Onko teille tärkeää, että ruokaa syödessä lautanen on kaunis?
Itse tykkään syödä kauniista lautasista. Myös lasit on tärkeitä. Mulla arabiaa, iittalaa ja joku ikeankin esine.
Kommentit (32)
Asun kaksin miesystäväni kanssa ja olen aika paljon yksin. Kattaan aina. En tee salaattia erilliseen kuohoon vaan teen salaatin ja laitan suoraan pullalautaselle annoksen.
Käytetään joka päivä jalallisia juomalaseja, vedessä on mm jääpaloja, pöydällä on tabletit jne.
Pieni vaiva, mutta näyttää kauniimmalta.
Olen perinyt isovanhempieni ja vanhempieni astiastot. Vievät paljon tilaa, mutta en henno niistä luopua. Nautin kovasti, kun saan ja voin kattaa juhlapöydän kaksi-kolme kertaa vuodessa.
Minulla on erikseen astioita päivittäiseen käyttöön, joita voi pestä astianpesukoneessa.
Lasit ja kahvi-ja teekupit ovat ohuita. Mukeista en juo koskaan.
Ostin ylioppilaslahjaksi saamillani rahoilla Teema-astiaston vuonna 2000. Pari lautasta on mennyt rikki, mutta astiasto on käytössä päivittäin. En minä tiiä nyt että onko ne kauniita, mutta tykkään kun niissä on kunnolliset laidat. Syvät lautaset on kulhomaiset ja ne ei vie niin paljon tilaa kuin leveät soppalautaset.
On arabiaa, iittalaa ja pentikiä kaapissa, mutta yksinsyödessä riittä, kunhan lautanen on ehyt ja puhdas.
Ei mitään väliä. Astiani ovat eriparia ja kuluneita. Osa on mummon vanhoja ja mummokin on ollut poissa jo kohta 20 vuotta. Olisi rahaa ostaa kauniit astiat mutta en halua panostaa niihin.
N35
Syön mieluiten vaalealta, yksiväriseltä, pyöreältä lautaselta. Korkeintaan lautasen reunoissa voi olla hillitty kuvio.
Pakkiruokailu on mulla arkipäivää.
Enemmän kiininitän huomiota teekaluston ja kahvikuppien laatuun ja ulkonäköön.
(ei niiden kauneudesta ainakaan haittaa ole)
Ruokalautasilla sen sijaan ei niin väliä, kunhan ovat ehjiä ja puhtaita.
Minule tärkein ominaisuus lautasessa on se, ettei ruoka valu siitä pöydälle. Juomalasissa se, että juoma ei valu siitä pöydälle. Useimmissa astioissani taitaa lukea Made In China.
Tärkeintä ja kauneinta astioissa on musta Teema. Yksinkertaista ja selkeää. Ruoka tulee esiin.
Mitä väliä jollain lautasella kunhan on ehjä jos ruoka on hyvää