Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaisantunneli avattu

Vierailija
04.05.2024 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010404564.html

 

Mitä veikkaatte, kauanko tunneli kestää romahtamatta junien alla?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isältä pojalle ainakin.

Vierailija
2/6 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se uusi mummotunneli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se uusi mummotunneli?

Pyöräilijöille ja mummoille joo

Vierailija
4/6 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä tähän on rahaa? Kuka ne maksaa taas jälleen kerran, kuin kansalaiset. Helvetin törkeää rakentaa näitä, että pyöräilijät pääsee? Kuka maksaa sen tunnin junan ja kuka maksaa sen apotti järjestelmän? Niin, siis kansalaiset jälleen kerran? Miten yhteiskunnalla on varaa rakentaa, kun kaikilta leikataan? 

Vierailija
5/6 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaako ylempi etevä trollaaja olla helsinkiläinen veronmaksaja lainkaan? Kenen tonttiin ei pitäisi nuo mainitut hankkeet kuulua, kun taas avattu tunneli avartaa kummasti veronmaksajan liikkuvuutta Helsingin ihan avainmestoilla.

Tähän on löytynyt rahaa, koska selvitys on aloitettu 2010, kauan ennen nykyistä hallitusta. Nykyään ankeutuvassa ilmapiirissä joudutaan tuiki tärkeitä hankkeita tosiaan lykkäämään, onneksi kuitenkaan ei enää pidempään pyöräilyinfrasta. Historiallisesti ja edelleenkin on muun kuin pyöräilyinfran osuus investoinneista suhteettoman suuri nähden totaalisen ei-pyöräileviin veronmaksajiin joita ei kuitenkaan ole läheskään 100%.

Olisihan tämä saanut tässä sijaita jo 1900-luvun lopulla, kuten on pormestari Vartiaisen ja muiden suusta kuultu. Kaupunkilaiset maksavat ja mielelläänkin, kun tajuttiin että kyseessä on klassinen "cut loss"-tilanne. Näillä sinulle ehkä tuntemattomammilla huudeilla kansantalous teki tappiota (siis jätti tuottamatta) joka hetki kun liikennepaine kohdistui lähikortteleihin ja tätä tunnelia ei koko maan finansseille keskeisellä paikalla ollut käytettävissä.

Vierailija
6/6 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki infran rakentaminen tai kunnostaminen pitää laittaa jäihin,sanotaan vaikka sadaksi vuodeksi.