Haluttaisiin säästää! Kesähäät tulossa. Onko jauhelihakeitto ok häruoka?
Eli aamupäivällä kirkon jälkeen olisi tarjolla jauhelihakeittoa. Halpaa sis. Lihaliemi, jauheliha, peruna, porkkana. Halpaa. Juomaksi maito, sekamehu, vesi.
Jälkiruoka kahvi + pikkuleipä.
Iltaruokana juhlinnan alkaessa. Grilliruokaa. Halpaa grillimakkaraa, keitettyä perunaa, grillattua paprikaa, kesäkurpitsaa ja voisss paistettuja kanaterelleja.
Juomaksi vettä, mehua, olutta.
Halpaa viiniä. Laskimme, että nämä tulisivat edullisiksi isolle porukalle.
Sietekin keräämme itse.
Onko liian arkista? Mitä luulette huomaako vieraat?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan pestystä jauhenlihasta tekee, niin on ihan ok hääruokaa. Raikkaita voileipiä kannattaa harkita myös.
Kunnon voileipäpöytä olisikin hieno.
Leikkeleet maksaa! Voita leipää ja nokare maksamakkaraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan pestystä jauhenlihasta tekee, niin on ihan ok hääruokaa. Raikkaita voileipiä kannattaa harkita myös.
Voi on aivan liian kallista syötettäväksi näissä bileissä. Halpis margis maksaa 30 senttiä 400g paketti. Eikä mitään maksamakkaroita. Keräämme itse voikukanlehtiä tievarsilta, ja niitä leivän päälle. Näin saavat raikkaita voileipiä.
Minä ja puolisoni söimme häruokaksi pihvit ravintolassa kahden. Vihkiminen oli maistraatissa. Sukua ja ystäviä emme ruokkineet emmekä kutsuneet. Meillä on rahalle muutakin käyttöä.
Menkää vaan hiljaa maistraatissa naimisiin. Ei tarvi olla kuin kaksi todistajaa, ihan ketä vaan.
Sitten käytte baarissa kahvilla ja viinerillä. Ei maksa paljon, jos kerran budjetti ei riitä muuhun kuin jauhelihasoppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieraat huomaa että on halvat häät.
Paskaako sillä on väliä? Naimisiin mennään ihan muista syistä, tai ainakin pitäisi mennä. Jos ei vieraille kelpaa, niin vetäköön v*tun päähänsä.
Eihän niitä vieraita tarvitse kutsua ollenkaan. Tulee halvaksi, eikä tarvi kiroilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi on aivan liian kallista syötettäväksi näissä bileissä. Halpis margis maksaa 30 senttiä 400g paketti. Eikä mitään maksamakkaroita. Keräämme itse voikukanlehtiä tievarsilta, ja niitä leivän päälle. Näin saavat raikkaita voileipiä.
Villivihannekset on nyt pop ja hot, hyvin oivallettu! Ja halvaksi tulee. Siinähän niitä mustikkametsästä tullessa kerää vieraat samalla.
Joo, isohkot hääkutsut on hyvä idea kun haluaa säästää. NOT. Ennen säästettiin, että saatiin hienot juhlat. No, menkää naimisiin maistraatissa niin säästätte eniten. 0 vierasta ja käytte kahestaan vaikka ABCllä höräsemässä munkkikahvit.
Kenet ajattelitte orjuuttaa illalla grillaamaan, jonkun vieraan juhlavaatteissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villivihannekset on nyt pop ja hot, hyvin oivallettu! Ja halvaksi tulee. Siinähän niitä mustikkametsästä tullessa kerää vieraat samalla.
Vietäiskö astetta pidemmälle tää häävieraille suunniteltu virikenumero. Häävieraat saa hakea lähimmältä kaurapellolta kauratähkät pellon omistajan luvalla. Lupa hankitaan etukäteen. Vieraat kuorivat kaurajyvät. Sitten he keittävät maittavan vesivellin jyvistä ulkona muuripadassa. Yksi vieraista toimii notskin hoitajana. Notskiin nää vieraat voi marjametsästä kerätä risuja ja pudonneita oksia poltettavaksi. Osa vieraista poistaa roskat vieraiden keräämistä mustikoista. Osa tekee raikkaita voileipiä, ja koristelee ne keräämillään voikukan lehdillä. Ja sitten eiku syömääään.
Kantsii viedä uusille leveleille hääkekkerit malliin nyyttärit.
Vierailija kirjoitti:
Vieraat huomaa että on halvat häät.
Mitä sitten ? Kyllä nyt jauheliha keitto on parempi kuin joku lohikeitto jota ei kala-allergiset pysty syömään. Ihan kivat häät tuollaiset on. Oman näköiset.
Ihmeen ilkeetä porukkaa täällä. Häät on sellaiset kuin itse haluaa, häissä tarjoillaan sitä mitä hääpari haluaa syödä ja hääpari päättää myös budjetin ei kukaan tällä palstalla
Missäpäin Suomea syödään hääissä ykköset päällä keittoja? Todella oudolta kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen ilkeetä porukkaa täällä. Häät on sellaiset kuin itse haluaa, häissä tarjoillaan sitä mitä hääpari haluaa syödä ja hääpari päättää myös budjetin ei kukaan tällä palstalla
Tuskin hääparikaan haluaa syödä jauhelihakeittoa. Olisiko hääpari tyytyväinen jos heidät kutsuttaisiin häihin jossa olisi samat tarjoilut. He olisivat itse panostaneet juhliin hankkimalla juhlavaatteet ja lahjan.
Joka lautaselle puska persiljaa, niin arkikeitosta tulee juhlaruoka. Nerokasta.