Jos asiakas kohdistaa negatiivisen palautteen tiettyyn työntekijään
Mutta kertoo palautteen toiselle työntekijälle, niin kumpi tapa on parempi?
Työkaveri antaa palautteen työntekijälle
Vai palaute esimiehen kautta?
Kommentit (3)
Eikös yleensä firman käytännöt ole palautteen aihe, jokin puute tai bisnestapa. Laki voi myös määrätä jotain hullua työntekijöiden sanottavaksi tai tehtäväksi? Ellei se henkilö itse tajua että käytäntö on haitallinen asiakkaille. Ja asiakkaat vapaita ihmisiä valitsemaan.
Työroolissamme meidän on sopeutettava viestintämme asiakkaan mukaan. Kun juttelee kollegan, kumppanin tai ystävän kanssa, vastuuu on yhteinen ja molempien on sopeuduttava. Mitä enemmän aiheesta tietää, sitä helpompi on sopeutua, vaikka se vaatiikin aina enemmän energiaa.
Luonteeltaan ihmiset ovat lähellä toisiaaan, mutta heidän tekonsa erottavat heitä -Kungfutse
Esimiehen kautta. Muuten se palautteen vastaanottanut voi joutua ikävään välikäteen jos menee suoraan toiselle kertomaan kuinka tämä on mokannut.