Kertooko ihminen humalassa mitä oikeasti ajattelee
Kommentit (74)
Itse ainakin humalassa liioittelin eli totuuden puhumista se ei ollut. Värikynää käytin ihan heittämällä.
Totuuden puhuminen on minulle vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
No en minä ainakaan :D
Mulla on ihan outo "känniminä" joka ei edes etäisesti muistuta todellista minääni. Tai siis paremminkin oli, koska enää en ole vuosiin alkoholia käyttänyt.
Sattuneesta syystä.
Se sinun känniminäsi on ihan yhtä todellinen sinä kuin mitä olet selvin päin. Kaikki ne ajatukset ja sanat, mitä känniminäsi tuottaa, syntyvät sinun aivoissasi. Kaikki sen känniminäsi teot ovat sinun tekojasi. Selvin päin sinulla vain on enemmän pidäkkeitä, jotka säätelevät käyttäytymistäsi. Känniminäsi on vapaa pidäkkeistä.
Kertoo varmasti mitä siinä hetkessä alkoholiin uitetuilla aivoilla mieleen juolahtaa. Kannattaako sitä kuunnella ja ottaa todesta? Ei.
Kännissä heitän hyvää läppää...uppoaa naisiin kuin häkä..satoja "kaatoja"
Vierailija kirjoitti:
Eli siis jos ihminen puhuu todella loukkaavasti humalassa ja kertoo vaikkapa ettei ole koskaan rakastanut ja yhteistä elämää on ollut vain koska hän "ei ole parempaakaan saanut" ja kuinka jopa vihaa yhteistä elämäämme yms. Niin tämä ei ole totta ( eli hän ei oikeasti ajattele näin)???
No jos hän olisi pohjimmiltaan sitä mieltä, että suhde on hyvä, niin tuskinpa minkäänlaisessa tilassa tulisi tuollaisia asioita mieleen.
Ei kai kukaan niinkään luule, että piripäissään tai muun huumeen vaikutuksen alaisena olisi jotenkin oma itsensä ja puhuisi totuuksia. Alkoholi on hermomyrkky ja voimakas päihde. Sen vaikutukset ovat kuitenkin osin yksilökohtaisia, mikä johtuu lähinnä genetiikasta. Toisiin alkoholi vaikuttaa rajummin kuin toisiin. Tällaisia ihmisiä on tässäkin ketjussa ja moni kertoo sitten lopettaneensakin juomisen. Tavallisellakin neurologialla varustettu ihminen taantuu humalassa ja usein tunnetilat vähintäänkin korostuvat. Esimerkki seksuaalinen vietti voi nousta pintaan, kun etuaivot lagaavat, ja sitten semmoinen ok nainen onkin yhtäkkiä ihan todella vetävä.
Humalaisen ajattelu ei välttämättä ole kovin loogista. En usko että kaikki puhe on sitä, mitä ajattelee selvin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en minä ainakaan :D
Mulla on ihan outo "känniminä" joka ei edes etäisesti muistuta todellista minääni. Tai siis paremminkin oli, koska enää en ole vuosiin alkoholia käyttänyt.
Sattuneesta syystä.
Se sinun känniminäsi on ihan yhtä todellinen sinä kuin mitä olet selvin päin. Kaikki ne ajatukset ja sanat, mitä känniminäsi tuottaa, syntyvät sinun aivoissasi. Kaikki sen känniminäsi teot ovat sinun tekojasi. Selvin päin sinulla vain on enemmän pidäkkeitä, jotka säätelevät käyttäytymistäsi. Känniminäsi on vapaa pidäkkeistä.
Höpöhöpö. Ne pidäkkeet ovat olennainen osa ihmistä ja hänen persoonaansa. Ei se niin ole, että pidäkkeiden alta totuus paljastuisi. Pikemminkin silloin ihmisestä riisutaan oleellinen osa. Vähän kuin sanoisi, että ihmisen todellinen fysiikka paljastuu, kun iho ja lihakset kuoritaan päältä.
Itse ainakin rupean keksimään ihan satuja ainakin tuntemattomien seurassa. Täällä Tallinnassa tulee joskus käytyä terasseilla ja aina juttua syntyy. Teen työkseni esim. tuulivoimaloiden huoltoja, myyn vitamiineja ym. ja vapaa- aikaa on runsaasti :) Voihan sitä totuuksiakin jutella mutta mitä väliä ventovieraille. Kotioloissa en muutu miksikään.
Tosimies puhuu pääsääntöisesti totta ja mitä ajattelee.
Kaikenmaailman velliperseet ja mafian perskärpäset puhuvat mitä käsketään.
Päinvastoin! Valehtelee herkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Tosimies puhuu pääsääntöisesti totta ja mitä ajattelee.
Kaikenmaailman velliperseet ja mafian perskärpäset puhuvat mitä käsketään.
Tosimiehestäkin kuoriutuu pelimies!
Kertoo. Hiljaiset hissukat rohkaistuvat kertomaan mitä oikeasti ajattelevat. Huomasin tämän saman sekä isäni että exäni käytöksestä. Mikään ei ollut huonosti koskaan selvinpäin, mutta humalassa eivät löytäneet muuta kuin vikaa. Tämän lisäksi isäni syytti alkoholismistaan äitiäni ja exäni minua. Tämä avasi silmäni ja tajusin, että olin toistamassa lapsuudenperheeni kaavaa. Exä on syystä exä.
Totuus tulee humalaisen,tai lapsen suusta..