Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

K-supermarketin ryöstöhinnat varastamista kuluttajilta

Vierailija
05.05.2024 |

Eräänkin appelsiinimehun hinta kohta neljä euroa. Jokunen vuosi sitten saman tuotteen sai alle kahdella eurolla. En aio maksaa ryöstöhintoja ja toivoisin, että muutkin ihmiset äänestäisivät jaloillaan.

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytkö Vuittoninkin liikkeessä taivastelemassa hintoja?

Miksi tämä keskustelukulttuuri on tällainen? Kävin ruokakaupassa. Olen vihainen hinnoista jokaisen suomalaisen puolesta, sinunkin.

No ei sinun ole pakko käydä kalleimmassa mahdollisessa kaupassa asioimassa.

No itse asiassa tää aihe on mullekin ihan validi, täällä toinen jota ärsyttänyt k-marketin hinnat jo kauan. Ai miksi ns olisi pakko käydå kalleimmassa kaupassa? Koska tuo kaikista kallein k-market on tien toisella puolella, ja lähin muu ruokakauppa kilometrien päässä. Olisi niin kätevä käydä siinä lähimmässä, ei vain silloin kun hätäisesti tarvitsee vaikka puuttuvan aineen ruoanlaittoon mutta muutenkin. Perusaineiden ostossa säästäisi päivästä riippuen jopa 5-10€ jos kåvisi prismassa tuon puljun sijaan jossa valikoimakin onneton. 

ja joo ap, aivan asiallinen aloitus. Palstalla vaan aina jonkun täytyy hyökätä vastaan hyökkäämisen ilosta. 

Vierailija
62/111 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta Kesko kohtelee myös työntekijöitään inhimillisesti! Hinnassa näkyy myös vastuullisuus ja arvot.

T. Tyytyväinen Keskon työntekijä

Ei pidä paikkaansa. Kokemusta useasta k-kauppiaasta, suurin osa on epäreiluja työntekijöitään kohtaan, yleisölle esittävät hyviä tyyppejä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla työtön 🤣🤣

Ihan jokaisen kuluttajan parasta ajattelen. Miksi pitää heti viedä keskustelu tälle tasolle?

Et sä mitään kenenkään muiden parasta ajattele kuin itses. Oot semmonen mulle heti kaikki tänne -tyyppi.

Vierailija
64/111 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä keskustelukulttuuri on tällainen? Kävin ruokakaupassa. Olen vihainen hinnoista jokaisen suomalaisen puolesta, sinunkin.

No ei sinun ole pakko käydä kalleimmassa mahdollisessa kaupassa asioimassa.

No itse asiassa tää aihe on mullekin ihan validi, täällä toinen jota ärsyttänyt k-marketin hinnat jo kauan. Ai miksi ns olisi pakko käydå kalleimmassa kaupassa? Koska tuo kaikista kallein k-market on tien toisella puolella, ja lähin muu ruokakauppa kilometrien päässä. Olisi niin kätevä käydä siinä lähimmässä, ei vain silloin kun hätäisesti tarvitsee vaikka puuttuvan aineen ruoanlaittoon mutta muutenkin. Perusaineiden ostossa säästäisi päivästä riippuen jopa 5-1

Minä säästän tuon 5-10 € joka kerralla käydessäni K-kaupassa kun käytän omaplussa-edut ja ostan laputettuja tuotteita. Käyn aamuisin kun tuotteet on vasta laputettu niin en jää ilman.

Vierailija
65/111 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö tollo luuseriköyhä että apapelsiineista on maailmanlaajuinen pula ja hinta sen mukainen? Onko liian kiire kitata halpaa Pirkka-kaljaa ettet ehdi maailman menoa seurata?

Koulukin taisi jäädä kesken?

Mikä sun ongelma on? Aivan asialliseen aloitukseen piti tunkea haukkumaan toista luuseriksi, köyhäksi ja tehdä olettamus alkoholisoitumisesta vaikka missään ei edes mainintaa alkoholista.  

Vierailija
66/111 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tienaan viitisen tonnia kuussa ja pakkoa sanoa, että kyllä ruoka on kallista. Sen takia mainitsen palkkani, joka ei edes kummoinen nykytilanteessa ole, että kyllä me kohtalaisesti tienaavatkin vertailuja tehdään ja ostetaan "fiksusti".

Ei kyllä tule mentyä k-supermarketteihin tai marketteihin kuin pakon edessä. Korivertailujen mukaan Prismat ja Lidlit ovat vain vähän halvempia, mutta ainakin omilla tuotteilla se hintaero on montakymmentä prosenttia noiden edellämainittujen hyväksi. Tietenkin plussakortilla voi saada hyviäkin alennuksia, mutta en jaksa kytätä hintoja. Menen sinne missä on kokonaisvaltaisesti edullista.

Tienaan myös viitisentonnia ja kauppalista on noin 15 tuotteen mittainen. Liha tulee metsästä, kala merestä, munat, kasvikset, yms suoraan tuottajilta. 

Vierailija
67/111 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-markettien liikeidea on ainakin syrjäytyneiden ja muiden pieniosaisten rahojen vienti. Ei jakseta ajatella hetkeä pitemmälle tai viitsitä käydä halvemmassa kaupassa kauempana, niin rahat kannetaan naapuritontin kauppiaalle. Järkyttäviä kioskihintoja. 

