Voiko saada käynnistyksen jatkuvien suppareiden takia?
Mulla on ollut suppareita (odotan toista) jo varmaan viikolta 10 asti. Alussa tietenkin pelkkiä kovettumisia, mutta nyt tuntuu ilta illalta voimakkaampina... Nyt on viikkoja 35+1 ja tuskinpa nämä supparit on saaneet vielä mitään aikaiseksi kohdun suulla.
Esikoinen on 1½ vuotta ja en jaksa hänen kanssaan tehdä päivisin paljon mitään. Pakolliset ruuat lämmitän pojalle ja itse syön mikrosafkaa jos jaksan. Pojalla allergioita, joten eri ruuat...
Ulkona ei olla käyty pojan kanssa moneen viikkoon, mies käy pojan kanssa viikonloppuisin ulkona jos on hyvä keli.
Yöllä en saa nukuttua, kun suppailee ja tietenkin on myös pissahätä koko ajan...
Olen niin väsynyt tähän tilanteeseen ja jatkuvaan supisteluun. Päivisinkin vain äksyilen pojalle, kun itselläni on kurja olo... =(
Esikoinen syntyi viikolla 38+2... Mietinkin, että onko joku saanut tämmöisessä tilanteessa käynnistystä ja millä viikolla sellainen on tehty? Tuntuu, etten jaksaisi enää viikkoakaan, mutta hyvähän vauvelin olisi vielä hetki kasvaa masussa...
- tiklu
Kommentit (2)
mulla kans supistellut kivuliaasti rv 15 ja liikkuminen ollut käytännössä nollassa. Kotona 1v5kk allerginen tyttö, joka on joutunut käytännössä luopumaan ulkoilusta äidin huonon kunnon takia. Toki käytetään hyväksi isän vapaat ja mummot ym, mut siis tiedän millaista tää voi olla ;) mulla on käynyt nyt molemmillla kerroilla niin, että supistelut loppuvat/heikkenevät selvästi heti kun rv 38 tulee täyteen ja sais syntyäkin. Mä oon nyt viikon tehnyt lumitöitä ja lenkkeillyt koiran kanssa (mitä en tod. ole pystynyt viiteen kuukauteen tekemään), eikä juurikaan supista, mitä nyt pientä ja levolla ohimenevää... Mut siis saattaa käydä niinkin, että olosi vielä helpottuukin vikoilla viikoilla.
Mulla neuvolan th sanoi lähettävänsä mut sairaalaan näytille ens viikolla rv39+ juurikin siksi, että olo on ollut niin tukala. Edellisessä raskaudessa kärsin viimeiset viikot vielä hermosärystä kädessä, mutta sairaalan kanta oli, että ei käynnistetä äidin tukalan olon takia :( lopulta vauva potkaisi kalvoja rikki sen verran, että lapsivettä alkoi tihkumaan ja käynnistettiin sit kuitenkin rv40+1. Mulle tosin jäi kurja kuva käynnistyksestä (kivuliaita suppareita 8h eikä mitään tapahtumaa kohdunsuulla jne), joten itse aioin koittaa odotella josko lähtisi spontaanisti tällä kertaa...
Tsemppiä vikoille viikoille!!!
e75 rv 38+6
Minulla käynnistettiin 40+4, pahojen issiastyyppisten selkäsärkyjen takia. En saanut yöllä nukuttua, ja tämä oli isoin syy miksi käynnistettiin. Soitin ensin neuvolaan, mutta kun terkka oli " kipu kuuluu raskauteen" -linjalla, niin soitin suoraan synnärille. Sanoivat ensin, että tarvii neuvolan lähetteen, mutta kun uhkasin että saavat leikata vauvan ulos kun olen kohta liian väsynyt synnyttämään, konsultoivat lääkäriä ja sain käynnistysajan heti seuraavalle päivälle! Kannattaa siis kysellä jos olisi mahdollista käynnistellä synnytystä, kun raskaus on täysiaikainen.