"nalkuttava äiti"
Miksi perheenäiti nalkuttaa kaikesta esim siivoaminen, pyykkivuori, tiskit, sotku, muttei silti itse tee niitä?
Kommentit (8)
Miten niin ei tee? Itse nalkutan oikein mielelläni, jotta likapyykki kulkeutuu pyykkikoriin lattian tai tuolinselkämysten sijaan, jotta likaiset astiat päätyvät koneeseen pöydänkulmalla homehtumisen sijaan jne.
No tietenkin siksi että koska muuten ei tapahtuisi mitään ja joutuidi itse tekemään kaiken.
Kuvaat ap tekstisdäsi etyä "itse ei tee mitään". Noinkohan on?
JOS joku tekisi nuo adiat sovitusti ajallaan niin hänen ei tarvitseisi nalkuttaa. Hän olisi tyytyväinen eikä nalkuttava äiti. Ja silloin koko perhe olisi tyytyväisempi. Kokeileppa joskus yllätyää, tiskaa astiat (tai laita koneeseen), pyyhi tiskipöytä ja kaikki muut keittiön tasot, pese tiskiallas huolella, imuroi, pyyhi ainakin näkyvimmiltä paikoilta pölyt, vaihda ainakin omaan sänkyysi lakanat, pistä pyykit koneeseen ja leivo perheelle vaikka sämpylöitä (ja siivoa taas jälkesi keittiössä )jne.
Ei varmasti kukaan nalkuta.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei tee? Itse nalkutan oikein mielelläni, jotta likapyykki kulkeutuu pyykkikoriin lattian tai tuolinselkämysten sijaan, jotta likaiset astiat päätyvät koneeseen pöydänkulmalla homehtumisen sijaan jne.
Eivät ne itsestään kulkeudu eivätkä päädy.
Miksi äidin pitäisikään tehdä kaikki itse?
Ap, äitisi nalkuttaa siksi kun aikuinen mieslapsi ei älyä muuttaa omilleen, ja jättää siivoamisenkin vanhalle äidilleen.
Koska mitään ei tapahtuisi ilman nalkutusta idiootti