Hallitusohjelma toimii: Suomi menettää 178 miljoonan tuet 130 miljoonan euron säästöjen vuoksi!
"HALLITUS päätti huhtikuussa, että perusterveydenhuollon hoitotakuuta pidennetään. Tällä hetkellä potilaan täytyy saada kiireettömässä asiassaan hoitoa 14 vuorokaudessa, jatkossa raja on kolme kuukautta.
Tällä hallitus tavoittelee säästöjä: Se pyrkii saamaan hoitotakuun pidentämisellä 130 miljoonan euron säästöt vuosittain vuodesta 2025 alkaen.
Suomen on tarkoitus saada EU:lta tavoitteen saavuttamiseen 178 miljoonaa euroa."
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010406789.html
Eli Suomi "säästää" 130 miljoonaa ja menettää 178 miljoonaa, eli missä "säästö"? Sillä 178 miljoonalla pitäisi nykyisen hoitotakuun voimassa eikä se maksaisi Suomelle siis euroakaan, koska rahat tulisi EU:lta. Hallituksen asiantuntijuus on taas täysin hukassa ja ideologia vie taskulankinta.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Meidän tarkotus on vain saada teidät itkemään, maksoi mitä maksoi.
-Purra-
Paljonkohan säästöä tulisi, jos leikattaisiin puudutusaineiden käytöstä kirurgiassa sekä kipulääkkeistä? Moni varmaan jättäisi menemättä leikkaukseen, jolloin ei tarvittaisi koko Suomeen kuin yksi sairaala, jossa leikkausosasto.
Petteri ja Riikka, nuo talouskykyhalituksen terävimmät osaajat ja visionäärit saavat vielä paljon vastaavia uudistuksia aikaan, mutta hei, sitä saa mitä tilaa, eikös vaan?
EK:n lauteiden alta kuuluu maiskutusta ja rytmikästä hankaavat ääntä kun Petukan ja Riikkulin oma talousriihi pui saksiasennossa tulevia vastaavia pelastustoimia, saattamaan Suomi ylöspäin käyränä nytkähtelevälle kasvu-uralle!
Vierailija kirjoitti:
Ettehän te tautiset hiivapíllut ymmärrä edes lukemaanne.
Koko 178 miljoonan pottia Suomi kuitenkaan tuskin menettäisi, vaikka alle 80 prosenttia pääsisi hoitoon viikossa, Paasovaara sanoo.
Joku osuus siitä voisi jäädä saamatta. Kun komissio arvioi ohjelman onnistumista, merkitystä on muidenkin uudistusten toteutumisella.
Tämä sama elämkoululainen, Persu, aina näyttämässä, miten sivistyneitä Persut ovat. Argumentointi on tätä luokkaa. Kielenkäyttö on tyypillistä Persuille.
Älkää nyt oliko ilkeitä! Räkä-Riikkulilla on muutenkin paha mieli ja ahdistavat ajatukset vahvistuvat päivä päivältä.
Olisin erittäin hämmentynyt jos tämä epäpätevien maanpettureiden pellehallitus onnistuisi edes yhdessä asiassa koko hallituskautensa aikana. Tähän mennessä tuho on ollut täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukutaidoton urpo.
Vai laskutaidoton Orpo? Petteri kirjoitti mateematiikasta B:n, Riikka C:n.
Epäilemättä heidän matematiikkansa oli erittäin lyhyt.
Nämä meidän hallituksen säästön on puhtaasti ideologisia. Mitään säästämistä nämä rosvot ei ole ikinä edes yrittäneet.
Vierailija kirjoitti:
Korkeammat kelakorvaukset yksityisellä auttavat saavuttamaan tavoitetta ja tietty saamaan ihmisille hoitoa.
Joo korvaa 40e 500e laskusta..
Vierailija kirjoitti:
Eikö se nyt jo ole tullut harvinaisen selväksi, että suomalaisten hyvinvointi ei hallitusta kiinnosta. Heitä kiinnostaa vain suurpääoma, ei mikään muu. Suomalaisesta köyhästä, duunarista tai pienyrittäjästä ei välitetä, kuten ei ihmisistä ylipäätään.
Tämä. Ihmetyttää Kokoomuksen gallupmenestys. Eikö puolueen äänestäjistä ole yhtään ihmistä joka pitäisi tätä sivistymättömänä ja huonona kehityskulkuna? Luulisi, että jos on vaikka lukion käynyt niin pystyisi vähän laajempaan ajatteluun.
"Käytännössä kirjaus tarkoittaisi sitä, että jos EU-rahoituksen edellyttämä viikon hoitotakuu ei toteutuisi 80-prosenttisesti ja Suomi ei saisi täysimääräisesti tukea sen vuoksi, sosiaali- ja terveysministeriön hallinnonalalta tulisi löytää lisäsäästö loven kattamiseksi."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/fd9cf316-a070-4bb3-8a48-888277810…
Siis hä? Hallitus on kusemassa EU-tuen saamisen tavoitteitaan ja sen vuoksi EU:lta jää saamatta tukia ja nämä saamatta jääneet tuet peritään takaisin hyvinvointialueilla? Tämähän on kerrassaan rikollista.
Vierailija kirjoitti:
Eu raha on suomen itse eu:lle maksamaa rahaa joka kierrätetään takaisin osittain suomeen. Kuten vaikka parin miljardin maataloustuki jota kepulaiset kehuu on siis suomen itse maksamaa.
