Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko koiran myydä valtakirjalla?

Vierailija
07.05.2024 |

Siis etten itse menisi luovuttamaan koiraa ja tekemään kauppoja, vaan sen tekisi puolisoni. Koira rotukoira ja minun nimissäni.

Kommentit (23)

Vierailija
2/23 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.kennelliitto.fi/yhteystiedot/kennelliiton-palvelut

Kannattaa soittaa ja varmistaa, että tulee asianmukaisesti hoidettuja 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen, miksi noin ?

Vierailija
4/23 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuuluu pelkästään tähän uuteen ruokaviraston rekisteriin niin ei ole väliä kuka koiran myy.

Vierailija
5/23 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoita paperit itse ensin valmiiksi. Ei mitään ongelmaa jos olet itse ollut jo ostajaan yhteydessä ja kertonut että mies tuleekin luovuttamaan koiran.

Vierailija
6/23 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoita paperit itse ensin valmiiksi. Ei mitään ongelmaa jos olet itse ollut jo ostajaan yhteydessä ja kertonut että mies tuleekin luovuttamaan koiran.

Okei, jos näin voi toimia niin hyvä.

Koira on ihan rekisteröity rotukoira. En vaan kykene sitä itse luovuttamaan. Silmät päästä parkuminen siinä tilaisuudessa ei ole kenenkään etu.

Vierailija
7/23 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myydä.

Vierailija
8/23 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira katsotaan omaisuudeksi, ei henkilöksi, joten omissa nimissäsi olevan koiran voit valtakirjalla antaa toisen luovutettavaksi, kun hänellä on valtakirjaa tukevat muut dokumentit mukanaan, josta omistusoikeutesi voidaan takistaa. Tuolla olikin kennelliiton linkki aiemmin niin sieltä pääsee kurkkaamaan paremmin.

Vierailija
9/23 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira katsotaan omaisuudeksi, ei henkilöksi, joten omissa nimissäsi olevan koiran voit valtakirjalla antaa toisen luovutettavaksi, kun hänellä on valtakirjaa tukevat muut dokumentit mukanaan, josta omistusoikeutesi voidaan takistaa. Tuolla olikin kennelliiton linkki aiemmin niin sieltä pääsee kurkkaamaan paremmin.

On toki kaikki paperit mukana. Kennelliiton sivuilla ei vaan ollut valtakirja-asiasta mitään.

Vierailija
10/23 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi koiraa jos omistaja ei tule paikalle ollenkaan. Red flag.

Vierailija
11/23 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elä elä elä loukkaa mammoja.  Koira on HÄN.  Vai sanotko Toyotastasikin "lähden hänellä kauppaan"

Vierailija
12/23 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi onkin.  Mulle tuli koiranpentu junassa Rovaniemeltä, en nähnyt ennen kun asemalla.  Hyvin on pärjätty sen kanssa jo 11 vuotta.

Vierailija
13/23 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuliko reccue koiran hihnan päässä tämä "mieskin". onko miesoletettu rekisteröity suomeen.

Vierailija
14/23 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle ole mitään väliä kuka koiran luovuttaa jos olen ensin keskustellut myyjän kanssa kaikki mahdolliset asiat ja kyseessä on rekisteröity rotukoira. Nykyisen koirani ostin kasvattajalta Lapista niin että myyjän kaveri toi sen Etelä-Suomeen ja minä osallistuin bensakuluihin. Tiesin kasvattajan olevan vastuuntuntoinen ja kasvattaja sai minusta suositukset toiselta saman rodun kasvattajalta.

Mitään paperitonta pentutehdaskoiraa en ostaisi missään tilanteessa.

Vierailija
15/23 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira on ihan rekisteröity rotukoira. En vaan kykene sitä itse luovuttamaan. Silmät päästä parkuminen siinä tilaisuudessa ei ole kenenkään etu.

Ei anna hyvää kuvaa kasvattajasta, jos ei ole itse paikalla. Itkeminen on ihan luonnollista, jos niin käy niin kerrot että oot kiintynyt pentuun niin paljon.

Vierailija
16/23 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei anna hyvää kuvaa kasvattajasta, jos ei ole itse paikalla. Itkeminen on ihan luonnollista, jos niin käy niin kerrot että oot kiintynyt pentuun niin paljon.

Ei tässä missään sanottu että kyse on pennusta. Olisikohan kyseessä kuitenkin jo aikuinen koira josta täytyy luopua ja siksi itku..

Vierailija
17/23 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nappi otsaan.

Vierailija
18/23 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nappi otsaan.

Keksisitpä jotain uutta sanottavaa...

Vierailija
19/23 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä missään sanottu että kyse on pennusta. Olisikohan kyseessä kuitenkin jo aikuinen koira josta täytyy luopua ja siksi itku..

Näin juuri. Minä aloittaja en ole koiran kasvattaja.

Vierailija
20/23 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle ole mitään väliä kuka koiran luovuttaa jos olen ensin keskustellut myyjän kanssa kaikki mahdolliset asiat ja kyseessä on rekisteröity rotukoira. Nykyisen koirani ostin kasvattajalta Lapista niin että myyjän kaveri toi sen Etelä-Suomeen ja minä osallistuin bensakuluihin. Tiesin kasvattajan olevan vastuuntuntoinen ja kasvattaja sai minusta suositukset toiselta saman rodun kasvattajalta.

Mitään paperitonta pentutehdaskoiraa en ostaisi missään tilanteessa.

Juuri näin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi