Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pienen budjetin häät. Mitä mieltä olette?

Vierailija
05.05.2024 |

Haluttaisiin kutsua noin 80 henkeä ja pyytää palveluksia vierailta. Esmes mun hiukset ja hääpuku, miehen puku, kukat ja valokuvaus olisi tarkoitus saada ilmaseksi vierailta. Siksi kutsutaan paljon ihmisiä ja myös että saadaan kunnon häämatkakassa kokoon häälahjojen muodossa. Aateltiin pyytää  50€ per henkilö, pariskunnat 80€ niin saataisiin kasaan noin 3000€, millä jo pääsis parin viikon matkalle.

Budjetti ois noin 500€ ja mahdollisesti voitais venyä 600:aan.

Tuosta mun pitää maksaa mun perheen matkat neljälle hengelle eli siihen menee jo lähes 80€ budjetista.

Juhlatilan vuokran oon saanut tingittyä 100€ kun lupasin et vieraat hoitaa siivoomisen. Juhlapaikka on luvannut antaa koristelut myös ilmaseksi, ja vieraat voi tehdä koristelut. Vähän pelottaa onko tollasella maatalousseuralla tarpeeksi hienoja koristeita. Aattelin varata noin 25€ lisäkoristeluihin mitkä sopis meidän häiden romanttiseen tyyliin. Varmaan jotain ilmapalloja tulis myös, niitä oon pyytänyt kavereilta heti vapun jälkeen. Olen saanut kasaan varmaan 50 ilmapalloa jo!

Meillä on siis noin 420€ käyttää tarjoiluihin. Aateltiin ihan perinteisellä oma pullo mukaan systeemillä mennä. Kysellään vielä olisko kellään samppanjaa ylimääräistä niin et hääpari ja vanhemmat vois juoda häämaljat.

Eli tarjoiluihin olisi rahaa noin 5,25 per henkilö. Sillä ei saa mitään ihmeitä mutta aateltiin että tehtäis hodari buffa, missä ois sämpylöitä ja nakkeja ja ketsuppia ja sinappia mistä vois jokanen tehdä hodarin. Jälkkäriksi olis kahvi ja joku mokkapalatyylinen leivonnainen, jonka mun paras kaveri lupas leipoo, hän laittaa myös mun hiukset ja meikit. Kahvia varmaan voi pyytää vieraita tuomaan.

Jos venytetään budjettia satkulla, saatais jotain ihanaa extraa, mitä ehdottaisitte?

Tiedän että meillä on tosi tiukka budjetti mut uskon et häistä tulee onnistuneet.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin vidumaista. Mieluummin tingi osanottajamäärästä.

Vierailija
2/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa karmealta. En usko että kukaan on valmis maksamaan tuosta tarjoilusta 50 euroa ja lisäksi joutuu tekemään kaikki työtkin. Mitäs jos pitäisitte pienemmät häät ja ette tekisi häämatkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin vidumaista. Mieluummin tingi osanottajamäärästä.

Samaa mieltä. Miksi pitää kutsua 80 henkilöä häihin, jonka budjetti 500-600€?

Vierailija
4/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaheleiden hommaa.

Vierailija
5/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kavereita häiden jälkeen.

Vierailija
6/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit pyytää osallistumista järjestelyihin lahjaksi, mutta et osallistumista + lahjaa. Näin asian ajattelisi kuka tahansa tolkun ihminen. Sinällään tuo ajatus "apu on lahja" kuulostaa hienolta.

Vierailija
7/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin menemättä häihin, missä pyydetään joku tietyn arvoinen lahja tai on joku lahjalista. Naimisiin jos menee, niin mennään muista syistä kuin rahasta. 

Vierailija
8/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt menee makaroonilaatikkolinjalle. Olisiko 400g per vieras sopiva?

Vierailija
9/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vekkuli provo. On nähty jo vaivaakin. 

Vierailija
10/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö joku tähän trollaukseen?!?

Vierailija
11/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän huonoin provo 🤮🤮

Vierailija
12/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään, vaikka ap pistää vieraat tekemään kaiken tässä tarinassa, eli yrittää ärsyttää tahallaan.

Vierailija
13/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko saada hääpukusi lainaan vaiko pitäisikö jonkun tehdä se? 

Vierailija
14/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedit turhan överiksi, tästä olisi ehkä tullut vallan mehevä keskustelu jos ei olisi ollut niin räikeästi provo.

Vierailija
15/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää häänne! (tunkkinne)

Vierailija
16/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäänpääsy 5e ja pareilta 8e niin saatte hodarit. Häämatkan kauemmas voi unohtaa. Telttaretki olisi sopivan kiva.

Vierailija
17/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ilman muuta maksan 50€ siitä ilosta että näen sut puunattuna ja kammattuna syömässä hodaria.

Vierailija
18/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just mietin, että nyt on jo niin ilmiselvä trolli, että mäkin tajuan. Moni meni.

Vierailija
19/23 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa että häistä pitäisi vieraiden  maksaa nykyään. Kutsuun voi laittaa lahjat matkarahastoon olisi järkevämpää. Olen kerran ollut 60v synt  jossa lahja matkarahastoon niin kukaan ei turhaan ostellu tavaraa mitä jo kaikilla on.

Vierailija
20/23 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, morsiamen epärealistiset vaatimukset -provo menee kyllä yleisöön aina kuin häkä :D

Vähän vedit överiksi, helposti ois menny läpi useemmillekki