Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marjat mätänevät metsiin

Vierailija
06.05.2024 |

Kiitos perussuomalaiset! Nyt ei saada edes marjanpoimijoitakaan teidän kiristämän työhöntulopolittikan vuoksi. Suomi nousuun, marjat metsiin ja työttömät haravoimaan metsiä. Ou jeah ja f**k!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/aa810080-edc8-4187-8bcd-f22ee976700b

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mätäne kun marjafirmat käärii hihat, tekee aikataulun milloin missäkin ostetaan marjaa ja tiedottavat siitä oikeasti koko kansalle.

Minulla on aina ylimääräistä marjaa ja kerääminen lopetetaan kesken kun omat ja suvun pakastimet on täynnä. Myisin mutta minne? Tietoa ei löydy. Ostajan pitää tulla lähelle myyjiä niinkuin ennen, joka kylässä oli ostopiste, ei kukaan lähde jonnekin marjafirman pihalle perähikiälle viemään niitä sankoja, ne thaikut asui siellä marjafirman parakeissa niin ei tarvinut järjestää ostopisteitä muualle.

Vierailija
2/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhut syö ne, ei hätää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo?

Vierailija
4/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voit mennä ihan itse sinne metsään.

Vierailija
5/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sitten keräämään äläkä ruikuta.  Voit ne tekokynnet ottaa irti.

Vierailija
6/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt jo?

Karpaloita viime syksyltä, ja kohtapuoleen sieniä

Vierailija
7/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mahtaa marjoja tulla kun sää on niin omituinen, vaihtuu lämmöstä pakkaseen hetkessä.

Vierailija
8/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuossa ole enemmän kyse ihmisoikeuksista, kuin maahantulopolitiikasta?

Vierailija
9/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne ei vielä 90-luvulla sinne mädäntynyt? Silloin suomipoika ja -tyttö kävi ihan itse metsässä. Itsekin teininä keräsin hyvät taskurahat puolukoiden myynnillä. Yhteiskunta on vaan hyysännyt ihmiset niin pilalle ettei itse jakseta tehdä enää mitään. Ja sit kärrätään ulkomailta porukkaa marjoja poimimaan. Ei mitään järkeä.

Vierailija
10/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne mätäne, kyllä linnut ja metsäeläimet ne ihan mielellään syövät jos ihmiset eivät sitä tee. Ja jos osa mätäneekin, niin mullaksihan se muuttuu ja ensi vuonna on uudet tilalla.

En ymmärrä paniikkia, meinaatko että ne mädät marjat haisee syksyllä sinun asuntoon asti? 

Vierailija
11/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne ei vielä 90-luvulla sinne mädäntynyt? Silloin suomipoika ja -tyttö kävi ihan itse metsässä. Itsekin teininä keräsin hyvät taskurahat puolukoiden myynnillä. Yhteiskunta on vaan hyysännyt ihmiset niin pilalle ettei itse jakseta tehdä enää mitään. Ja sit kärrätään ulkomailta porukkaa marjoja poimimaan. Ei mitään järkeä.

Heti lumien sulettua aloitettiin korvasienillä satokausi myyntiin.

Vierailija
12/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjojen noukkiminen on luonnon monimuotoisuuden pilaamista ja ilmastonmuutoskin kiihtyy. 

Vierailija
13/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi piipipiipi. Siitä itse poimimaan kun noin haittaa 

Vierailija
14/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakolais-miehet keräämään niin ei tarvi jouten olla! 

Vierailija
15/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet ja kateus... 

Vierailija
16/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauaksi on mennyt luontosuhde ihmisillä, kun tällaisia asioita päivitellään. Eläimet ne sieltä ennen talven tuloa noukkivat pois.

Vierailija
17/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuossa ole enemmän kyse ihmisoikeuksista, kuin maahantulopolitiikasta?

Kyllä, juuri siitä. Siksi aihe ei liity lainkaan Perussuomalaisiin. 

Matiakselta kysyisin; millainen vulva @sukkolalla on? Onko hän vihainen viivapillu kuten antaa ymmärtää?

Törkykommentti ilmiannettu.

Vierailija
18/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hys, hys. Ihmisille tulee paha mieli, kun tällaista puhuu. Ei voi tehdä muuta kuin valittaa. 

Vierailija
19/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus marjoista maksettiin hyvin kunnes kehitysmaalaisten tuominen työvoimaksi alkoi yleistymäään. Tekevät käytännössä riisipalkalla töitä jopa 16 tuntia per vuorokausi ja asuvat metsissä satokauden ajan. Valitettavasti suomalaiset eivät tähän alistuneet, joten tilanne on mikä on.

Vierailija
20/36 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marjojen noukkiminen on luonnon monimuotoisuuden pilaamista ja ilmastonmuutoskin kiihtyy. 

Tämä! Mikä oikeus ihmisellä on viedä  ruoka metsän eliöstöltä? Luonnon monimuotoisuus edellyttää tiettyä määrää marjoja nimenomaan metsän eläinten ravinnoksi ja mitä enemmän me marjoja keräämme, sitä ripeämmin luontokato etenee. Samalla pitää muistaa, että vanhoissa metsissä ei marjoja enää ole kuin laikuittain, joten ihmisen tulee pidättäytyä itsekkäästä toiminnasta ja jättää talousmetsien marjat linnuille ja jyrsijöille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä