Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedättekö ja ymmärrättekö että SUKUTUTKIMUKSEN kautta todellakin oppii historiaa. Ei se ole pelkkää jossain vanhoissa ihmisissä roikkumista

Vierailija
04.05.2024 |

Tiedättekö ja ymmärrättekö että SUKUTUTKIMUKSEN kautta todellakin oppii historiaa. Ei se ole pelkkää jossain vanhoissa ihmisissä roikkumista. Minua askarruttaa historia, joka on kerrottu meille 'totuutena'... 

Minulla ihan omituinen ilmiö kun näen, että edelliset sukupolvet kuolleet 'kaikki' noin vuosien 1915-20 tienoilla - varsinkin miehet, ei synnytysiän ylittäneet naiset. Ymmärtääkö joku tämmöstä suomalaisesta yhteiskunnasta? Voisiko liittyä siihen että maasta tuli tasavalta johon kaikki ihmiset eivät sopineet ja on täältäkin pitänyt 'poistaa'... 

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Ennen' ei taidettu kovasti painottaa että tämä maa on demokratia vaan oli tasavalta: koti, uskonto ja isänmaa... Nyt tärkeä on demokratia ja globalisaatio jossa näkymätön valta siirtynyt 'näkymättömään maailmaan' ja hämärtynyt sekin missä se valta oikeasti on ja mistä se lähtee...  

Mitä maailmallemme on tapahtunut? Demokratiassa ei tarvitse edes olla jotain päämiestä, pressaa... Olen sitä mieltä että demokratia-malli on menossa kohti jotain kriisiä koska ei ollut ainuttakaan varteenotettavaa pressakandia ja oikeasti kuka tahansa voisi olla täällä pressa - onhan tämä demokratia jossa kaikki ovat samanarvoisia rivimiehiä - ja koulutustahan 'kaikilla' rittää eli ainakaan siitä ei kenkä voi kenenkään kohdalla puristaa... ei tartte olla  edes ylioppilas...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla