Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitienpäivä ahdistaa

Vierailija
04.05.2024 |

Onko täällä vertaistukea toisista joita ahdistaa lähestyvä äitienpäivä? Tuntuu että äitienpäivää toitotetaan ja sitä vyöryy joka suunnalta. Minulle äitienpäivä on vain surullinen ja yksinäinen juhlapäivä.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitä voisit kehittää ko päivälle? Joku ehdotti kakun syöntiä, hautausmaalla voi käydä katsomassa kauniita kukkia. Tai tehdä ihan oman näköinen traditio? Mikä miellyttäisi? Kasvien kevään merkkejä. Joko jäät sulaneet? Tarkkailua luonnossa antaa uutta virtaa.

Vierailija
42/81 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä yllätä ettei tässäkään ymmärretä että äitienpäivä on meille lapsuudessa äidin menettäneille vain ikävä ja surullinen päivä. Kaiken lisäksi pitää kärsiä muiden riemuitsemisesta ja somehehkutuksesta miten heillä on niin ihaaaana äitienpäivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit viettää päivän haluamallasi tavalla. Siihen voi sisältyä myös suru, ikävä tai ahdistunut olo. Muut eivät tilannettasi ymmärrä, kuten keskustelusta huomaat. Mutta meitä muitakin on.

Voimia Sinulle! <3

Vierailija
44/81 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ja muut äitinsä menettäneet ja äitinsä kanssa huonoissa tai jopa olemattomissa väleissä olevat: Teillä on täysi oikeus niihin tunteisiinne, joita äitienpäivä teissä herättää. Niissä tunteissa ei ole mitään väärää eikä kiellettyä. Ette ole kenellekään tilivelvollisia niistä tunteista.

Vierailija
45/81 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä yllätä ettei tässäkään ymmärretä että äitienpäivä on meille lapsuudessa äidin menettäneille vain ikävä ja surullinen päivä. Kaiken lisäksi pitää kärsiä muiden riemuitsemisesta ja somehehkutuksesta miten heillä on niin ihaaaana äitienpäivä.

Millä tavalla sitä pitäisi erityisesti ymmärtää? Kyllä varmasti kaikki tietää sen että on olemassa erilaisia perheitä. Mutta loppujenlopuksi kaikissa on kyse kuitenkin siitä miten niissä valitaan viettää sitä äitienpäivää.

Vierailija
46/81 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit viettää päivän haluamallasi tavalla. Siihen voi sisältyä myös suru, ikävä tai ahdistunut olo. Muut eivät tilannettasi ymmärrä, kuten keskustelusta huomaat. Mutta meitä muitakin on.

Voimia Sinulle! <3

Kannattaako äitienpäivää käyttää siihen että vertailee omaa ja muiden äitienpäivää?

Vierailija
47/81 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voimia sinulle ja olen pahoillani äitisi puolesta   Ihan ihmeellisiä kommentteja täällä ja nuo kommentoijat voisi muistaa vanhan sanonnan jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, ole hiljaa. Ymmärrän, että ahdistaa, äitienpäivä voi olla maailman kauhein päivä. Tiedän kokemuksesta.. Muista, ettet ole yksin jotka ajattelee samoin,eikä se ole todellakaan kaikille somen luoma täydellinen päivä. Se menee myös nopeasti ja kohta on taas maanantai.  

Vierailija
48/81 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata mennä someen jos siellä ei viihdy.

Vierailija
49/81 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, voimia sinulle ja olen pahoillani äitisi puolesta   Ihan ihmeellisiä kommentteja täällä ja nuo kommentoijat voisi muistaa vanhan sanonnan jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, ole hiljaa. Ymmärrän, että ahdistaa, äitienpäivä voi olla maailman kauhein päivä. Tiedän kokemuksesta.. Muista, ettet ole yksin jotka ajattelee samoin,eikä se ole todellakaan kaikille somen luoma täydellinen päivä. Se menee myös nopeasti ja kohta on taas maanantai.

Äitienpäivähän on ihan sitä mitä siitä tekee itselleen.

