Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osuuspankki on keksinyt asiakkaalle NOIDANKEHÄN

Vierailija
07.05.2024 |

1. Vaihdat puhelimen.

2. Lataat siihen uuden sovelluksen.

3. Sovellus ei löydä vaadittua vanhaa puhelinta bluetooth-parituksesta huolimatta.

4. Laitat vanhalla puhelimella viestin pankkiin ja pyydät ohjeet.

5. Osuuspankki laittaa lukkoon sovelluksen, koska olet yrittänyt liian monta kertaa oikeilla tunnuksilla sisään.

6. Soitat asiakaspalveluun, joka on yllätys yllätys ruuhkainen, ja jonne pitää tunnistautua sovelluksella, joka on lukittu.

7. Piti vaihtaa vain puhelinta, ei aloittaa uutta projektia. Näinä hetkinä tulee mieleen, että mikä p****leen insinöörimaailma tästä on tullut? Ikäihmisillä ei ole kyllä mitään mahdollisuuksia selvitä digitaalisessa viidakossa, kun ei näemmä pärjää keski-ikäinenkään...

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole enää avainlukulistaa? Sitähän pitää pitää varmuuden vuoksi tallessa. Eikö sen avulla saa uuteen puhelimeen sitä sovellusta asennettua? Ei sitä pakko ole vanhaa puhelinta apuna käyttäen ottaa käyttöön. 

Vierailija
22/29 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, painin tämän kanssa vähän väliä kun töissä vaihdetaan työpuhelimet ja joillakin henkilöillä on henkilökohtaisella puolella pankkiasiat yms. 

Hyviä hommia.

T. Firman IT-lähituki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä selität? Kyllä Op sovellus sallii useamman puhelimen käytön. Asenna siis uusi ensin ja sen jälkeen poista vanha. Minulla on tosin vanha puhelin edelleen backuppina ja op-mobiilissa aktivoitu.

Vierailija
24/29 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole enää avainlukulistaa? Sitähän pitää pitää varmuuden vuoksi tallessa. Eikö sen avulla saa uuteen puhelimeen sitä sovellusta asennettua? Ei sitä pakko ole vanhaa puhelinta apuna käyttäen ottaa käyttöön. 

Eihän sitä avainlukulistaa ole vuosikausiin enää käytetty mobiilisovelluksen myötä Samalla mobiilisovelluksessa mennyt salasana uusiksi, vaihdettu mm6 numeroiseen lukuun..sitten yks kaks mobiilimlakkaa toimimasta ja tarvitset alkuperäisen avainlukulistan ja sen ikuisuuden vanhan salasanan, jonka luulit vaihtaneesi siihen kuusinumeroiseen 

Vierailija
25/29 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah, painin tämän kanssa vähän väliä kun töissä vaihdetaan työpuhelimet ja joillakin henkilöillä on henkilökohtaisella puolella pankkiasiat yms. 

Hyviä hommia.

T. Firman IT-lähituki

Minulle esimerkiksi oli uutta ottaa op-mobiili käyttöön vanhan puhelimen avulla. Helppoahan se oli, mutta en oikeasti tiennyt että pitääkö molempien puhelimien olla yhteydessä asuntoni wifiverkkoon vai onko ok jos vanha puhelin on wifiverkossa ja uusi puhelin käyttää liittymän nettiä/mobiiliataa. :D 

En tiennyt nimittäin sitä että ei sitä vanhaa puhelinta tarvitse nettiin edes liittää vaan riittää kun laittaa bluetoothin päälle molempiin puhelimiin :D 

Vierailija
26/29 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan Osuuspankkia mollaat. Mulla kokemusta OP, Nordea ja Danske. Ihan samat ongelmat on kaikissa pankeissa. Nordeassa lopetin tilit. 

Vierailija
27/29 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka systeemissä on jotain ja pankissa, mikä ei ihan toimi.

Vierailija
28/29 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin unenpöpperössä op:n mobiiliin liian monta kertaa väärin koodin ja sovellus lukittui. Ei ollut tallessa avainlukutaulukko. Löysin kuvista taulukon, mutta oli vanha. Menin pankkiin ja jonotin asiakaspalveluun. Muija tiskillä sanoi että kun ei ole passia eikä henkilökorttia niin en voi saada pankkitunnuksia mitenkään auki. Kysyin että onko helpompi vaihtaa pankkia kuin avata op:n tunnukset niin kyllä on. Sanoin että asia selevä ja lompsin ulos. 

Minulla käytössä myös yrityspankki niin soitin sinne. Ystävällisesti avasivat lukkiutuneet tunnukset puhelimessa ilman passeja.

Jäi kyllä niin paska maku asioinnista kun hyvä ettei ulos heitetty kun ei ollut passia.

Toinen tapahtuma liittyy lainaan. Olin pyytänyt op:sta lainatarjouksen. Kesälomareissulla soi puhelin ja hätääntynyt virkailija soitti että sinulla on mennyt ulosottoon rahaa tililtä. Sanoin että ei varmasti ole niin selvisi että olin siirtänyt op:n tililtä omalle tilille toiseen pankkiin rahaa ja näpytellyt viestiin sattuman varaisesti UO.josta virkailija päätti että olen ulosotossa.

Vierailija
29/29 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä hommia.

T. Firman IT-lähituki

Minulle esimerkiksi oli uutta ottaa op-mobiili käyttöön vanhan puhelimen avulla. Helppoahan se oli, mutta en oikeasti tiennyt että pitääkö molempien puhelimien olla yhteydessä asuntoni wifiverkkoon vai onko ok jos vanha puhelin on wifiverkossa ja uusi puhelin käyttää liittymän nettiä/mobiiliataa. :D 

En tiennyt nimittäin sitä että ei sitä vanhaa puhelinta tarvitse nettiin edes liittää vaan riittää kun laittaa bluetoothin päälle molempiin puhelimiin :D 

Siis nyt sekoilin. Kuvan voi kyllä lähettää vanhasta puhelimesta uuteen pelkällä bluetooth-yhteydellä, mutta mobiilin toimimiseen tarvitaan tietenkin nettiyhteys. Mutta siis riittääkö siinä, että vanha puhelin on yhdistetty asunnon wifiin ja uusi puhelin käyttää mobiilidataa normaalisti, siis liittymän nettiä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän