Mitä mieltä uskovaisista?
Mitä mieltä olet niistä jotka sanovat olevansa uskovaisia?
Kommentit (96)
Tämän kai piti olla "mitä mieltä uskovaisista" eikä "rynnikää uskovaiset tänne kehumaan itseänne"
Vierailija kirjoitti:
Jos on "vakavasti" uskovainen ja hylkää suurimman osan elämän iloista, niin tunnen lähinnä sääliä heitä kohtaan. Ottavat minusta todella ison riskin jättämällä elämättä ja uskomalla, että se palkitaan myöhemmin. Todennäköisyys kuoleman jälkeiselle elämälle on niin pieni, että itse en ainakaan halua ottaa riskiä. Etenkin kun jumala vaihtoehtojakin on vielä niin paljon, että pitäisi vielä niistäkin osata valita oikea. Joten olen ajatellut, että elän nyt ja toivon, että kuoleman jälkeen ei ole yhtään mitään.
Ei hän nyt uskomisen vuoksi tarvitse mistään elämän iloista luopua. Päin vastoin, onnistunee välttämään todennäköisesti pahimmat sudenkuopat elämässä ja elämä on helpompaa ja mukavampaa.
Jotenkin säälin heitä. Ihmisiä, joiden maailmankuva perustuu muinaisen paimentolaiskansan tarinoille ja uskomuksille. Tämän uskomusjärjestelmän ylläpito edellyttää itsepetoksessa elämistä, kognitiivisten vinoumien ylläpitämistä, vahvistusharhojen hakemista ja muita kogn. vinoumien toteuttamista.
En voi suhtautua uskovaisiin tasavertaisina, en pysty pitämään heitä täysivaltaisina aikuisina tai kunnioittaa heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitään, you do you. Kunhan eivät puutu minun uskoni (luonnon uskova, wicca)
Tiedät kai että ikuinen kadotus odottaa, ellet ota Kristusta sydämeesi ja luovu synneistäsi?
Jeesus kuoli sinunkin puolestasi karmean tuskaisen kuoleman ristillä jotta sinullakin olisi mahdollisuus päästä ikuiseen elämään hänen kanssaan.
Tällaisia asioita en juuri kristinuskossa ymmärrä. Ihmisuhria, sen vuoksi, että esim. minä pelastuisin ikuiselta rangaistukselta, joka tarinan mukaan johtuu siitä, että kaukaiset esivanhempani ovat tehneet yhden virheen, ei siis ikuista. Eikä tuo luomiskertomuskaan ole uskottava, miten hyvä Jumala laittaisi enkeleistä suurimman kiusaamaan vajavaista ihmistä? Muun muassa.
Mä toivon että mahdollisimman moni menee uskovaisten juhannusjuhlille. Sieltä voi löytyä vaikka hakkaava, uskovainen puoliso.
Jokainen tulee uskollaan autuaaksi. Ihan sama kunhan ei tuputa muille.
Kaikki ketä tiedän on tosi outoja. Näennäisesti hyviä mutta oikeasti ahneita ja vähemmän kivoja ihmisiä. Mt-ongelmaisia myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet uskovaiset eivät kykene ajattelemaan itsenäisesti ja kriittisesti, vaan omaksuvat sokeasti muiden opetuksia.Tämä sokea usko voi johtaa siihen, että he luottavat uskonnollisten johtajien ja kirjojen sanaan sen sijaan, että käyttäisivät omia järjenlahjojaan ja tutkisivat asioita laajemmin itse. Tämä asettaa heidät alttiiksi manipulaatiolle ja estää heitä kehittämästä todellista ymmärrystä maailmasta.
Muiden puheita? Riittää että luet pelkän Uuden Testamentin! Ala siitä äläkä lue muita kirjoja ja kuuntele ties keiden höpötyksiä. Raamatussa on kaikki ymmärrys maailmasta ja ihmisestä.
