Miksi normaaleihin huoltotehtäviin tehdään turvallisuusselvitys ja huumetestit?
Eikös juuri narkit tee noita paskahommia, outoa että tuollaisia vaaditaan.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko työnantajana mieluummin töihin narkkareita ja rikollisia vai kunnollisia työntekijöitä.
Maksatko mieluummin kotiin tukia sille narkkarille? Etkö? Ota töihin sitten.
Ei niistä töihin ole kun ei ole muuta mielessä kuin pään sekaisin saaminen. Ota itse.
Mielestäni niin kauan kuin huumeiden käyttö on kriminalisoitua toimintaa on huumetestien vaatiminen vastoin oikeusvaltio periaatetta. Miksi minun pitää todistaa olevani syytön? Eikö se ole syytön kunnes toisin todistetaan ja todistaminen pitää löytyä syyttäjällä. Minulla han on oikeus vaitioloon eikä se tee minusta syyllistä. Nythän minua kohdellaan syyllisenä kunnes todistan syyttömyyteni.
En tiedä mitä ihmeellistä noissa selvityksissä on, vai onko sulla jotain salattavaa? On itsestäkin tehty muutaman kerran. Kertoohan se ihmisestä jotain jos on rikostuomioita ja huumetaustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisista huoltotehtävistä puhut?
Kiinteistö esimerkiksi. Edes vaativissa IT-hommissa ei tarvitse turvaselvityksiä tai huumetestejä. Tuntuu, että joissain yrityksissä johto on jostain syystä päättänyt, että nuo tehdään. Syytä voi vaan arvailla, ehkä joku uskovaisuus tai vastaava taustalla.
Mieti nyt vähän kiinteistönhoitajan työtä. Yleisavaimet saatavilla, voi nyysii asunnoista mitä vaan ja rahoittaa siten huumeiden käyttönsä. Ja olen kuullut, että palkanlaskijoiltakin vaaditaan huumetestaus, kun saoittavat hommassa.
Ei vaadita palkanlaskijoilta huumetestausta.
T. Palkanlaskija
Varmasti siksi että aikaa jää tehokkaaseen työntekoon eikä aika mene selittäessä kaikkille supersarkareille että teidän työntekijät on alkoholisteja ja narkomaaneja. Suomessa on sananvapaus mutta ei ajattelupakkoa. Asiakkaathan useasti tietävät asiat huomattavasti paremmin. Onni että vaativat niin lörpöttely ei kovin pitkään vaikuta työntekoon. 😃🤑🤗
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni niin kauan kuin huumeiden käyttö on kriminalisoitua toimintaa on huumetestien vaatiminen vastoin oikeusvaltio periaatetta. Miksi minun pitää todistaa olevani syytön? Eikö se ole syytön kunnes toisin todistetaan ja todistaminen pitää löytyä syyttäjällä. Minulla han on oikeus vaitioloon eikä se tee minusta syyllistä. Nythän minua kohdellaan syyllisenä kunnes todistan syyttömyyteni.
Noin sanoo ne joiden huumetestit näyttäisi positiivista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinteistö esimerkiksi. Edes vaativissa IT-hommissa ei tarvitse turvaselvityksiä tai huumetestejä. Tuntuu, että joissain yrityksissä johto on jostain syystä päättänyt, että nuo tehdään. Syytä voi vaan arvailla, ehkä joku uskovaisuus tai vastaava taustalla.
🤣 Sinähän se vaativista IT-hommista kaiken tiedätkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣 Sinähän se vaativista IT-hommista kaiken tiedätkin.
Mistäs sinä tiedät kirjoittelijoiden taustoista? Vaikka sinä itse olet työtön kotona makoilija, niin suurin osa täällä on ihan normaaleita työssäkäyviä ihmisiä.
Ihme juttu tosiaan, jauholla jaksaa paremmin.
Vahingon sattuessa työnantaja on vastuussa, jossei selvityksiä tehty se on voi voi.
Tietenkin tehdään, saisi olla useammassakin ammatissa.
Ennakoidaan ja ennaltaestetään hankaluuksia, "vahinkoja", rikollisuutta, laiminlyöntejä, vahingontekoja, pyritään ennakoimaan saalistajia eli kaverin porukoita, jotka vaativat tekemään tai tuomaan työpaikalta sitä tai tätä, ansainta-, kiristys- tai vahingottamismielessä. Lisäksi ongelmalliset, riippuvaiset, sairaat, rikolliset ja kv:t, vaikuttavat valtavasti työpaikan ilmapiiriin ja työmoraaliin omalla käyttäytymisellään, ja vievät valtavasti energiaa, joka normaalisti käytettäisiin työntekoon. En ole koskaan ymmärtänyt näiden "työllistämistä" mihinkään lasten, nuorten enkä nuorten aikuisten hoito-, koulutus-, kerho- tai opiskelupaikkoihin tms. Outoa toimintaa.
Jos et ole huumeidenkäyttäjä AP, niin silloinhan testin tekeminen ei ole minkäänlainen ongelma? Varsinkin jos työpaikan saaminen on siitä kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Kyllä niihin it-hommiin moniin on huumetestit nykyään. Työhöntulotsrkastuksen yhteydessä. Kiinteistohuollossa tai huoltotehtävissä yleensäkin ollaan usein asiakkaiden luona, ja HE vaativat ne turvaselvitykset. Pitää se nyt vähän miettiä, ketä tiloihinsa päästää, kenelle antaa avaimia ym
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ei? Joka ainoa it-alan homma jostain hikisestä js-koodarista lähtien näyttää vaativan turvaselvitykset. Jotkut myös huumeseulat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko työnantajana mieluummin töihin narkkareita ja rikollisia vai kunnollisia työntekijöitä.
Maksatko mieluummin kotiin tukia sille narkkarille? Etkö? Ota töihin sitten.
Työttömät, yms tuilla elävät tulevat yhteiskunnalle halvemmaksi kuin työssäkäyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti nyt vähän kiinteistönhoitajan työtä. Yleisavaimet saatavilla, voi nyysii asunnoista mitä vaan ja rahoittaa siten huumeiden käyttönsä. Ja olen kuullut, että palkanlaskijoiltakin vaaditaan huumetestaus, kun saoittavat hommassa.
Ei vaadita palkanlaskijoilta huumetestausta.
T. Palkanlaskija
Jos sinulta ei ole vaadittu niin se ei tarkoita etteikö kaikilta vaadittaisi. Huumetestit on yritys kohtaisia päätöksiä.
Jos huumeet ovat automaattisesti tie rappioon ja elämänhallinnan menetykseen, miksi huumetestejä vaivaudutaan edes tekemään?
Ainoastaan kannabis näkyy testeissä positiivisena noin kuukauden, muut häviävät viikossa tai parissa, kovat huumeet kuten LSD muutamassa päivässä.
Olen viihdekäyttäjä ja minulle on tehty lukuisia huumetestejä työn takia. Aina negatiivinen, koska osaan ennakoida testien ajankohdat.
Huumetestien idea ei ole narauttaa huumeiden käyttäjää vaan ongelmakäyttäjät, jotka eivät osaa olla ilman päihteitä kolmea viikkoa enempää.
Ihan turha on huumetestejä pelätä.
Haluaisitko ap narkin tulevan kotiisi ihan avaimilla sisään sinun poissaollessasi? Sitähän minäkin.