Ostajat hermostuneet minulle toridiilistä
Myyn torissa halvalla tavaroita ja moneen tullut pyyntö että myisin toridiilillä. Laittavat viestiä että ilmaisten postien takia. Olen aina pyynnön tullen sitten laittanut sen toridiilin siihen ilmoitukseen. Mutta eipä ole mennyt kaupaksi toridiilillä vaan päinvastoin ostajat hermostuneet minulle kun pitäisikin maksaa enemmän. Siihen tulee se torin toridiilimaksu, eli kahden euron tavaraa ei saakaan kahdella eurolla vaan pitää maksaa neljä euroa. Sitten saan vihaisia viestejä että he suostuvat maksamaan vain sen kaksi euroa mikä oli luvattu hinnaksi. Ei se minun vika ole että hinta tuplaantuu! Rasittavaa kun kaupanteko on mennyt kiukutteluksi ja vänkäämiseksi ja suuttumiseksi. Onko muut kokeneet vastaavaa?
Kommentit (26)
No onhan se nyt aika ikävää jos 2 e tavara maksaakin yllättäen 4 e.
Myyn ainoastaan noutona. Suosittelen samaa muillekin.
Ihmiset eivät ymmärrä mitä asiat maksavat. Muistan kun pienessä myymälässä asiakas tuli kerran pyytämään, että tilaisimme hänelle jenkkivalmistajalta tuotteen, mikä ei kuulunut valikoimiimme (meillä ei siis ollut koko merkin edustusta emmekä liittyneet heihin millään tavalla). Motiivina oli, että se on valmistajan omassa verkkokaupassa Jenkeissä liian kallis. Hän siis ajatteli, että me tilaamme erikoispalveluna hänelle erikseen tuotteen samalta valmistajalta, mutta maksamme siihen päälle mannertenvälisen rahdin, tullimaksut, ja kaiken päälle 24% arvonlisäveron, ja hinta olisi hänelle näin HALVEMPI kuin Jenkeissä ilman näitä kaikkia em. kustannuksia suoraan valmistajalta. Oli hyvin vihainen kun emme tilanneet JA luvanneet myydä halvemmalla, vaan yritimme selittää ettei kukaan suomalainen välikäsi voi myydä halvemmalla kuin valmistaja itse osavaltiossa missä ei ole edes alveja tai muita veroja hinnassa mukana. Puhumattakaan siitä, että olisi ymmärtänyt että täällä Suomen päässäkin tulee kuluja työstä, maksutapojen provisioista, seinistä ja muita liikkeen kuluista ja muista veroista.
Minä myyn vain noutona tai niin ,että sovitaan treffit vieressä olevaan kauppakeskukseen.
Toridiili on kieltämättä epäselvä hinnan suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Minä myyn vain noutona tai niin ,että sovitaan treffit vieressä olevaan kauppakeskukseen.
Käykö kauppa tällä hetkellä?
Neuvo ostajaa olemaan yhteydessä kuluttaja-asiamieheen. Jos tori mainostaa postikulut 0e ja se onkin 2e, niin eihän se ole myyjän vika.
Itse en toridiiliä aio aktivoida myyjänä. En myy niin halpaa tavaraa, josta ostaja ei voisi sitä 6e postimaksua maksaa. Ja karsii köyhimmät renkaanpotkijat ja tinkijät.
Tämän takia viskaan kaiken roskiin. Suoraan roskiin.
Vierailija kirjoitti:
eli annat osoitteesi kaikille hörhöille parin euron tähden
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli annat osoitteesi kaikille hörhöille parin euron tähden
Ei tarvi antaa osoitetta jos treffaa lähikaupan pihalla. T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykö kauppa tällä hetkellä?
Olen vuoden sisällä myynyt kymmeniä tavaroita (sukulaisen kuolinpesä) ja toimi tosi hyvin tähän Torin ns uudistukseen asti.
Sen jälkeen on tullut huomattvasti enemmän ohareita ihan ilmaisen tavaran kanssa ja myynti romahtanut.
Mutta ei ongelma Toridiilillä ratkea. Olen nyt ryhtymään myymään kirppistapahtumissa. Perinteiseen pöytävuokraukseen en ala. Se on todella kallista, työlästä ja lisäksi sitten vielä syyhypelko.
Jos luvataan hinnaksi kaksi sen pitää olla kaksi!
Myyn sellaista 5-10 e maksavaa tavaraa, jota pakettiin mahtuu paljon. Moni ostaja toivoo toridiiliä siten, että yhdistän tuotteita samaan pakettiin, mutta sehän ei käy, jokainen tuote olisi oma pakettinsa ja jokaisesta menisi 2 e palveluntarjoajalle, vaikka postimaksua ei olisikaan. Tätä voi kiertää siten, että virallisesti myyn vain yhden, mutta pakkaan monta tuotetta, mutta silloin minun tulisi maksattaa nämä erikseen ohi torin ja sehän ei käy ostajalle, hän haluaa maksaa diilinä eli saan rahat vasta sitten, kun tuote on hänellä. Kysyin, että oikeastiko haluat 4 tuotetta 4 eri paketissa, jokaisesta maksat 2 e lisämaksua ja tuotteen hinnan noin 5 e. Ja tämä vain siksi, että et varsinaisesti luota minuun myyjänä. Voisin ihan hyvin myydä ne 4 tuotetta ilman toridiiliä ja postimaksu olisi 5 e.
Diilin ehtoja ei sanota selvästi. Luvataan vain että osta diilillä ja saat ilmaiset postit.
Onhan se 2 e lisämaksu 2 e tavarassa kohtuuton. Satasen tavarassa lisämaksu taitaa olla 3 tai 4 eli prosentuaalisesti aika erilainen!
Vierailija kirjoitti:
Neuvo ostajaa olemaan yhteydessä kuluttaja-asiamieheen. Jos tori mainostaa postikulut 0e ja se onkin 2e, niin eihän se ole myyjän vika.
Itse en toridiiliä aio aktivoida myyjänä. En myy niin halpaa tavaraa, josta ostaja ei voisi sitä 6e postimaksua maksaa. Ja karsii köyhimmät renkaanpotkijat ja tinkijät.
Mitä kuluttaja-asiamies voi tehdä? Jossain lukee pienellä präntillä että diili maksaa ostajalle muutaman euron. Eli asiaa ei ole varsinaisesti salattu.
ei ole tämän aiheen kohdalla tullut ongelmia, mutta muutama muu ongelmatapaus kyllä. älä vastaa ja jätä omaan arvoonsa. blokki perään jos häiritsevää
Mä oon ratkaisu tän sillä että en myy toridiilillä. Jos ei ostajalle kelpaa niin ei se mua haittaa. Mun ei oo pakko myydä vaan ihan huvikseen tätä teen.