Olet oppikirjaesimerkki tuosta, että ei kyetä ajattelemaan kriittisesti ja luotetaan uskonasioissa vaan yhteen asiaan, kuten Uusi Testament
Sinun olisi syytä tutustua raamatun historiaan. Se on kokoelma tietoisesti ja tietyillä motiiveilla valikoituja tekstipätkiä. Ihan on ihmisten runoilemia tuotoksia. Usko ei muuta faktoja, vaikka hölynpölyä raamatusta jonkun mielikuvitusolennon sanana hokisi maailman tappiin.
Faktat pilaa hyvän tarinan, mutta on parempi perustaa maailmankuva faktoille ja älylliselle rehellisyydelle; kun tulee uutta tietoa, näkemyksiä muokataan uuden tiedon mukaiseksi.
Kaupassa yksi muori ensin kauhisteli keksien syöpää aiheuttavia lisäaineita, sitten yritti herättää iltapäivälehtien sairaus- ja sotaotsikoihin viitaten pelkoa kaikista kauheuksista ja maailmanlopusta, ja lopuksi kysyi olenko Jeesuksen oma. Kuulemma näinä aikoina kannattaisi olla.
Jeesuksen opetukset ovat ihan selvät. Että ihmiset osaisivat elää ja käyttäytyä. Osa niistä vanhan testamentin jutuista legendaa. Osa taas symboliikkaa kummassakin testamentissa. Opetuksia tarinoiden muodossa.
Elämä, usko, luonto, maailmankaikkeus on loppujen lopuksi IHAN sama asia. Usko kertoo miksi sekä henkisen puolen ja tiede todistaa miten ja sen materiaalisen puolen. Näin ajattelen ja sen vuoksi uskon mutten kuulu mihinkään lahkoon jossa saarnataan ja saarnataan. I get it already.
Antakaa ihmisten olla ja elää.
Hihhulit on kyllä ärsyttäviä ja fanaatikot vaarallisia puolin ja toisin. Piste..ainakin omalta osaltani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on "vakavasti" uskovainen ja hylkää suurimman osan elämän iloista, niin tunnen lähinnä sääliä heitä kohtaan. Ottavat minusta todella ison riskin jättämällä elämättä ja uskomalla, että se palkitaan myöhemmin. Todennäköisyys kuoleman jälkeiselle elämälle on niin pieni, että itse en ainakaan halua ottaa riskiä. Etenkin kun jumala vaihtoehtojakin on vielä niin paljon, että pitäisi vielä niistäkin osata valita oikea. Joten olen ajatellut, että elän nyt ja toivon, että kuoleman jälkeen ei ole yhtään mitään.
Ei hän nyt uskomisen vuoksi tarvitse mistään elämän iloista luopua. Päin vastoin, onnistunee välttämään todennäköisesti pahimmat sudenkuopat elämässä ja elämä on helpompaa ja mukavampaa.
No ainakin tuntemani uskovaiset ovat eläneet niin tylsää elämää, että minusta ovat tuhlanneet koko elämänsä. Pahimmat sudenkuopat ja huippuhetket ovat niitä mistä elämä koostuu. Tietysti jos haluaa "elää" vaan mahdollisimman tasaista elämää, niin ehkä se sitten on hyvä vaihtoehto. Minusta ei olisi siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin tuntemani uskovaiset ovat eläneet niin tylsää elämää, e
Sitten ei kannata myöskään valittaa, kun kaikki alkaa mennä ns. päin helvettiä.
Iloista antajaa jumala rakastaa. uskovainen tuttu mies toimi aikoinaan postinjakajana ja siinä samassa kävi viihdyttämässä yksinäisiä naisia, vaikka oli itse naimisissa vielä silloin.
Tiedän ihmisiä joiden vakaumus on johtanut heitä oikein vaikeissa ratkaisuissa. Tiedän uskovia jotka ovat tehneet paljon hyvää.
Mutta yleensä nuo jotka kutsuvat itseään uskovaisiksi, tai kristillisiksi, tai kristillisdemokraateiksi, ovat ihan muuta. Ne ovat erittäin kovia tuomitsemaan. Nostavat itseään ja omaa hyhhylilahkoaan ylöspäin, ovat sitä mieltä että juuri heidän lahkonsa tulkitsee asioita oikein ja päätyy taivaaseen, ja säälitvät meitä muita siitä että emme pääse. suhtutuvat meihin muihiin säälen. Ei kiitos.
näin yhdellä tutulla hengenmiehellä jääkaappimagneetin:
I've got nothing against God, it's his fanclub I can't stand.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet uskovaiset eivät kykene ajattelemaan itsenäisesti ja kriittisesti, vaan omaksuvat sokeasti muiden opetuksia.Tämä sokea usko voi johtaa siihen, että he luottavat uskonnollisten johtajien ja kirjojen sanaan sen sijaan, että käyttäisivät omia järjenlahjojaan ja tutkisivat asioita laajemmin itse. Tämä asettaa heidät alttiiksi manipulaatiolle ja estää heitä kehittämästä todellista ymmärrystä maailmasta.
Muiden puheita? Riittää että luet pelkän Uuden Testamentin! Ala siitä äläkä lue muita kirjoja ja kuuntele ties keiden höpötyksiä. Raamatussa on kaikki ymmärrys maailmasta ja ihmisestä.
Olet oppikirjaesimerkki tuosta, että ei kyetä ajattelemaan kriittisesti ja luotetaan us
Onko tässä siis jokin yli tuhansia vuosia kestänyt salaliitto, jossa eri aikakausien ihmiset eri paikoista ovat jotenkin onnistuneet sopimaan keskenään, kuinka voisivat manipuloida ihmisiä?
Huippuhetket hyvä mutta sudenkuopat ne syvimmät olis kuitenkin hyvä älytä välttää ettei niihin typeryyttään sorru.
Pettämiset, juoruilut, kateudet, ahneudet, rikolliset toiminnat jne.
Uskovainen-sana pitää jo ymmärtää oikein. Ei jokainen, joka sanoo olevansa uskova, ole raamatun mukaan.
Valitettavasti en ihmettele, että uskovista sanotaan kaikenlaista. Sen nimissä on tehty paljon niin huonosti.
Olen uskossa, uskon Jeesukseen ja olen kristitty.
Myös ateismi on uskoa, ei one todisteita, ettei ole Jumalaa. Joku voi ehkä käyttää nimitystä uskovainen.
Kristinuskossa olen kokenut parhaaksi, että se toimii. Voi olla henkilökohtainen suhde Jumalaan.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän ihmisiä joiden vakaumus on johtanut heitä oikein vaikeissa ratkaisuissa. Tiedän uskovia jotka ovat tehneet paljon hyvää.
Mutta yleensä nuo jotka kutsuvat itseään uskovaisiksi, tai kristillisiksi, tai kristillisdemokraateiksi, ovat ihan muuta. Ne ovat erittäin kovia tuomitsemaan. Nostavat itseään ja omaa hyhhylilahkoaan ylöspäin, ovat sitä mieltä että juuri heidän lahkonsa tulkitsee asioita oikein ja päätyy taivaaseen, ja säälitvät meitä muita siitä että emme pääse. suhtutuvat meihin muihiin säälen. Ei kiitos.
näin yhdellä tutulla hengenmiehellä jääkaappimagneetin:
I've got nothing against God, it's his fanclub I can't stand.
Samaa mieltä Uskon ja elän hyvää elämää hyvien tapojen mukaan. Meillä on oma club. Mä ja jumala.
Luonnollisia asioita tapahtuu syyn ja seurauksen kautta pääosin. Sitten on kaaosta ja järjestystä ja sattumaa. Mitä tarkoitat jatkuvilla ihmeillä? Onko esimerkkejä?