Vierailija
50/81 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menetin äitini kun olin 7v. Hän oli minulle rakkain ihminen koko maailmassa. En silti ahdistu äitienpäivästä enkä kärsi siitä että muut sitä juhlistavat.

Vierailija
51/81 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta täällä on ihan hyviä neuvoja kun muistutetaan että äitienpäivää voi jokainen viettää haluamallaan tavalla. Jos äitienpäivä on maailman kauhein päivä ja se ahdistaa, niin voisi olla ehkä hyvä tehdä jotain asialle.

Vierailija
52/81 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla omia lapsia?

Vierailija
53/81 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä menetin äitini kun olin 7v. Hän oli minulle rakkain ihminen koko maailmassa. En silti ahdistu äitienpäivästä enkä kärsi siitä että muut sitä juhlistavat.

Onko sinulla lapsia tai toivotko niitä? Ap:lla ei ollut.

Vierailija
54/81 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollit täällä vauhdissa näköjään. Älä ap välitä.

Vierailija
55/81 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni äiti kuoli mummin ollessa 7v., mutta äitini mukaan heillä lapsuudessa vietettiin aina äitienpäivää ja se oli hyvänmielen juhla. Sama juttu omassa lapsuudessani, vietettiin äitienpäivää usein mummolassa. Ei kaikkia omai kokemuksia ja traumoja tarvitse siirtää seuraaville sukupolville.

Vierailija
56/81 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trollit täällä vauhdissa näköjään. Älä ap välitä.

Juu trolliltahan tuo aloitus vähän vaikuttaa.

Vierailija
57/81 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitienpäivää on Suomessa juhlittu vuodesta 1918 asti, ja vasta nyt ahdistaa ? Kaikilla on äiti elävä tai kuollut, joten kaikki voi ottaa osaa juhlaan tai olla ottamatta. Mutta kenenkään on turha siitä kitistä. 

Ei välttämättä jos on kaksi isää. Mutta yleensä silloinkin löytyy esimerkiksi isoäiti ketä juhlia.

Kyllä se äiti on synnyttänyt ei isä 

Vierailija
58/81 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla lapsia tai toivotko niitä? Ap:lla ei ollut.

Ei ole lapsia, halusin niitä mutta niin ei vaan käynyt ja nyt olen liian vanha.

Vierailija
59/81 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muiden ilo ei ole sinulta pois. Keskityhän vain omaan elämääsi miten siitä saisi paremman.

Tuo on sinänsä totta. Käytännössä vaan se muiden ilo omasta, hyvästä äitisuhteestaan tai äitinä olemisestaan suurentaa sitä kuilua ja surua omasta tilanteesta, tuskaa ja kipua. Mutta tämä ei tarkoita, etteivät muut saisi iloita, päinvastoin! Mutta koville nämä juhlapäivät ja -pyhät voivat ottaa. Eikä tarvitse sanoa, että taas lapsettomat tai muut kitisevät. Kyllä, me kitisemme. Nauttikaa te, kitinämme ei ole teiltä pois.  

Kyllä välillä tuntuu että on meiltä pois. Taas saadaan lukea kuinka kurjaa pirkolla on kun ei ole lapsia ja äitien päivä tulee. Sitten aletaan taas puhumaan pitäisikö koko äitienpäivä lopettaa ettei pirkolla olisi paha mieli, Pirkko on hyvä ja menee oman äitinsä luo ja jos äiti on kuollut niin se ei ole meidän muiden äitien vika 

Vierailija
60/81 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitienpäivähän on ihan sitä mitä siitä tekee itselleen.

Mutta ei silti voi elää näkemättä äitienpäivään liittyvää hypetystä. Jo ruokakauppaan mennessä tulee vastaan äitienpäivämainoksia. Saati, jos pitää johonkin muihin kauppoihin mennä. Ja tietenkin media ja netti pursuaa äitienpäivämainoksia ja äitienpäivähypetystä. Itse äitienpäivä ei välttämättä edes ole se ahdistavin asia, vaan sitä edeltävä hypetys.