Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marjat mätänevät metsiin

Vierailija
06.05.2024 |

Kiitos perussuomalaiset! Nyt ei saada edes marjanpoimijoitakaan teidän kiristämän työhöntulopolittikan vuoksi. Suomi nousuun, marjat metsiin ja työttömät haravoimaan metsiä. Ou jeah ja f**k!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/aa810080-edc8-4187-8bcd-f22ee976700b

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et käy itse poimimassa?

Vierailija
22/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mätäne kun marjafirmat käärii hihat, tekee aikataulun milloin missäkin ostetaan marjaa ja tiedottavat siitä oikeasti koko kansalle.

Minulla on aina ylimääräistä marjaa ja kerääminen lopetetaan kesken kun omat ja suvun pakastimet on täynnä. Myisin mutta minne? Tietoa ei löydy. Ostajan pitää tulla lähelle myyjiä niinkuin ennen, joka kylässä oli ostopiste, ei kukaan lähde jonnekin marjafirman pihalle perähikiälle viemään niitä sankoja, ne thaikut asui siellä marjafirman parakeissa niin ei tarvinut järjestää ostopisteitä muualle.

Ja hinta on reilu, vähän kun maksat niin ottavat vastaan. Ei laske bensan hinta, ei ole laskenut edellisen hallituksen 1.7-1.8 ajoista ollenkaan. Kovasti odotan lupauksien lunastamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu, eihän ne ole vielä edes kukkineet. Karpaloita ehkä vielä mätänee, mutta soille, ei metsiin.

Vierailija
24/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa mädäntyä vaan, kyllä siellä riittää syöjää. Eniten noita ketuttaa kun ei saa jättimäisiä tuloja orjatyövoimalla 

Vierailija
25/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne ei vielä 90-luvulla sinne mädäntynyt? Silloin suomipoika ja -tyttö kävi ihan itse metsässä. Itsekin teininä keräsin hyvät taskurahat puolukoiden myynnillä. Yhteiskunta on vaan hyysännyt ihmiset niin pilalle ettei itse jakseta tehdä enää mitään. Ja sit kärrätään ulkomailta porukkaa marjoja poimimaan. Ei mitään järkeä.

Ei orjuudessa olekaan. 

Vierailija
26/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne ei vielä 90-luvulla sinne mädäntynyt? Silloin suomipoika ja -tyttö kävi ihan itse metsässä. Itsekin teininä keräsin hyvät taskurahat puolukoiden myynnillä. Yhteiskunta on vaan hyysännyt ihmiset niin pilalle ettei itse jakseta tehdä enää mitään. Ja sit kärrätään ulkomailta porukkaa marjoja poimimaan. Ei mitään järkeä.

Katsos niistä maksettiin rahaa 90 luvulla. Puolukka kilosta sai parhaillaan yli 10 markkaa eli lähes 2 euroa. Enemmän kuin nyt ja bensa ei maksanut mitään. Niillähän teki ison tilin. Nyt maksaa bensa puolet enemmän ja marjoista saa puolet vähemmän. Toisaalta tämän hallituksen aikana on tullut selväksi että siitä pitää vähän maksaakkin kun töitä tekee, tärkeintä on että tekee. Minä en ala maksamaan siitä että poimin puolukoita, vien ne ostopisteelle, en ihan saa bensarahoja.

Vierailija
27/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä marjoja voi myydä esim. Torin kautta yksityishenkilöille. Esim mustikkaämpäristä saa 50 euroa. Mielestäni ihan hyvä raha.

Vierailija
28/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä niitä keräänkin ja sieniä myös. Näin työttömänä minulla on aikaa.

Vierailija
29/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mahtaa marjoja tulla kun sää on niin omituinen, vaihtuu lämmöstä pakkaseen hetkessä.

Milloin metsämarjat on toukokuun alussa kukkineet?

Vierailija
30/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska oli ostajat helposti saatavilla. Meidän pikkukaupungissa k-kauppias osti, torilla oli toinen ostaja. Teininä mentiin maalle ja lähdettiin ukin mukaan hillaan, siellä kyläkauppa osti hillat ja välitti eteenpäin. Ei tarvinut kuin marjaämpärien kanssa marssia myymään ne pois. Nykyään marjafirmoilla sopimuksia että ostetaan vain ulkomaalaisilta jotka sitten vuokraa heiltä asunnon, välineet, autot ja peräkärryt.

Vierailija
31/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan thaikut ei tule keräämään huonon kohtelun vuoksi, ehkä Ukrainan tytöt kerää.

Vierailija
32/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä marjoja voi myydä esim. Torin kautta yksityishenkilöille. Esim mustikkaämpäristä saa 50 euroa. Mielestäni ihan hyvä raha.

Hyvästä paikasta helposti ämpäri täyteen kahteenkymmeneen minuuttiin.  

Vierailija
33/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauheeta ihan hirveetä kyllä maailma nyt kaatuu apuvaaaa!!!

Vierailija
34/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisten tarvitse kaikkea saada 

Vierailija
35/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvästä paikasta helposti ämpäri täyteen kahteenkymmeneen minuuttiin.  

Totta, mutta hyviä paikkoja ei riitä kaikille kuitenkaan. Ei pidä luoda tietämättömille mielikuvaa, että metsässä on marjoja ja sieniä yllin kyllin kaikille kunhan ihmiset vain kävisivät keräämässä. Ihmisten lisäksi erityisesti marjoja syövät myös eläimet.

Vierailija
36/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Marja pitäisi haudata kunnolla eikä jättää mätänemään mettään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme