Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kivasti pieneni ansiosidoonainen. Tänään tuli päätös

Vierailija
06.05.2024 |

Kiitos hallitus

Kommentit (223)

Vierailija
41/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, jos vihdoinkin alkaa säästötoimet puremaan.

Hiljalleen varmaan taas työtkin alkaa kiinnostamaan?

Mistä sinunlaisia ihmisiä sikiää? Luuletko tosiaan ettei työttömiä työt kiinnosta? Kun ei niitä töitä saa niin on se aika vaikea sinne mennä. 

Ai mistä sikiää?

No ihan siitä, jos/kun joutuu maksamaan veroja vaikkapa kolme tonnia joka kuukausi, niin pikkasen kiinnostaa, mihin niitä verorahoja syydetään.

Kyllä töitä tarjolla on monillakin aloilla.

Sinä mitään kolmea tonnia veroja maksa 😂

Vierailija
42/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi moni joutuu lopettamaan osa-aikatyöt. Kaupat ja ravintolat on myöhään auki esim. klo 23.00 asti, jonka jälkeen pitää vielä laskea kassa jne. Viimeinen linja-auto menee klo 22.30.

Soviteltua päivärahaa leikataan, ei ole enää varaa pitää omaa autoa, työtunteja ei saa lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi moni joutuu lopettamaan osa-aikatyöt. Kaupat ja ravintolat on myöhään auki esim. klo 23.00 asti, jonka jälkeen pitää vielä laskea kassa jne. Viimeinen linja-auto menee klo 22.30.

Soviteltua päivärahaa leikataan, ei ole enää varaa pitää omaa autoa, työtunteja ei saa lisää.

Ollaan kaikki työkkärin listoilla hakemassa päivätöitä.

Vierailija
44/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi työttömille pitäisi maksaa eri summia? Töissäkin samasta nimikkeestä maksetaan yleensä sama palkka.

Tätä ihmettelen työttömänä, joka on saanut joskus 400pv ansiosidonnaista. Ei tosin ollut kuin joku muutama satanen enemmän kuin työmarkkinatuki. Älytöntä että joku voi saada vaikka 2500-3500€ ansiosidonnaista. Maailma on epäreilu paikka.

Vierailija
45/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasin juuri että ansiosidonnainen pieneni niin paljon että joudun hakemaan tt-tukea 😮

Tt-tukeen vaikuttavat puolison tulot, lainat ei ole asumismenoja, ei saa omistaa kesämökkiä.

Niin osaan kyllä lukea joten selvitin jo edellytykset ja olen oikeutettu.

Vierailija
46/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaista ei saisi ollenkaan,  jos työt ei olisi kiinnostaneet. 

Ei menneisyydestä kukaan ole puhunutkaan, vaan nykyisestä tilanteesta.

Vai saako ansiosidonnaista samaan aikaan, kun on töissä?

Saa, jos työaika on alle 80 % täydestä työajasta ja osa-aikaisuus ei ole työntekijän aloitteesta. Tällä tavoin sain itse käteen saman kuin kokoaikatyöstä, mutta töitä tein vain 2-3 päivää viikossa.

Vierailija
47/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi työttömille pitäisi maksaa eri summia? Töissäkin samasta nimikkeestä maksetaan yleensä sama palkka.

Tätä ihmettelen työttömänä, joka on saanut joskus 400pv ansiosidonnaista. Ei tosin ollut kuin joku muutama satanen enemmän kuin työmarkkinatuki. Älytöntä että joku voi saada vaikka 2500-3500€ ansiosidonnaista. Maailma on epäreilu paikka.

Niin, mutta jos asuu puolison kanssa, joka tienaa 2200 brutto ja 2 lasta niin ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea ja vuorotöihin puoliso tarvitsee auton.

Vierailija
48/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyysturvan lapsikorotukset ja sovitellun työttömyysturvan 300 euron suojaosa poistuvat 1.4.2024 alkaen. Heikennykset koskevat ansiopäivärahaa, peruspäivärahaa ja työmarkkinatukea.

Jep. Hallitus ampuu omaan nilkkaan näillä leikkauksilla ja veron korotuksilla. ALV on suurimmassa osassa kulutustuotteita 24%. Nyt leikataan ihmisiltä jotka elää normaalia elämää, ajaa autolla työhön ja ostaa vaatteita ja kenkiä lapsilleen ja itselleen. Verotuotot vähenee myös ansiosidonnaisesta päivärahasta (vero oli muistaakseni 22%) jota ei enää juurikaan makseta kun ihmisille ei sitä myönnetä. Taloudellinen tiukkuus on myös omiaan lisäämään pahoinvointia yhteiskunnassa. Tämä näkyy terveydenhuollossa, sosiaalihuollossa yms. Menojen kasvuna. Onnea Suomi! Miten meni noin niinkuin omasta mielestä?

Vierailija
49/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta jos asuu puolison kanssa, joka tienaa 2200 brutto ja 2 lasta niin ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea ja vuorotöihin puoliso tarvitsee auton.

En minä tiedä kun en ole jumala.

Vierailija
50/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse meinaan ostaa jatkossa pelkkää ruokaa myös jos saan työn, koska ansiosidonnaista leikattiin.

Hiukset leikkaan itse ja laitan nutturalle, letille tai ponnarille.

Vierailija
51/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen osa-aikaista työtä, jonka johdosta ansiosidonnaista leikataan 150e kuussa. Mitäs töitä sinulla olisi tarjolla? Olen kovasti etsinyt, joten hienoa kuulla tästä tarjouksesta lisää!

Vierailija
52/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse meinaan ostaa jatkossa pelkkää ruokaa myös jos saan työn, koska ansiosidonnaista leikattiin.

Leikkaukset lähtevät yrityksiltä.

Teen ruokaa kotona jota puoliso ottaa evääksi töihin, hänellä on vakituinen työpaikka. Koska mun ansiosidonnaista leikattiin niin puoliso ei voi käydä enää lounaalla ravintolassa.

Vierailija
53/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinunlaisia ihmisiä sikiää? Luuletko tosiaan ettei työttömiä työt kiinnosta? Kun ei niitä töitä saa niin on se aika vaikea sinne mennä. 

Ai mistä sikiää?

No ihan siitä, jos/kun joutuu maksamaan veroja vaikkapa kolme tonnia joka kuukausi, niin pikkasen kiinnostaa, mihin niitä verorahoja syydetään.

Kyllä töitä tarjolla on monillakin aloilla.

Idiootti. Ääntä kyllä lähtee, täysin ymmärrystä vailla työmarkkinasta.

Vierailija
54/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen osa-aikaista työtä, jonka johdosta ansiosidonnaista leikataan 150e kuussa. Mitäs töitä sinulla olisi tarjolla? Olen kovasti etsinyt, joten hienoa kuulla tästä tarjouksesta lisää!

Myös asumistuesta lähti 300 euron ansiotulovähennys huhtikuussa eli sitä leikataan seuraavan vuositarkastuksen yhteydessä.

Vierailija
55/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alv nousee. Mielestäni veronalennukset pitäisi laittaa maksukortille, joka käy vain kotimaassa. Tällä maksukortilla sitten kulutus saisi siirtyä vain 25,5 prosentin alvikantaan. Näin se kulutus saataisiin ohjattua verotuksellisin keinoin takaisin kotimaahan.

Vierailija
56/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hallitus: 60 000 uutta TYÖTÖNTÄ tähän mennessä. Miten meni omasta mielestä persut?

Vierailija
57/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alv nousee. Mielestäni veronalennukset pitäisi laittaa maksukortille, joka käy vain kotimaassa. Tällä maksukortilla sitten kulutus saisi siirtyä vain 25,5 prosentin alvikantaan. Näin se kulutus saataisiin ohjattua verotuksellisin keinoin takaisin kotimaahan.

Ihmiset vähentävät ostamista ja tulee yt-neuvotteluita.

Vierailija
58/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaisen keräämiseen vaaditaan jatkossa 12 kuukautta.

Ja syksyllä tulee porrastus eli 2 kuukautta saa täyttä, sitten 80 % ja sitten 75 %.

Vierailija
59/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaisen keräämiseen vaaditaan jatkossa 12 kuukautta.

Ja syksyllä tulee porrastus eli 2 kuukautta saa täyttä, sitten 80 % ja sitten 75 %.

Jos palkka on pieni niin ei saa edes enää ansiosidonnaista tai saa, mutta se on työmarkkinatuen suuruinen.

Vierailija
60/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro mulle, missä maksetaan sama palkka. En oo vielä kertaakaan moiseen törmännyt ja ikää 58 v

Lähes kaikissa valtion ja kunnan hommissa on palkkaluokat. Yksityisilläkin isoissa ryhmissä samaa työtä tekevilla on muutaman satasen sisällä sama palkka. Kaupat tarjoavat samaa palkkaa kaikille. Onhan noita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän