Olen pian 50 v enkä ole saanut elämässäni mitään aikaiseksi.
Työtönkin olen ja sinkku joten elämäni on onnetonta ja yksinäistä. Tunnen itseni luuseriksi ja tyhmäksi loppuelämäni ajan.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä. Mitä te sitten olette tehneet 50v? Tuijottaneet seinää? Päiväkodin jälkeen kai nyt peruskoulu sentään ja sitten 35v kämpillä tuijottamassa seinään? Tai laitteeseen. Aika hurjaa kyllä.
Ei nyt sitä mitään merkittävää tarvi tehdä kuten pelastaa maailmaa tai toimia pressana tai ministerinä, mutta kai kaikki nyt jotain sentään tekee?
Ellei, niin mikä oli se ajatus silloin peruskoulun jälkeen jos ei siinä kohtaa tapahtunut mitään? Muut meni opiskelemaan, töihin, perusti perhettä, biletti, ja sinä tuijotit seinään?
Menemättä enempää elämäntarinaani voin sen verran kertoa, että seinän tuijottamista on harrastettu 0 tuntia. Ehkä joitakin minuutteja koko elämän aikana.
Valaisiko yhtään?
Olet siis elämäsi puolivälissä tai vähän yli. Vielä ehdit. Pitää ottaa vain tavoite. Mikä on elämän tarkoitus? Raamatun mukaan se on viljellä ja varjella luontoa. Löytyisikö siltä saralta tehtäviä, jolloin voisit sanoa, että tein oman osuuteni. Ihmiset ovat nykyään sisäänpäin kääntyneitä ja pohtivat liikaa omaa surkeuttaan. Sen sijaan pitäisi kysyä: mitä voin tehdä jonkun muun hyväksi, auttaa jota kuta. Siitä saa elämäänsä sisältöä.
Mutta älä pilaa muiden päivää kiukuttelemalla ja laajasti valittaen julkisilla paikoilla. Käyttäydy.
Täyttä paskaahan tämä elämä on. Kohta kiintää viiskymppiset silmissä ja päin helvettiä on kaikki mennyt. Ei uraa, ei autoa, ei kavereita, ei rikosrekisteriä, ei parisuhdetta, seksikumppaneita yksinumeroinen määrä, alle 60000eur/vuosi tulot.
Kun 50v tulee täyteen, aion lopettaa elämisen jos tämä ei tästä paremmaksi ala muuttumaan. Käyn vain töissä ja kotona, illat makaan sohvalla tai sängyssä. Ei väliä onko kesä vai talvi.
Vierailija kirjoitti:
Täyttä paskaahan tämä elämä on. Kohta kiintää viiskymppiset silmissä ja päin helvettiä on kaikki mennyt. Ei uraa, ei autoa, ei kavereita, ei rikosrekisteriä, ei parisuhdetta, seksikumppaneita yksinumeroinen määrä, alle 60000eur/vuosi tulot.
Kun 50v tulee täyteen, aion lopettaa elämisen jos tämä ei tästä paremmaksi ala muuttumaan. Käyn vain töissä ja kotona, illat makaan sohvalla tai sängyssä. Ei väliä onko kesä vai talvi.
Jos sulla on yli 50 000 euron vuositulot, niin mitä ihmettä teet rahoillasi, jos ei ole mitään? Itse olen köyhyysrajan alapuolella elänyt koko elämäni.
No voii :( Miääpä oon ollut jo 3 kertaa linnassaki vaikka oon vasta 47. Enää en jouda kun on persuuden myätä tullutnuo kunnan valtuusto hommat. Meikälääset kun ei äänestäiä petä taikka vasurie kynsii hylykää.
Itse olen noin samaa ikää ja vain yo ja amk inssi.
Nyt kuitenkin etelä-suomessa alla jo oma velaton okt.
Sen lisäksi on velaton mökki uudellamaalla ja 2 sijoitus omakotitaloa.
Tämä kaikki siis työnteolla -perintöä/alkupääomaa perheeltä kun sain 0 euroa.
Talot eivät ole vuosimallia 2026 eikä edes 2025 vaan kovaa työtä vaativia raskaita saneerauskohteita.
Itse kun remppaa kaiken itse niin euro säästyy- toki on kovaa ja raskasta työtä -palkkatyön päälle siis se raskas vkl remppatyö.
Kaikki menestys perustuu kovaan työntekoon ja säästämiseen.
Kaikki toki tulee aina ostaa erittäin halvalla -bisneksessä lopputuloksen ratkaisee mihin hintaan on ostettu tavaraa. Eli jos haluat menestyä -sinun tulee ostaa kaikki halvalla.
Eli yhäkin yksilö pystyy tässä sosialistimaassa menestymään -kovalla työllä.
Vaikeaa se toki on koska systeemi estää kaikin tavoin ja veroin menestystä.
Varsinkin NYT on superhyvä aika ostaa se oma asunto/okt hinnat ovat aivan pohjassa NYT.
Eli rohkeasti tekemään isoja jämptejä päätöksiä NYT.
Itsekin pidin 18-25 veenä omaa taloa suomessa mahdottomana, mutta niin vain sitä tavoitellen ja aina säästäen tuo supertavoite toteutui. Pitää siis olla PÄÄMÄÄRÄ ja ASENNE kunnossa.
Toivotan siis tsemppiä kaikille -ahkera ja rohkea palkitaan lopussa.
terveisin
se palstan upseeri ja herrasmiestyyppi
Inssinen
Vierailija kirjoitti:
Olet siis elämäsi puolivälissä tai vähän yli. Vielä ehdit. Pitää ottaa vain tavoite. Mikä on elämän tarkoitus? Raamatun mukaan se on viljellä ja varjella luontoa. Löytyisikö siltä saralta tehtäviä, jolloin voisit sanoa, että tein oman osuuteni. Ihmiset ovat nykyään sisäänpäin kääntyneitä ja pohtivat liikaa omaa surkeuttaan. Sen sijaan pitäisi kysyä: mitä voin tehdä jonkun muun hyväksi, auttaa jota kuta. Siitä saa elämäänsä sisältöä.
Ei itse asiassa saa. Minä olen uhrannut elämästäni lähes 30 vuotta muiden auttamiselle rahaa vastaan ja olen kärsinyt todella vahvasta merkityksellisyyden puutteesta lähimmät vuodet. Olen tehnyt merkityksellisyyttä muille ihmisille mutta en itselleni. Nyt se on loppumassa kun tein ison mokan töissä ja ehkä saan potkut. Olen tästä suorastaan helpottunut. Tiedän että lähikuukaudet tulevat olemaan stressaavia potkujen ja karenssin takia mutta oloni on hyvä, että vihdoinkin. Vihdoin minulle tulee pakottava syy jäädä pois oravanpyörästä ja olla ainakin pari vuotta rauhassa. Olen enemmän huojentunut tästä kaikesta vaikka samaan aikaan ulkopuolelta katsottuna varmasti muutun askeleen verran syrjäytyneemmäksi. Mitään perhettä tai parisuhdetta en ole onnistunut saamaan raataessani työelämässä 30 vuotta.
Elämällä ei ole mitään syvempää merkitystä. Ollaan atomeita klumppaantuneena yhteen joille jotenkin kierosti on saatu tietoisuus aikaiseksi. Status, mammona, 2 lasta ja farmariauto - tyhjää ja ei kerro kenenkään ihmisyydestä yhtään mitään. (En toki tarkoita että absoluuttisessa köyhyydessä olisi mitään hienoa itsessään, mutta kesämökin, kaarat, hifilaitteet jne.). Kun katsoo oman firman menoa niin joukkopsykoosihan se on. Ihan samaa indoktrinaatiota siellä käytetään kuin missä tahansa uskonnossa tai kultissa. Johtajilla on hyvä palkat ja puku päällä, töitä tehdään 24/7 ja hiukset lähteneet päästä, läheisiä ei nähdä koskaan. Samalla lailla monttuun menevät statuksen tavoittelijat kun muutkin, sitä ei rahat ja tittelit estä. Ja ei mene kauaakaan että kukaan ei enää muista. Siksi kannattaa muistaa että mikään ei ole ikuista ja elää elämäänsä omien arvojen mukaisesti. Ihailla vaikka luontoa, tähtitaivasta ja koittaa nauttia sen minkä voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne. Toisaalta surettaa ja masentaa, mutta toisaalta on todella levollinen tunne koska oikeasti ei ole yhtään mitään menetettävää vaikka huomenna tulisi ydinlaskeuma niskaan tai vain päättäisi lähteä selkoseen eikä tulisi enää ikinä takaisin.
Mulla sama. Tiedän ettei kun täältä lähdetään, niin ne hienommat ihmiset jättävät rikkautensa, tittelinsä ja kaiken kalliinsa tänne, eivätkä mitään vie mukanaan.
Mutta ovat toivottavasti eläneet mielekkään elämän. Sehän tässä on tärkeintä.
Vierailija kirjoitti:
Lähde vaikka opiskelemaan. Opiskellessa on helppo saada joku työkin siihen oheen.
Just joo.
Kirjoita kirja! Moni tunnettu on kirjoittanut vasta 50 täytettyään sen ekan kirjan.
Vai onko ap tavoitteesi vain keljuilla jonkun muun kustannuksella, jos on, niin en voi sua auttaa.
Sehän on hölmöä kerätä aarteita maan päälle! Ihan kuin täällä ikuisesti olisitte. Kukaan ei ole luvannut meille edes huomista, edes seuraavaa minuuttia.
Ai lapsille? Lapsille ja lapsillenekin voi kaiken menettää ja voi tulla sotia että menee kaikki.
tärkeämpi ajatus on, että missä vietät iäisyytesi?
Saavuta itsellesi iankaikkinen elämä. Pyydä Jumalaa ilmaisemaan sinulle itsensä, kun olet yksin ja rauhallisessa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitsekaan saavuttaa mitään 😊 Tee asioita mistä sinulle tulee hyvä mieli ja nauti elämästä
Siinäpä se kun ei ole saavuttanut niitäkään. Ei kai sitä olisi su-aamuna ennen kasia täällä palstalla tai edes netissä, jos elämässä olisi jotain sellaista mistä tulee hyvä mieli ja josta nauttii.
Olet mestariuimari, muista se.