Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä joku MyHeritage ongelma ja todellinen? Esim. Amerikoista etsitään sukujuuria täältä ja kun löytävät jonkun niin ripustavat itsensä

Vierailija
04.05.2024 |

Onko tämä joku MyHeritage ongelma ja todellinen? Esim. Amerikoista etsitään sukujuuria täältä ja kun löytävät jonkun niin ripustavat itsensä toisten sukupuuhun vaikka eivät sinne kuulu eivätkä edes poista kun pyydetään. Onko mulla nyt ongelma, vai eikö... Tämmönen juttu: Yksi tyyppi jolla murunen yhteistä DNA:ta on pommittanut jo todella kauan ja näyttänyt kuvan kuinka laittanut mut ja serkkuni omaan puuhunsa siellä Amerikoissa. Yritin kauan etsiä yhteistä linkkiämme, mutta en todellakaan ymmärtänyt - ei kerrassaan yhtään mitään. Mahdollisesti sain MyHeritageltakin jonkun että ei yhteyttä tms... Nyt tuli 'pitkä lista' hänen sukulaistensa nimiä ja löysin 'kaikki' eräästä matskusta joka sattuu olemaan mulla... Siitä matskusta näkee - jos vähän ajattelee - että koko porukka ollut paikallinen suuri ongelma... ja lähteneetkin sitten pois... matskussa aika tarkkaa tietoa... Olin ihan kauhuissani, mutta kerroin miehelle tämän ja yritin keksiä jotain 'kivaakin sanottavaa'... että kyselisit entisestä elämästä vaikka kotiseutumuseosta yms... on ollut paljon vaikeaa elämää... Pari tuntia sen jälkeen häneltä tuli tekstari: kokeilen vaan joutuuko maksamaan jotain ulkomaalaista taksaa... MISTÄ SAANUT MUN PUHELINNUMERON? Nyt en tiedä mitä ajattelisin. Kirjoitin sille sitten pitkän listan: nimiä, syntymäaikoja ja -paikkoja, koska muuttanut pois paikkakunnalta ja  minne. Nämä siis hänen 'oikeita' sukulaisiaan ja lähetin sitten listan ja sanoin, että naputtele nämä sinne sun puuhun niin katsotaan ilmestyykö sulle oikeita sukulaisia täältä päin... Tässä on nyt se ongelma, että mulla on aika yksityinen ja todella laaja matsku mikä on sellainen juttu että harvalla on... on kyllä kaikenlaisia sukuseurojen tekemiä kirjoja yms, mutta ei mitään tällaista, luulisin... Tämmöstä matskua ja näitä tietoja aika mahdotonta saada mistään 'tee sukututkimus'-paikasta ja maksaisi maltaita jollekin yksityishenkilölle... Mun on täysin mahdotonta alkaa naputtaa koko matskua jonnekin sukututkimussivustolle, vaikka mietin, että sekö mun pitäisi tehdä... Joku MyHeritage-sivusto ei toimi näppärästi näin isolle materiaalille. Mitä ajatuksia?  

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta dna-perusteisessa sukututkimuksessa ei ole mitään järkeä, koska se ei välttämättä vastaa todellisuutta. Minä ainakin tutkin ja merkitsen sukupuihin vain niitä todellisia sukulaisia, en pelkän perimän mukaan.

Perimädata on se mistä sinä koostut geneettisesti. Minua ainakin tämä kiinnostaa eniten. 

Todellinen elämä on se mistä elämäni koostuu. Siitä, mitä vanhempani ja isovanhempani sekä heidän vanhempansa ovat tehneet ja miten he ovat eläneet. Ei minua kiinnosta vaikka mummon isä ei olisikaan ollut tämän biologinen isä.

Minua taas kiinnostaa nimenomaan geneettinen tausta, se mistä minä moudost

Kyllä isoisoisäni varmistui pikkuserkkuosumien kautta. 

EI siitä yhteisen perimän määrästä voi päätellä yhtään mitään. Kaikki perustuu vaan oletuksiin. Pikkuserkuksilla ja serkkupuolilla voi olla sama määrä yhteistä perimää.

Vierailija
42/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta dna-perusteisessa sukututkimuksessa ei ole mitään järkeä, koska se ei välttämättä vastaa todellisuutta. Minä ainakin tutkin ja merkitsen sukupuihin vain niitä todellisia sukulaisia, en pelkän perimän mukaan.

Perimädata on se mistä sinä koostut geneettisesti. Minua ainakin tämä kiinnostaa eniten. 

Todellinen elämä on se mistä elämäni koostuu. Siitä, mitä vanhempani ja isovanhempani sekä heidän vanhempansa ovat tehneet ja miten he ovat eläneet. Ei minua kiinnosta vaikka mummon isä ei olisikaan ollut tämän biologinen isä.

Minua taas kiinnostaa ni

Ei yhdestä henkilöstä nyt voikaan mutta sitten voi kun on useita ja muutkin tiedot vahvistaa yhteyden. Esim. itse löysin 5 pikkuserkkua, kaikki johtaa samaan isoisoisään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua taas kiinnostaa ni

Harvemmin kai löytää vain yhden henkilön ja onhan sitä yleensä muitakin tietoja kuin pelkkä dna-osuma. 

Vierailija
44/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on varmaan niitä ihmisiä, jotka halusivat poistaa minut ja muut sukuun adoptoidut sukukirjasta. Siis sellaisesta fyysisestä, painetusta kirjasta. Heidän mielestään emme kuulu sukuun.

Hassua sitten oli se, että omalla kohdallani myös biologinen sukupuu on tehty "virallisesti" niin, että minua ei ole olemassa siellä. 

En siis todella kuulu mihinkään. Kivaa. 

Sun kuuluisi olla siinä geneettisessä sukupuussa. 

Hauskinta on seurata ominaisuuksien, ulkonäön ja sairauksien periytymistä. Esim musikaalisuus. Adoptoidut boi mainita sivulauseessa, muttei heidän jälkeläisiään enää. 

Vierailija
45/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"EI siitä yhteisen perimän määrästä voi päätellä yhtään mitään. Kaikki perustuu vaan oletuksiin. Pikkuserkuksilla ja serkkupuolilla voi olla sama määrä yhteistä perimää."

Minä löysin niin monta sukulaista, useita pikkuserkkuja, vanhemman serkkuja jne., ei ollut enää jossiteltavaa. 

Vierailija
46/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on typerää sakkia. Heritage on riistäjäsyöpä. Kaikki mistä se rahastaa ylihintaa saa muualta halvemmalla ja paremmin.

Vierailija
47/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autisti suomalainen on hermostunut siitä kun ameriikan pikku serkku yrittää ottaa yhteyttä sukulaisiinsa. Voi viddu mikä pelle kansa... eipä voi muuta kun hävetä silmät päästään kun kanssakansalaiset pilaa maineen...

Vierailija
48/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulje sukupuusi, älä pidä sitä avoimena.

Vierailija
49/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalinen ihminen, jollaisia ne amerikkalaiset nyt tuuppaa olemaan, ovat niitä pahimpia rikollisia suomessa.

Vierailija
50/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta syötä hallussasi oleva aineisto sivustolle, jotta sukulaissuhteet varmistuvat. Tällaista tämä sukututkimusharrastus on.

Paitsi jos materiaali on jonkun vaitiolovelvollisuuden tms. alaista.

Vierailija
51/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa olla aika tyhmä kun DNA jenkeille lahjottaa

Vierailija
52/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuu on kivikauteen jämähtäneiden Facebook.

Nöillä kahdella ei ole tekemistä keskenään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä