Mitä mieltä uskovaisista?
Mitä mieltä olet niistä jotka sanovat olevansa uskovaisia?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet uskovaiset eivät kykene ajattelemaan itsenäisesti ja kriittisesti, vaan omaksuvat sokeasti muiden opetuksia.Tämä sokea usko voi johtaa siihen, että he luottavat uskonnollisten johtajien ja kirjojen sanaan sen sijaan, että käyttäisivät omia järjenlahjojaan ja tutkisivat asioita laajemmin itse. Tämä asettaa heidät alttiiksi manipulaatiolle ja estää heitä kehittämästä todellista ymmärrystä maailmasta.
Muiden puheita? Riittää että luet pelkän Uuden Testamentin! Ala siitä äläkä lue muita kirjoja ja kuuntele ties keiden höpötyksiä. Raamatussa on kaikki ymmärrys maailmasta ja ihmisestä.
Ympäröivässäsi uskonnossa ei ole "höpötyksiä" kuten neitsytraskauksia, puhuvia pensaita ja käärmeitä, ihmisten suolapatsaistumisia saati jakautuvia meriä? Kaikki ymmärrys maailmasta palestiinalaisten ooppiumia ja kannabista polttavien paimentolaisten totuudellisesti kertomina. Ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat ihan ok niin kauan kuin pitävät uskontonsa omana tietonaan.
Seo on mahdotonta koska koko sydämestäni uskon Kristukseen ja hänen pelastustyöhönsä. Haluan, että kaikki ympärilläni kuulevat evankeliumin, sekä ottavat sen todesta.
Eli olet muita ja heidän omia vakaumuksiaan kunnioittamaton moukka. Elä kuten itse haluat ja anna muiden elää kuten he itse haluavat.
Siinä on sakkia laidasta laitaan ihan niin kuin muissakin väestönryhmissä. Olen itse uskossa oleva tunnustava krisitty, Pyhällä Hengellä täyttynyt ja kielilläkin puhun jos huvittaa. Olen nähnyt touhua ja menoa kaikenmoista. Olen pettynyt osaan ihmisistä. Olen kiukutellut Jumalalle. Nykyisin en jaksa enää olla typerien ihmisten seurassa. Liian naivi seura ärstyttää ja liian omakehupätevät ärsyttävät myös. Jokainen ryhmä tuntuu olevan oikeassa ja haistattelee muille. Olen viime vuosina erakoitunut ja tullut erittäin introvertiksi, koska en vain jaksa muiden seuraa. Puolison seura on ainoa jossa viihdyn.
Ihmisiä ei voi lokeroida ja tehdä oletuksia jonkin ominaisuuden tai uskon perusteella. Mielipiteitä toki voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seo on mahdotonta koska koko sydämestäni uskon Kristukseen ja hänen pelastustyöhönsä. Haluan, että kaikki ympärilläni kuulevat evankeliumin, sekä ottavat sen todesta.
Haluat että kaikki ympärilläsi olevat uskovat Suomeen täysin muualta muinoin rantautuneeseen pakanauskomukseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet uskovaiset eivät kykene ajattelemaan itsenäisesti ja kriittisesti, vaan omaksuvat sokeasti muiden opetuksia.Tämä sokea usko voi johtaa siihen, että he luottavat uskonnollisten johtajien ja kirjojen sanaan sen sijaan, että käyttäisivät omia järjenlahjojaan ja tutkisivat asioita laajemmin itse. Tämä asettaa heidät alttiiksi manipulaatiolle ja estää heitä kehittämästä todellista ymmärrystä maailmasta.
Muiden puheita? Riittää että luet pelkän Uuden Testamentin! Ala siitä äläkä lue muita kirjoja ja kuuntele ties keiden höpötyksiä. Raamatussa on kaikki ymmärrys maailmasta ja ihmisestä.
Olet oppikirjaesimerkki tuosta, että ei kyetä ajattelemaan kriittisesti ja luotetaan uskonasioissa vaan yhteen asiaan, kuten Uusi Testamentti (sekin useiden eri ihmisten ja heidän omien agen
Onko sinulla tarjota muka jotain parempaa lähdettä ja tietoa Jeesus Kristuksesta? Raamatun sisältö kertoo Herrastani kaiken ja vielä enemmän. Raamattu on Jumalani sanaa alusta loppuun. Uskova ei tarvitse kuin Raamatun, halun lukea sitä ja oppia siitä. Uskovaa auttaa Raamatun ymmärtämisessä myös Pyhä Henki joka asuu uskovan sisimmässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se asia sinulle kuuluu uskovatko? Sinun halusi ei vaikuta asiaan mitenkään. Miksi jotkut ihmiset kokevat oikeudekseen sotkeutua muiden elämään?
Jos on "vakavasti" uskovainen ja hylkää suurimman osan elämän iloista, niin tunnen lähinnä sääliä heitä kohtaan. Ottavat minusta todella ison riskin jättämällä elämättä ja uskomalla, että se palkitaan myöhemmin. Todennäköisyys kuoleman jälkeiselle elämälle on niin pieni, että itse en ainakaan halua ottaa riskiä. Etenkin kun jumala vaihtoehtojakin on vielä niin paljon, että pitäisi vielä niistäkin osata valita oikea. Joten olen ajatellut, että elän nyt ja toivon, että kuoleman jälkeen ei ole yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
No siinähän ovat, ei vaikuta mun elämään. Se kuitenkin ärsyttää jos sitä uskoa tullaan tuputtamaan, uhkaillaan helvetillä yms. Mä annan uskovaisten uskoa, joten voisi jotkut uskovaiset antaa mun olla uskomatta.
Halvetti on todellinen asia ei sillä voi uhkailla. Voin vain kertoa totuutta siitä mikä ikuisuus on tiedossa mikäli Jumala ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielisairaita hihhuleita
Fiksumpia keskimäärin kuin monet ateistit
Fiksumpia koska kuuntelivat isänsä ja äitinsä sekä paikallisen papin jorinoita ja vieläpä omaksuivat ne ilman minkäänlaista kritiikkiä?
Vierailija kirjoitti:
Olen itse pelkkä tapakristitty eli jalat maassa realismissa kiinni mutta avoin silti ihmeille ja johdatuksille. Silti arkielämän todellisuus saa pitämään jalat tiukasti maassa ja käytän kaikessa järkeäni. Siksi en sopeudu esim. vapaiden suuntien harjoittamaan hengellisyyteen ja jumalanpalveluksiin joissa hurmoksellisuus on usein keskiössä ja puheet voimateoista ja ihmeistä joita ei kuitenkaan tapahdu.
Lue Raamatusta Roomalaiskirje ajatuksella. Ihmeitä tapahtuu kirjaimellisesti jatkuvasti joka hetki. Olet vain tottunut ottamaan ne itsestään selvyyksinä.
Tuovat mieleen jossain traumalukossa olevan joka tarvitsee aikuisenakin lohtututtia - joka siis on se uskonto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oppikirjaesimerkki tuosta, että ei kyetä ajattelemaan kriittisesti ja luotetaan uskonasioissa vaan yhteen asiaan, kuten Uusi Testament
Jeesus Kristus on uskonnollinen hahmo. Samanlainen kuin Krishna, Mohammed tai seitsemän seinähullun lahkon pyhä petteri. Jonkun kuvitelmaa. Äh, ei jaksa enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siinähän ovat, ei vaikuta mun elämään. Se kuitenkin ärsyttää jos sitä uskoa tullaan tuputtamaan, uhkaillaan helvetillä yms. Mä annan uskovaisten uskoa, joten voisi jotkut uskovaiset antaa mun olla uskomatta.
Halvetti on todellinen asia ei sillä voi uhkailla. Voin vain kertoa totuutta siitä mikä ikuisuus on tiedossa mikäli Jumala ei kiinnosta.
Todistaisitko sen "todellisen helvetin" vihdoin jollain muulla argumentilla kuin että mielestäsi isäsi ja äitisi valitsivat oikean uskonnon sattumalla syntymään kristittyyn Suomeen?
Vierailija kirjoitti:
Jos on "vakavasti" uskovainen ja hylkää suurimman osan elämän iloista, niin tunnen lähinnä sääliä heitä kohtaan. Ottavat minusta todella ison riskin jättämällä elämättä ja uskomalla, että se palkitaan myöhemmin. Todennäköisyys kuoleman jälkeiselle elämälle on niin pieni, että itse en ainakaan halua ottaa riskiä. Etenkin kun jumala vaihtoehtojakin on vielä niin paljon, että pitäisi vielä niistäkin osata valita oikea. Joten olen ajatellut, että elän nyt ja toivon, että kuoleman jälkeen ei ole yhtään mitään.
Ei kyse ole oikean Jumalan tai uskonnon valitsemisesta, vaan ihmisen henkilökohtaisesta valinnasta tehdä oikein tai väärin. Ihminen kun ei pysty juurikaan olemaan tekemättä joskus väärin, niin siksi anteeksiantamus ja katumus on tuohon pelastus Kristuksen ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, helvetti ei ole todellinen asia. Sinä vain USKOT niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet muita ja heidän omia vakaumuksiaan kunnioittamaton moukka. Elä kuten itse haluat ja anna muiden elää kuten he itse haluavat.
Ei vaan kerron heille Jeesuksesta ja annan heidän itse valita sen tiedon jälkeen minne menevät. Ottavatko kapean polun vai lavean. Sen jälkeen se ei ole minusta kiinni enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se asia sinulle kuuluu uskovatko? Sinun halusi ei vaikuta asiaan mitenkään. Miksi jotkut ihmiset kokevat oikeudekseen sotkeutua muiden elämään?
Oletko koskaan pohtinut miksi juuri Jeesus Kristus saa sinut raivon partaalle?
Ainoa mikä uskovaisissa on mietityttänyt on ne palvontamenot ja saarnat jotka pitäisi olla jo iskostettu uskovaisen päähän.
En ainakaan minä "jonkinsortin" uskovaisena, no ainakin uskossa elävänä moisia messuja tarvitse. Pysyn oikealla tiellä ilman niitäkin. ja elän tavanomaista elämää. Vaikka baareilut ja deittailut ovat vähemmälle jääneet ja se henkisyys ja muut arvot tulleet iän myötä tärkeämmäksi.
Kyllä mä voin bilettääkin lähtee mutta no ehkä ei jaksa enää.
Rasittavia ja säälittäviä. Eivät erota satuja ja todellisuutta toisistaan.
Siihen se lammasmainen hymy päälle... hhrrrrr....