Vierailija
68/111 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni K-ryhmän kaupat boikottiin koska heikensivät vessapaperinsa laatua ihan törkeästi. K-Menun alla kulkeva tuote. Aivan luokattoman huonoa mutta hinta pysyi samana. Valitin asiasta mutta mitään ei ole kuulunut. Pitäkää tunkkinne.

Ne K-Menu-tuotteet ovat muutenkin köyhien kamaa. Onhan siellä K-kaupassa Lambia ja muitakin hyviä papereita myynnissä.

Vierailija
69/111 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron nyt surullisen faktan. Köyhyys lähtee vain talouskasvulla. Ja se lisää tuloeroja. Ja siitähän empaattinen ihminen ei tykkää, että Suomi tarvitsee myös niitä menestyjiä. 

Vierailija
70/111 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-Kaupan omistaminen on sama kuin omistaisi setelin-painokoneen.

Vierailija
71/111 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun minun puolestani tarvitse olla vihainen, koska minulle on ihan herttaisen yhdentekevää mitä ruoka maksaa. Ostan mitä haluan. Käyn 80-prosenttisesti K-kaupassa koska siellä on minusta hyvä valikoima ja lähellä kotiani on iso K-market. Lidl on vielä lähempänä mutta siellä en käy juuri koskaan. Olen yrittänyt muutaman kerran ja en vaan löydä sieltä minulle mieluista tavaraa. 

Vierailija
72/111 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itsellänikin jää kaikki tarpeeton ostamatta nykyään kuten mehut ja suklaa. Joskus silloin tällöin voin ostaa halpislimpparia. 

Vierailija
73/111 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan K-Marketista kaikki ruokaostokset, myös appelsiinimehut. En ole ikinä ajatellut hintoja. Ruokaa on ostettava kuitenkin enkä halua juosta tarjousten perässä.

Eikö tunnu vastenmieliseltä käydä antamassa tuntemattomalle yrittäjälle omaa rahaa? Sitten kauppias lähtee lomareissulle sinun antamilla rahoilla. Sen ruuan saa nimittäin oikeaan hintaan muualta.

K-kaupassa ne rahat sentään menee paikalliselle kauppiaalle (ainakin osittain), Lidlissä ainoastaan jollekin saksalaisille porhoille. 

Vierailija
74/111 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo mitä on inflaatio? Tiedätkö mitä se tarkoittaa, ap?

INFLAATIO, ota selvää mitä tämä sana tarkoittaa.

Vierailija
75/111 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerron nyt surullisen faktan. Köyhyys lähtee vain talouskasvulla. Ja se lisää tuloeroja. Ja siitähän empaattinen ihminen ei tykkää, että Suomi tarvitsee myös niitä menestyjiä. 

Kansa haluaa empatiaa, ja kaikki samalle viivalle! Köyhälle kuuluu se mikä rikkaillekin!

Vierailija
76/111 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haloo mitä on inflaatio? Tiedätkö mitä se tarkoittaa, ap?

INFLAATIO, ota selvää mitä tämä sana tarkoittaa.

Inflaatio on sitä, että hinnat nousee muutaman prosentin taulukoissa ja todellisuudessa 20-50%. Kuten nyt on monelle ruokatuotteelle tapahtunut. Inflaation varjolla voi tehdä jänniä juttuja. 

Vierailija
77/111 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on hinnat nousseet kautta linjan. K-supermarketissa on vain Liiteriä ja Pirsmaa parempi lihatiski niin pakkohan siellä on käydä. Ja kahvinapit ovat halvempia.

Kahvinapit? Kofeiinitabletitko?

Vierailija
78/111 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesko ja itsenäiset K-kauppiasyrittäjät maksoivat vuodelta 2022 Suomeen yhteensä 178,4 miljoonaa euroa yhteisöveroa.

S-ryhmään kuuluvat yritykset maksoivat vuonna 2022 yhteisöveroa yhteensä 62,3 miljoonaa euroa. 

Lidl Suomi GmbH (Lidl Suomi Ky:n yhtiömiehenä) maksaa vuodelta 2022 yhteisöveroa Suomeen 15 miljoonaa euroa.

Vierailija
79/111 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K-markettien liikeidea on ainakin syrjäytyneiden ja muiden pieniosaisten rahojen vienti. Ei jakseta ajatella hetkeä pitemmälle tai viitsitä käydä halvemmassa kaupassa kauempana, niin rahat kannetaan naapuritontin kauppiaalle. Järkyttäviä kioskihintoja. 

No ne pienet k-marketit on nimenomaan kioskeja, aina pienemmissä kaupoissa on isommat hinnat. Pienemmän kaupan ylläpito on suhteessa kalliimpaa kuin ison marketin. Siinä maksetaan just siitä helppoudesta että kauppa on lähellä ja helposti saatavilla niillekin, jotka ei jaksa/pysty pidemmältä hakemaan ruokiaan. 

Vierailija
80/111 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän ei ole pakko käydä,eikä varsinkaan appelsiinimehua ostaa....