Niin siis omaa rahaa saadaan korolla takasin.
Yks mikä on aina ihmetyttänyt eu:ssa. Tietyt maat maksaa ihan sikana tästä pelleilystä, ja sitten muutama maa saa niitä rahoja erilaisiin juttuihin jne.. Esim Italia. Tämä on totta. Italia sai 190miljardia koronatukea, eli maksimin. No, 80miljardia siitä tuesta meni Etelä-Italiaan ja sitä osaa Italiasta hallitsee Draghneta italian mafia. Draghneta ottaa tosta rahasta automaattisesti oman osansa, että ns rauha säilyy. Mä näin työläisenä ihmettelen, että miksi mä maksan draghnetalle tukea. Mä ihmettelen sitä, että Italialle annaetaa tollasia rahoja, kun kaikki tietää mihin se pakollinen siivu menee siinä maassa. Dragnheta ottaa jokaiselta yrittäjältä 1e kolikosta itselleen 20senttiä. Miks Eu ei sano italialle, että ottakaa mafialta rahanne, koska niiden liikevaihto on noin 200miljardia. Noihan ei veroja hirveesti maksele. Mun päää ei ymmärrä, että miksi noille annetaan rahaa.
Vierailija kirjoitti:
"Käytännössä kirjaus tarkoittaisi sitä, että jos EU-rahoituksen edellyttämä viikon hoitotakuu ei toteutuisi 80-prosenttisesti ja Suomi ei saisi täysimääräisesti tukea sen vuoksi, sosiaali- ja terveysministeriön hallinnonalalta tulisi löytää lisäsäästö loven kattamiseksi."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/fd9cf316-a070-4bb3-8a48-888277810…
Siis hä? Hallitus on kusemassa EU-tuen saamisen tavoitteitaan ja sen vuoksi EU:lta jää saamatta tukia ja nämä saamatta jääneet tuet peritään takaisin hyvinvointialueilla? Tämähän on kerrassaan rikollista.
Kyllä vain.
"IL:n tietojen mukaan STM:ssä pidetään selvänä, että jos EU-tukia ei saada suunnitelman mukaisesti, se tarkoittaa sitä, että STM:n hallinnonalalta täytyy etsiä lisäsäästöjä."
Leikataan 130 miljoonaa, jonka johdosta jää 178 miljoonaa saamatta, mitkä katetaan lisäsäästöillä. Taitaa hallitusohjelma olla Moskovassa kirjoitettu, ei tätä järjen köyhyyttä muuten voi käsittää.
Julkisen terveydenhuollon tarkoituksellinen alasajo etenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eu raha on suomen itse eu:lle maksamaa rahaa joka kierrätetään takaisin osittain suomeen. Kuten vaikka parin miljardin maataloustuki jota kepulaiset kehuu on siis suomen itse maksamaa.
Niin siis omaa rahaa saadaan korolla takasin.
Yks mikä on aina ihmetyttänyt eu:ssa. Tietyt maat maksaa ihan sikana tästä pelleilystä, ja sitten muutama maa saa niitä rahoja erilaisiin juttuihin jne.. Esim Italia. Tämä on totta. Italia sai 190miljardia koronatukea, eli maksimin. No, 80miljardia siitä tuesta meni Etelä-Italiaan ja sitä osaa Italiasta hallitsee Draghneta italian mafia. Draghneta ottaa tosta rahasta automaattisesti oman osansa, että ns rauha säilyy. Mä näin työläisenä ihmettelen, että miksi mä maksan draghnetalle tukea. Mä ihmettelen sitä, että Italialle annaetaa tollasia rahoja, kun kaikki tietää mihin se pakollinen siivu menee siinä
Itallia sai 40 miljardia, loput on lainaa. Italia ottaa siis 130 miljardia lisää velkaa. Miksi Suomi ei toimi samoin? Miksi Italialaiset eivät ole huolissaan valtion velasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeammat kelakorvaukset yksityisellä auttavat saavuttamaan tavoitetta ja tietty saamaan ihmisille hoitoa.
Niihin hallitus lappaa 500 miljoonaa lisää jo aiemmin laitetun 100 miljoonan lisäksi. Ne rahat eivät tule EU:lta.
Mutta saavatpahan ihmiset hoitoa.
Eivät saa, ei tuo sitä tarkoita. Moni suomalainen uskoo kaiken mitä päättäjä keksii sanoa.
Hoitotakuu muuttuu 2 viikosta 12 viikkoon.
Eli 14 vrk muuttuu 90 päiväksi.
Se on pitkä aika ootella hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen politiikka tuottaa suomelle valtavat tappiot.
Mutta monet päättäjiin yhteyksissä olevat firmat tienaavat valtavasti verovaroillamme.
Vierailija kirjoitti:
Hoitotakuu muuttuu 2 viikosta 12 viikkoon.
Eli 14 vrk muuttuu 90 päiväksi.
Se on pitkä aika ootella hoitoa.
Varsinkin kun nyt 79% potilaista pääsee hoitoon viikossa. Eli pitämällä rahoitus nykyisellään ja toimintaa tehostamalla päästäisiin tuohon EU-tukien ehtoihin.
No kerro toki, miten sitä hoitoonpääsyä voisi nopeuttaa.