, ei voi muuta sanoa.

Tämä on vain karu totuus, ei mitään muuta, hah hah hah! 

Kansan verovaroin pakkorahoitettu YLE on lailla velvoitettu lähettämään uskonnollista paskaa radiosta ja televisiosta. En halua maksaa paskasta. Kiitos poliitikot, olette idiooootteja!

Erotkaa kaikki kirkosta ja tulkaa viimeinkin vapaiksi.

Vierailija
80/96 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on aivan sama mihin muut uskovat tai ovat uskomatta, mutta en voi sietää kun oma anoppini ja hänen miesystävänsä yrittävät käännyttää uskoon joka kerta kun näemme. Joululahjaksikin saimme puolisoni kanssa käännytyskirjan. Mielestäni asia pitäisi jättää sikseen jos on jo toistuvasti näin pyydetty, emme mekään kuitenkaan yritä käännyttää heitä pois uskosta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi